2021-11-15, 20:53
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atthaenhobby
Du säger att du behöver sitta avskild annars kanske du skadar någon intagen. Eller att du blivit hotad av ngn intagen.

Isol är nästan som att sitta på avdelning fast utan andra intagna.

Klass 1 även om det är striktare upplevde jag som bäst. Men vi hade självförvaltning och bra kockar.

Klass 2 kändes inte som sååå stor skillnad från 1 däremot klass 3 är bara larvigt. Jobbade som trädgårdsmästare bredvid dubbelmördare som hade sin egna chili odling, som han pysslade om sina chilis

Jag föredrar att sitta på klass 1 eller 2 just för det är bättre folk där , dagarna går fortare och självförvaltning ger riktigt bra mat om de är nån bra i köket

Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Där jag suttit har det kommit DN till avdelningarna. Och man kan absolut sitta och läsa tidningen på morgonen. Dock beror det på vilka plitar som jobbar hur dags man får den. Men kliver man upp vid upplåsning 07.00 så hinner man äta frukost och läsa tidningen.

Brukade starta dagen med frukost och sedan nyhetsmorgon, ganska trevligt faktiskt om man är ett bra gäng att käka frukost och titta på nyhetsmorgon.

Rutiner är A och O för att få dagarna att gå.

O ibland kom ju ingen tidning alls men ja det är rätt skönt och sitta ett gäng o dricka kaffe o kolla Nyhetsmorgon . O sen typ efterlyst för rätt var de är känner man nån där .

Sen att jag brukade gå upp o ta en cigg först sen raka vägen till sysselsättning för där brukar ju man dricka kaffe me innan man börjar .

Jag var " kaffe ansvarig / städansvarig " på Svartsjö för jordbruket dvs jag gick dit o satte på kaffe , sopa golvet lite och satt o sov eller löste korsord och lyssna på musik . Skit tråkigt i längden men alla andra sysselsättningar är just monotona och sjukt tråkiga men tiden går fortare .
Citera
2021-11-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Jag föredrar att sitta på klass 1 eller 2 just för det är bättre folk där , dagarna går fortare och självförvaltning ger riktigt bra mat om de är nån bra i köket

O ibland kom ju ingen tidning alls men ja det är rätt skönt och sitta ett gäng o dricka kaffe o kolla Nyhetsmorgon . O sen typ efterlyst för rätt var de är känner man nån där .

Sen att jag brukade gå upp o ta en cigg först sen raka vägen till sysselsättning för där brukar ju man dricka kaffe me innan man börjar .

Jag var " kaffe ansvarig / städansvarig " på Svartsjö för jordbruket dvs jag gick dit o satte på kaffe , sopa golvet lite och satt o sov eller löste korsord och lyssna på musik . Skit tråkigt i längden men alla andra sysselsättningar är just monotona och sjukt tråkiga men tiden går fortare .
En anstalt jag ändå tycker har vettiga sysselsättningar är Skenäs. Öppen anstalt är inget för mig men har suttit där ett par månader i slutet av ett straff och var i snickeriet där, dagarna gick snabbt och man glömmer bort att man är i ett fängelse utan kändes som vilken arbetsplats som helst.
Citera
2021-11-15, 21:14
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
En anstalt jag ändå tycker har vettiga sysselsättningar är Skenäs. Öppen anstalt är inget för mig men har suttit där ett par månader i slutet av ett straff och var i snickeriet där, dagarna gick snabbt och man glömmer bort att man är i ett fängelse utan kändes som vilken arbetsplats som helst.

Vi gjorde EU pallar . Efter en dag var man duktigt less när man gjort 100 st åt Karl Hedin AB. Jag föredrar lite olika arbetsuppgifter än samma Monotona rörelser hela tiden .

Jo håller med dig är som en arbetsplats och sen är de på avdelningen ens bästa polare typ . Just 3orna är de för mycket unga med attityd problem deras första volta o tror de är störst bäst o allt va de innebär o fått en månad eller 2 ... Folk kommer o går på öppna hela tiden men Skenäs har jag bara hört gott om egentligen och varit där i en transport de såg rätt sjysst ut av de lilla man såg nackdelen är väl bojan
Citera
2021-11-18, 20:23
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Absolut. Säg bara till i receptionen så levereras både tidning och en härlig frukostvagn till ditt rum vid önskad tidpunkt. Så kan du ligga där och mysa och bläddra i tidningen i lugn och ro. Sedan kanske ett besök på spaavdelningen innan middagen?

Hahaha, fan underbar kommentar😆 jag fatta ironin/sarkasm iallafall.
Citera
2021-11-19, 12:31
Medlem
Runar Sögaard kan berätta om att efter fått ett straff på 1,8 år, har han placerats på Svartsjö. Han beskriver det som att han ska åka ut på landet och jobba på en bondgård. Finns en annan tråd om Runar och hans leverne.. Tydligen skulle han den här veckan inställt sig. I ett radio program låter det som om han ska åka på semester. Hur funkar det på en anstalt som Svartsjö? Hur tror ni han tas emot. Mannen är ju minst sagt lite speciell.
Citera
2021-11-21, 15:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Runar Sögaard kan berätta om att efter fått ett straff på 1,8 år, har han placerats på Svartsjö. Han beskriver det som att han ska åka ut på landet och jobba på en bondgård. Finns en annan tråd om Runar och hans leverne.. Tydligen skulle han den här veckan inställt sig. I ett radio program låter det som om han ska åka på semester. Hur funkar det på en anstalt som Svartsjö? Hur tror ni han tas emot. Mannen är ju minst sagt lite speciell.

Han är efterbliven som alla som sitter på kåken
Citera
2021-11-22, 04:00
Medlem
ska sitta 4 månader, klass 3, första gången jag sitter, vad har jag att vänta mig? några tipps?
Citera
2021-11-22, 04:07
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogkoh6282
ska sitta 4 månader, klass 3, första gången jag sitter, vad har jag att vänta mig? några tipps?

Ja, nita den största och elakaste medfången direkt! Då får du ”respekt” sedan.
Citera
2021-11-22, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ja, nita den största och elakaste medfången direkt! Då får du ”respekt” sedan.

hahah ja jo tjena
Citera
2021-11-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogkoh6282

Ta det lugnt och var inte dryg i onödan. Var inte strulig mot personal men ställ dig inte in heller. Är sån liten tid, så spela inte upp en massa ”jag behöver” och ”jag ska ha”.
Citera
2021-11-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Ta det lugnt och var inte dryg i onödan. Var inte strulig mot personal men ställ dig inte in heller. Är sån liten tid, så spela inte upp en massa ”jag behöver” och ”jag ska ha”.

tack för svaret. jag ahr en jäkla laktos mage och haha ja toa besök behövs rätt efektivt, hur ser det ut på diverse klass 3 har man toa i cellen? menar vad gör man ananrs när man bli inlåst? skita i en papperskorg e ju inte det bästa alternativet?, hört att man alldrig bör plinga på klockan
Citera
2021-11-22, 21:27
Medlem
Nosstocks avatar
Hur mycket uppmärksamhet får man på kåken om man är ny, och är stor och tatuerad? Men är inte uppkäftig, men tar inte heller någon skit och har inga problem med att slåss - även om det är 1 mot 10 stycken andra fångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in