2021-11-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast män som är players brukar ju hålla det väldigt hemligt. Så det är ju inte så konstigt att "flickvännerna" inte känner till varandra.

Men jag tror att det är mer otrohetsaffärer det gäller här, i så fall.
Han är för det första alkolist så han kan inte alltid vara så skarp...Dessutom har han ju visat att han och Lydia har nåt ihop på FB. Dessutom är Emils barn inblandade med Lydia och antagligen hans anhöriga också. Jag kan också tro att han haft 2 tjejer.. Men det finns nåt som kallas KK nu för tiden och som är väldigt VANLIGT. Kanske Ängeln som skrivit här missuppfattat sin status som Emils flickvän?
Undrar också hur hon kunnat Undgå att Lydia flyttat in och tagit den platsen hon skulle ha haft med att lära känna Emils barn tex. Hon säger ju att dom skulle flytta ihop och hade varit ihop ett år vilket är ganska lång tid. Mycket underligt detta!!
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-22 kl. 17:28.
2021-11-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Jag Vet att han älskade mig!
Ja, jag vet att jag inte träffade hans familj, medvetet val eftersom han så att han hade väldigt dålig kontakt med dom. Och varför skulle jag tvivla på det, varför skulle jag proppsa på att träffa hans familj? Det är eller var Emil jag var tillsammans med ingen annan.
Och nej, han spenderade Inte hela våren med Lydia, långt därifrån.
Nä varför skulle jag finnas på hans fb? Jag har själv inte ens Facebook, man måste inte ha det liksom.

Och jag har försökt komma in här under en lång tid som jag skrev, men det innebär inte att jag försökte komma in här varje timme, varje dag eller varje vecka.
Jag har ett liv utanför Internet också. Mitt liv tänker jag inte lägga ut här heller.
Lärde du känna Emils barn? Ni var ju ihop ett år säger du....Lydia lärde ju känna dom på kortare tid... Om ni skulle flytta ihop som du skriver borde väl det vara prio 1!!
2021-11-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan någon förklara Lydias påstående om att hon och Emil ljög om att de var tillsammans, de på påstod att det var slut, annars skulle Emil inte få träffa sina barn? Var det Lydia som orsakade att han inte fick träffa sina barn? Det stämmer inte med Lydias utsagor om att hon fått köra barnen till dagis och hämta dem, vabbat osv? Barnen fick inte sova där?
Någon som kan förklara?
Lydia var inte där i veckorna, utan vissa helger? Enligt henne själv. Hon bodde med de stora barnen i lägenheten? Fast Ki**o hade alla barnen hos sig, utom sin egna äldsta? Lydia kunde ha sina barn ibland när hon orkade? Jag får inte ihop detta.
Sen undrar jag över hennes hallucinationer, den drogutlösta psykosen som hon var nedsövd efter? 2015, samma år som hon tog jägarexamen och fixade vapenlicenser..gick i konkurs, skilsmässa, nya partners här och där. Jag undrar vilka biodynamiska häxkrafter som gått bananas
Det jag fetat:
Det här var intressant!
Och det var okänt för mig.
Däremot var det för mig väl känt att hennes bror inte tackade nej till "syra", dvs LSD.
Blev det klarlagt vilken/vilka drog/-er som var med i bilden när Lydia Barth blev inlagd och nedsövd?
Kan brorsan möjligen ha bjudit Lydia på en liten (eller rentav en alldeles för stor?) s k "tripp"?

Jag vill betona att jag aldrig ägnar mig åt att brännmärka substansmissbrukare bara så där, men det har varit konton här I tråden som stegrat sig när det förts fram påståenden om att Lydia Barth knarkat. Dessa Lydia-kramare har gissningsvis en så begränsad och snäv bild av vad som är en "knarkare", (nål, sked och tuss), så det gör dem opålitliga när de försöker leka sanningsvittnen.

Vill inte gå offT, men faktum är att det finns tillräckligt med signaler och tecken för att man medicinskt kan konstatera att Lydia Barth inte är [psykologiskt] "ren" när det gäller substanser.
Säger jag, helt utan att fördöma henne för det., nota bene!
2021-11-22, 18:01
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan någon förklara Lydias påstående om att hon och Emil ljög om att de var tillsammans, de på påstod att det var slut, annars skulle Emil inte få träffa sina barn? Var det Lydia som orsakade att han inte fick träffa sina barn? Det stämmer inte med Lydias utsagor om att hon fått köra barnen till dagis och hämta dem, vabbat osv? Barnen fick inte sova där?
Någon som kan förklara?
Lydia var inte där i veckorna, utan vissa helger? Enligt henne själv. Hon bodde med de stora barnen i lägenheten? Fast Ki**o hade alla barnen hos sig, utom sin egna äldsta? Lydia kunde ha sina barn ibland när hon orkade? Jag får inte ihop detta.
Sen undrar jag över hennes hallucinationer, den drogutlösta psykosen som hon var nedsövd efter? 2015, samma år som hon tog jägarexamen och fixade vapenlicenser..gick i konkurs, skilsmässa, nya partners här och där. Jag undrar vilka biodynamiska häxkrafter som gått bananas
Du har nog fel i tid där, Lydia och Kimmo gifte sig september 2015. Hon köpte hästgården samma år väl? Gick väl knappast i konkurs direkt.
2021-11-22, 18:12
Medlem
Citat:
Polisen har ju inte letat efter något motiv. Tingsrätten har inte hittat något motiv.
Precis, Lydia gick bara bananas och helt överstyr, hon gjorde det man som mänska absolut inte får göra.
2021-11-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Det här var intressant!
Och det var okänt för mig.
Däremot var det för mig väl känt att hennes bror inte tackade nej till "syra", dvs LSD.
Blev det klarlagt vilken/vilka drog/-er som var med i bilden när Lydia Barth blev inlagd och nedsövd?
Kan brorsan möjligen ha bjudit Lydia på en liten (eller rentav en alldeles för stor?) s k "tripp"?

Jag vill betona att jag aldrig ägnar mig åt att brännmärka substansmissbrukare bara så där, men det har varit konton här I tråden som stegrat sig när det förts fram påståenden om att Lydia Barth knarkat. Dessa Lydia-kramare har gissningsvis en så begränsad och snäv bild av vad som är en "knarkare", (nål, sked och tuss), så det gör dem opålitliga när de försöker leka sanningsvittnen.

Vill inte gå offT, men faktum är att det finns tillräckligt med signaler och tecken för att man medicinskt kan konstatera att Lydia Barth inte är [psykologiskt] "ren" när det gäller substanser.
Säger jag, helt utan att fördöma henne för det., nota bene!

I folkmun på den skolan där hon läst in grundskolan, kallades hon för "pillerhoran"
"alkisluder" bl a.
Det var Fd. Missbrukare som gick där samtidigt som kände till henne.
2021-11-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Du har nog fel i tid där, Lydia och Kimmo gifte sig september 2015. Hon köpte hästgården samma år väl? Gick väl knappast i konkurs direkt.

Hon gick väl i personlig konkurs efter att hon sålt gården.
Alltså inte 2015, då det ändå hände så mycket annat ofattbart.
2021-11-22, 18:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Han är för det första alkolist så han kan inte alltid vara så skarp...Dessutom har han ju visat att han och Lydia har nåt ihop på FB. Dessutom är Emils barn inblandade med Lydia och antagligen hans anhöriga också. Jag kan också tro att han haft 2 tjejer.. Men det finns nåt som kallas KK nu för tiden och som är väldigt VANLIGT. Kanske Ängeln som skrivit här missuppfattat sin status som Emils flickvän?
Undrar också hur hon kunnat Undgå att Lydia flyttat in och tagit den platsen hon skulle ha haft med att lära känna Emils barn tex. Hon säger ju att dom skulle flytta ihop och hade varit ihop ett år vilket är ganska lång tid. Mycket underligt detta!!

Ja, alkoholist, men de kan ju planera, en del av dem. Han var ju tydligen inte så illa därann att han förlorat körkort, hem och jobb, ännu.

Ja, jag känner till KK, men det brukar ju förutsätta att båda tycker att de är KK med varandra. Här verkar det mer som en hel del löften, speciellt om man tar med mopedbilen, som (enligt fuppen) verkade väldigt övertygad om att hon och E skulle flytta ihop, hade en typ långvarig relation på gång.

Men det bör ju ha blivit svårare för E att vara en player (om han nu var det), att bo ihop med någon. Men idag lever ju många sina liv genom mobiltelefonen, lättare att stoppa ev otrohetskvinnor med sms "går inte nu, barnen är här, jag hör av mig senare", eller något sådant.
2021-11-22, 18:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
I folkmun på den skolan där hon läst in grundskolan, kallades hon för "pillerhoran"
"alkisluder" bl a.
Det var Fd. Missbrukare som gick där samtidigt som kände till henne.

Fast det kanske var på skämt? Klasskamrater emellan?

F.d missbrukare brukar säga så om och till varandra, det är att "äga" orden socialt. Som "Black is Beatiful" som var på tapeten för ett par år sedan. Även homosexuella har "tagit tillbaka makten" på detta sätt.
2021-11-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ja, alkoholist, men de kan ju planera, en del av dem. Han var ju tydligen inte så illa därann att han förlorat körkort, hem och jobb, ännu.

Ja, jag känner till KK, men det brukar ju förutsätta att båda tycker att de är KK med varandra. Här verkar det mer som en hel del löften, speciellt om man tar med mopedbilen, som (enligt fuppen) verkade väldigt övertygad om att hon och E skulle flytta ihop, hade en typ långvarig relation på gång.

Men det bör ju ha blivit svårare för E att vara en player (om han nu var det), att bo ihop med någon. Men idag lever ju många sina liv genom mobiltelefonen, lättare att stoppa ev otrohetskvinnor med sms "går inte nu, barnen är här, jag hör av mig senare", eller något sådant.
Det händer att det lovas lite för mycket bara för attfå ligga🤣 Tror oftast såna relationer slutar med att den ena vill mer än den andra Men är det inte konstigt då att Emil visade upp sig på Facebook med Lydia och dessutom visade upp sig ihop med sina och hennes barn? Han verkar ju inte dolt deras liv tillsammans.. Som han dessutom skapade när han redan var ihop med den sk. flickvännen.
Och vilken kvinna över 20 åker moppebil? Trollkvinnor möjligtvis
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-22 kl. 18:50.
2021-11-22, 18:45
Medlem
Citat:
Fast det kanske var på skämt? Klasskamrater emellan?

F.d missbrukare brukar säga så om och till varandra, det är att "äga" orden socialt. Som "Black is Beatiful" som var på tapeten för ett par år sedan. Även homosexuella har "tagit tillbaka makten" på detta sätt.

Nej det var det verkligen inte. De var knappast klasskamrater.
2021-11-22, 18:49
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Vart i FUP kan man läsa det som jag fetat, enda stället i FUP jag hittar nåt om moppebilskvinnan, är vittnet Uno, han nämner inget om att hon säjer att dom ska flytta ihop, så hänvisa vart du fått det ifrån.

Saxat ur FUP sid 196

Dagen efter händelsen hörde Uno att en kvinna grät hysteriskt utanför Emils hus. Han gick ut
för att prata med henne. Kvinnan berättade att hon dejtat Emil under tidens som kvinnan
bodde i huset med Emil. Emil hade berättat för kvinnan att han köpt en MC till kvinnan hade
bodde med. Den gråtande kvinnan berättade att både Emil och kvinnan han bodde med var
jägare och att Emil hade vapen. Emil hade vid något tillfälle berättat för kvinnan att han ville
bli av med kvinnan som han bodde med. Uno minns att kvinnan kom till huset i en moped-bil.
Hon var i 30-35 års ålder, blond och lite rund. Uno har inte sett kvinnan varken innan eller
efter händelsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in