2021-11-22, 18:52
Medlem
Det är ju detta som är så konstigt att det inte finns med i FUPen. Var är förhören med de som stod L och E nära. Och var är sms och meddelande listorna som bekräftar eller dementerar det L påstår ska finnas där i dem. E ringde ju en av hans barns mamma redan tidigare på kvällen och frågade om han fick sova där. Allt enligt förhörsledaren i ett av förhören med L. Oavsett vad som kommer fram om dom undersöker deras relation och de närmaste dem. Positivt eller negativt för någon av dem. Så borde det ju gå att få fram en bättre bild för rätten hur långt straff L ska få. Att hon döms för mord är ingen snack om saken. Men strafflängden tycker jag hur tingsrätten skrivet domen verkar vara väldigt dåligt underlag. Skulle ärligt talat inte bli förvånad om inget annat försvårande omständigheter för L kommer fram i HR så sänker de straffet till 16år istället. För det som kommer fram i förhören och vid själva förhöret när L ser filmen för första gången. Kan en vettig försvarsadvokat få bort att hon inte varit trovärdig. Finns nämligen studier på hur en kommer fram till hur det måste gått till vid ett grovt brott när man inte har en full minnesbild av vad som hände. Hon sitter och kommentera under filmuppspelningen ändå fram tills hon själv får se vad hon faktiskt gör. Finns det bevis i meddelanden mellan dom och det kommer fram försvårande omständigheter mot L. Eller att fler i deras närhet förhörs och det kommer fram där. Då kan hon bli dömd till livstid. Som det är nu är det väldigt tunnt förutom själva filmen då. Därför jag tycker att det är märkligt att inte mer har utretts. Kanske ligger det i slasken men det skulle förvåna mig mycket om de inte tagit med det isåfall.
2021-11-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Nej det var det verkligen inte. De var knappast klasskamrater.
Hur gammal var hon när hon läste in grundskolan? Var det i Järna?
2021-11-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Ja, Järna, det var en sammanhållen grundskoleutbildning.
2021-11-22, 19:08
Medlem
Citat:

Nej hon var vuxen... Kan det varit 2008, 2009, 2010 lr så.
2021-11-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, Järna, det var en sammanhållen grundskoleutbildning.
Nej hon läste på Hagabergs Folkhögskola i Södertälje.
2021-11-22, 19:15
Medlem
Citat:
Nej hon läste på Hagabergs Folkhögskola i Södertälje.

Grundskolan årskurs 1- 9?
2021-11-22, 19:15
Medlem
Citat:
Nej hon var vuxen... Kan det varit 2008, 2009, 2010 lr så.
Hon hade redan fått barn då och enligt dom "smeknamnet" hon hade där måste hon ha missbrukat friskt ..... Stackars barn!! 😥
2021-11-22, 19:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det händer att det lovas lite för mycket bara för attfå ligga🤣 Tror oftast såna relationer slutar med att den ena vill mer än den andra Men är det inte konstigt då att Emil visade upp sig på Facebook med Lydia och dessutom visade upp sig ihop med sina och hennes barn? Han verkar ju inte dolt deras liv tillsammans.. Som han dessutom skapade när han redan var ihop med den sk. flickvännen.
Och vilken kvinna över 20 åker moppebil? Trollkvinnor möjligtvis

Den nya kvinnan som dykt upp i tråden skrev ju själv att hon inte använder social media, sant eller inte vet man ju inte.

Det skrevs ju mycket tidigt i tråden att E och L gjorde allt det där på facebook för att reta (?) någon, kanske Es sista ex?

Sedan var det kanske bekvämt för E att L var en mycket bra "lektant" med barnen. Jag vet inte, jag bara spekulerar.

Det uppstår märkliga glipor i deras förhållande, det håller jag med om, och det är bl.a. därför jag tycker att fuppen är direkt undermålig.
2021-11-22, 19:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nej det var det verkligen inte. De var knappast klasskamrater.

Fast du skrev ju det, att de läste in grundskolan, L och en massa f.d. missbrukare.
2021-11-22, 19:32
Medlem
Citat:
Hon hade redan fått barn då och enligt dom "smeknamnet" hon hade där måste hon ha missbrukat friskt ..... Stackars barn!! 😥

Hon måste ha "festat" en del i alla fall.
2021-11-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast du skrev ju det, att de läste in grundskolan, L och en massa f.d. missbrukare.

Skolan består av många olika klasser och många olika kurser.
2021-11-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Den nya kvinnan som dykt upp i tråden skrev ju själv att hon inte använder social media, sant eller inte vet man ju inte.

Det skrevs ju mycket tidigt i tråden att E och L gjorde allt det där på facebook för att reta (?) någon, kanske Es sista ex?

Sedan var det kanske bekvämt för E att L var en mycket bra "lektant" med barnen. Jag vet inte, jag bara spekulerar.

Det uppstår märkliga glipor i deras förhållande, det håller jag med om, och det är bl.a. därför jag tycker att fuppen är direkt undermålig.

Det konstiga med det är, att hur i hela helsefyr skulle L klara av att vara lektant o nanny åt Es barn, när hon inte klarar av det med sina egna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in