Jag gör inte tvärsäkra uttalanden. Det är forskningen sammantaget som gör det. Fakta är att det inte finns entydiga belägg för att Ivermektin skulle vara den mirakelmedicin mot covid-19 som påstps. Ej heller finns det några samstämmiga riktlinjer eller rekommendationer från läkemedelsverk för att läkemedlet ska användas i sådana här situationer. Tvärtsom så avråds det till och med ifrån då effekten är så ifrågasatt. Flera olika källor talar tvärtemot det du påstår. Det du håller på med är inte seriöst.
Det är inte det jag säger. Det jag säger är att om pizers nya produkt är mirakelmedicin, så är ivermektin det också eftersom de har samma verkningsmekanism. Man kan alltså inte argumentera för pizers medicin och emot ivermektin. Däremot är det fritt fram att säga att båda är värdelösa!
Vad är det som är oseriöst? Att länka till referenser med fakta istället för flummiga sidor som heter ”factcheck”?
Det har tydligen kommit in 600 anmälningar till justitieombudsmannen angående förslaget om covidpass. Jag funderar på att göra en anmälan och poängtera just detta med risk/nytta-aspekten med vaccin för oss som har haft covid. Det är en aspekt som jag inte har hört om i debatten. Jag tänker inte heller vaccinera mig just nu. Tänker däremot ta antikroppstest med jämna mellanrum.
Ja vi får se hur det bli just nu verkar allt bara vara så luddigt och förvirrat. Jag hitta detta på nätet
”Kan jag få covidbeviset om jag haft covid-19 och sedan tillfrisknat?
I den första versionen av e-tjänsten Covidbevis ingår endast bevis på att man är vaccinerad mot covid-19. Arbete pågår för att även ett bevis på negativt covid-19-test eller bevis på att man har tillfrisknat, ska ingå i enlighet med kommande EU‑förordning. (Med tillfrisknande menas att man kan visa upp ett positivt covid-19-test som har tagits av hälso- och sjukvårdspersonal minst tio dagar tidigare”
Ja, så det verkar ju som att dom tänkt på detta men jag vet inte om det kommer funka att man haft infektion så långt tillbaka I tiden som vi haft men endå har antikroppar kvar detta kanske bara kommer vara godkänt om man nyligen haft den och har tillfrisknat. Oklart det här!
Det viktiga är inte vem, men hur många.
Man får inte lov att inskränka människors rättigheter för några tiotals, även hundratals på IVA.
Annars måste man förbjuda alkohol, tobak, bilkörning och fetma.
Vilket trevligt samhälle du vill ha för att rädda en handfull människor.
Du kanske helt har missat att det mesta av det du räknar upp har restriktioner kopplat till sig just på grund av kan orsaka ohälsa eller påverka andra människor negativt. Ett vaccinpass mitt i en pandemi fyller en liknande funktion.
Om detta går att belägga borde väl varenda med en forskarutbildning förstå att det är helt tramsigt uppåt väggarna för att uttrycka det milt? kan det verkligen stämma att ingen skulle gjort en "whistleblower" om det eller är censuren så total?
Vi kör bara ren logik.
Om du ändrar på innehållet i en produkt måste det åtminstone gå igenom en studie (även om man har lyckats lobba fram lagar som gör detta mycket lättare) Man lovade tidigt att det skulle gå att tweaka denna terapi väldigt snabbt. Det har man alltså inte gjort, för det kräver säkerhetstester så det är bättre att ge folk "boosters" med ett preparat som, om vi är snälla här, inte kommer hjälpa folk då det är samma skit som du fick första gången som, om Kineserna nu skickade över datan och den var korrekt, är för den utdöda strainen från Wuhan. Som sagt, det är lögn, på lögn på lögn som bygger upp den här hemska ruttna strukturen.
Har man tweakat vaccinet (barnvaccinen har en annan benämning, men osäker på vad det innebär) så måste man ha nya tester för dosering och biverkningar. Nu kommer ju Pfizer ut med sitt piller istället som troligtvis kommer döda deras framtida försäljning av vaccin. Så jag drar en gissning att man inte är sådär jätteintresserad av vaccin då Pfizer vet om att detta är farligt.
Här har du ett kort utdrag från "övningen" som gjordes sent 2019, ett par månader innan utbrottet.
Dr. Tara Kirk Sell inleder
Dr. Sell: Global health experts have highlighted that dis- and misinformation are wreaking havoc on the CAPS
response. Health workers are under attack in a number of locations due to rumors that they are
purposely spreading this disease, and response efforts in many places have had to be suspended
because of concerns around violence.
Dr. Sell: Pharmaceutical companies are being accused of introducing the CAPS virus so they can make money on
drugs and vaccines and have seen public faith in their products plummet. Unrest, due to false rumors
and divisive messaging, is rising and is exacerbating spread of the disease as levels of trust fall and
people stop cooperating with response efforts. This is a massive problem, one that threatens
governments and trusted institutions.
Dr. Sell: Polls have shown that mis- and disinformation are ubiquitous: at least 90% of the public has been
exposed to these messages. At the same time, misinformation messages come from a variety of sources,
even government officials, and often governments are contradicting one another. We know that social
media is now the primary way that many people get their news, so interruptions to these platforms
could curb the spread of misinformation, but could also limit access to information from legitimate
sources.
Dr. Sell: Health ministries around the world are attempting to combat mis- and disinformation by amplifying
public health messaging through social and traditional media, but they are being outpaced by false and
misleading information. National governments are considering, or have already implemented, a range of
interventions to combat misinformation. Some governments have taken control of national access to
the Internet. Others are censoring websites and social media content and a small number have shut
Senast redigerad av EricBe 2021-11-21 kl. 23:30.
Det är inte det jag säger. Det jag säger är att om pizers nya produkt är mirakelmedicin, så är ivermektin det också eftersom de har samma verkningsmekanism. Man kan alltså inte argumentera för pizers medicin och emot ivermektin. Däremot är det fritt fram att säga att båda är värdelösa!
Vad är det som är oseriöst? Att länka till referenser med fakta istället för flummiga sidor som heter ”factcheck”?
Du har inte länkat till varesig referenser eller fakta som motsäger det som tre olika källor säger som talar emot din sak. Den enda flummaren här är nog du tyvärr.
Ja vi får se hur det bli just nu verkar allt bara vara så luddigt och förvirrat. Jag hitta detta på nätet
”Kan jag få covidbeviset om jag haft covid-19 och sedan tillfrisknat?
I den första versionen av e-tjänsten Covidbevis ingår endast bevis på att man är vaccinerad mot covid-19. Arbete pågår för att även ett bevis på negativt covid-19-test eller bevis på att man har tillfrisknat, ska ingå i enlighet med kommande EU‑förordning. (Med tillfrisknande menas att man kan visa upp ett positivt covid-19-test som har tagits av hälso- och sjukvårdspersonal minst tio dagar tidigare”
Ja, så det verkar ju som att dom tänkt på detta men jag vet inte om det kommer funka att man haft infektion så långt tillbaka I tiden som vi haft men endå har antikroppar kvar detta kanske bara kommer vara godkänt om man nyligen haft den och har tillfrisknat. Oklart det här!
Det är minst sagt luddigt ja, det står absolut ingenting på officiella kanaler om det fullkomligt logiska steget att såklart inkludera tillfrisknandebevis samt negativt test-bevis, men även om de skulle lägga till det så bör det inte ta fokus från den mycket större frågan, införande av "vaccinpass" för samhällsfunktioner. Ska inte skriva en novell om det nu dock, isf hänvisar jag till mitt resonemang på (FB) Vaccinpass införs i Sverige från 2021–12–01 för sammankomster över 100 personer isf
Det viktigaste är att vaccinen har en stark effekt mot svår sjukdom. Det håller därigenom även ner antalet fall som måste vårdas på sjukhus. Att vaccinen inte överhuvudtaget skukle ha någon effekt på smittspridningen är falskt men det fungerar inte så bra som man hade trott och effekten avtar uppenbart över tid, varför nya boosterdoser kommer vara aktuellt för framför allt riskgrupper.
Ny information börjar komma in om hela bluffen. Det handlar inte om plandemin det finns ingen sån corona är lika ofarligt som vilken influensa som helst. Smittspridningen tar fart igen pga restriktionerna dom vill inte ha flockimmunitet! Tro mig ta inget mer vaccin det kan bli farligt inte ens gamla eller riskgrupper ska ha det. Det är en bluff och en sedan länge planerad pandemi! Sant!
Om detta går att belägga borde väl varenda med en forskarutbildning förstå att det är helt tramsigt uppåt väggarna för att uttrycka det milt? kan det verkligen stämma att ingen skulle gjort en "whistleblower" om det eller är censuren så total?
Vaccinet bygger på wuhan-1 stammen som wuhan labbet publicerade, fast kunskapen om virusets spikprotein är från tidigare studier. Åtm enligt de virologer jag känner. Att man begränsat sig till just spikproteinet verkar också bero på att endast spikproteinet av coronavirus var beskrivet sedan tidigare.
Angående cencur så är min uppfattning när jag pratar mina kollegor och vänner inom akademin, att det är det är en blandning mellan censur och hjärntvätt! Många rabblar gärna skit från media under kafferasten, trots att de är utbildade och vet att det inte är sant (de fattar ibland detta när man ställer lite smarta frågor). Men eftersom man blir avfärdad som oseriös vid första ordet som inte hyllar allt runt hanteringen av pandemin, så går det inte ens diskutera frågan. Folk bestämmer att allt du säger är fel redan innan man har en chans att lägga fram sin fakta. Trots att de endast baserar sin tro på vad media skriver som de tror är vad att alla andra forskare tror. Skrämmande utveckling!
Alla wistleblowers blir misstrodda och cencureras, det är inte som snowden att man tar det på allvar och diskuteras. Utan media vet ju redan att vaccinet är ”sanningen” och ingen fakta i hela världen kan ändra på det. Eftersom när faktan kommer vet media att det är fake news och kan skriva en factcheck i form av (det han säger är inte sant) och alla tror återigen på media. Sedan gräver man upp en av sina vänner som säger vad som helst för pengar (Arnstad, Olsen mf) som kan dementera faktan utan att själv behöva presentera någon som helst fakta.
Du har inte länkat till varesig referenser eller fakta som motsäger det som tre olika källor säger som talar emot din sak. Den enda flummaren här är nog du tyvärr.
Ingen av dina referenser nämner ens verkningsmekanismen (eller ens förstår vad det är) de argumenterar endast för att molekylerna har olika uppbyggdad (vilket de har), men det spelar ingen roll då funktionen är densamma. Så dina referenser är helt värdelösa i sammanhanget.
Jag länkade en beskrivning av pizers nya produkt där de själva beskriver verkningsmekanismen. Sedan länkade jag en nature artikel som tittat på andra kända läkemedel med just denna verkningsmekanism däribland ivermektin. Där visade sig ivermektin vara den överlägset mest effektiva hämmaren. I studien var dock inte pizers nya produkt med.
Att du inte förstår vad mina referenser visar och varför de kullkastar dina påståenden kan jag inte hjälpa. Antingen är du ointelligent, ignorant eller ett bara ett troll som gillar att få leka förtryckare?
Makthavarna måste känna sig nöjda nu. Det finns två läger som kastar paj på varandra, ena lägret slår sig stolt för bröstet och väntar på sin 3:e eller fjärde spruta. Det andra lägret attackerar vaccinet och lägger fram alt. Lösningar och mediciner. Jag respekterar båda lägren även om jag tillhör det sistnämnda, jag tycker alla har rätt till att ta eller inte ta vaccinet och ingen motivering behövs.
Anser dock att det här passet som skall scannas överallt för att visa hur duktig man är strider mot allt sunt förnuft. Att vaccinerade ff sprider viruset betyder väl att dessa platser där passet behövs är lika farligt som en plats där ovaccinerade får härja?
Detta pajkastande är vad makten vill se, medan vi har våra myrkrig så smids järnet.
När man tar sådana här beslut är det viktigaste av allt att direkt förklara varför, så att iallafall de flesta förstår, för annars ställs olika grupper mot varandra av bara farten. Så har det blivit och det kommer nog leda till en whiplash-effekt. Om det finns en gemensam tanke om att ett samhälle ska inkludera alla så är den tanken hotad just nu. Är detta värt det?
Det hade varit relevant om vi levt isolerade som i Nordkorea men nu lever vi öppet i en global värld.
Det har redan gjort det. Deltamutationen uppstod vid hög smittspridning i Indien innan massvaccinationerna startade. Detta kommer att hända igen om det inte redan hänt.
Det är tur att du inte styr landet då, eftersom man hela tiden måste göra antaganden om framtiden för att man ska ha chans att tygla smittan och inte överbelamra vården.
Så har Sverige valt rätt eller fel strategi i det här då?
Jag bara undrar, eftersom vi till skillnad från andra knappt har haft några ”hårda tag” alls.
Har Sverige gjort rätt, så gör dom väl fel som pratar om vaccinpass blott två månader efter dom sagt att det inte behövs några pass?
Och har dom gjort fel, så var deras prediktioner åt helvete.
Så vilket är det då?
Senast redigerad av scoremax 2021-11-22 kl. 01:36.