2021-11-18, 18:48
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Haha. Jaså. Kollaps ?

Ovanligt livskraftigt samhälle för att befinna sig i en dödsspiral , eller ? Nä, dra en annan vals . Ni framstår mer och mer som ett gäng käringar med väldig varma offerkoftor
Ja, kollaps - så som sker i demografin t ex. Svenskar är snart minoritet i sitt eget land, men nä bara fortsätt att stoppa huvudet i sanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Hur har ovaxxade bättre skydd än ovaxxade ? De har ju inget skydd överhuvudtaget.
Fram tills januari 2021 var 100% av alla svenskar ovaxxade. Då klarade sig 99,9% från Covid-19 död. Och 99,99% under 40 år. 99,999% under 30 år. Osv.

Vissa glömmer fort…
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Vissa har tydligen inte förmågan att se processer och trender om de inte går på max en vecka
Eller hur, allt ska gå på ett litet klick nuförtiden.
Citera
2021-11-18, 18:49
Medlem
otellos avatar
Mycket bra, hoppas dom sänker antalet till 10.
Citera
2021-11-18, 18:51
Medlem
arbetets avatar
Kom ihåg att beställa nytt vaccinpass om ni gjorde det för ett tag sedan. Det gamla gällde bara i 90 dagar:

https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/
Citera
2021-11-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Nu hindrar inte vaccinen smitta. Om man dessutom har genomgången sjukdom fanns det ingen anledning att vaccinera sig - att införa kravet mitt under pågående termin är dessutom fel. Man borde haft rätt att kräva uppehåll åtminstone. Känner till en person som nu kanske måste hoppa av - med en enda VFU kvar på hela sjuksköterskeutbildningen. Det finns ingen möjlighet att hinna fullvaccinera sig nu.
Varför har hen inte vaccinerat sig redan?
Citera
2021-11-18, 18:52
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Öh, texten motbevisade det du sa. (Har aldrig sagt att covid skrämmer mig. )

Det var tvärtom du som skrev du ansåg att alla skulle tvingas att vaccinera sig eller låsas in för att nedstängningar ska sluta (är alltså du som låter skrämd, om ditt irrelevanta retoriska ska diskuteras) och jag svarade att nedstängningar på Gibraltar, Irland m fl länder sker där vaccinationsgrad är högst.

Din premiss att öka vaccinationsgrad (genom tvång) för att nedstängningar ska upphöra alltså felaktig. Bespara dig fler billiga trams-svar.

Läs din text en gång till. Den har dubblerats i antal dödsfall, från vad?
Det ökade snabbt och sjönk snabbt, var är faran där?
Citera
2021-11-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kom ihåg att beställa nytt vaccinpass om ni gjorde det för ett tag sedan. Det gamla gällde bara i 90 dagar:

https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

Alltså, jag börjar uppriktigt se fram emot att följa denna cirkus.
Citera
2021-11-18, 18:54
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
För att medelåldern på de avlidna är 83 år och medelåldern för intensivvårdade är 56 år.
Vad mer här de som ligger där, utöver en medelålder på 56? Är det kanske en historia av att vräka i sig transfetter och glukosfruktossirap? Inte direkt de mest hälsosamma figurer vi talar om. Är det för dessas skull vi ska ha vaccinpass?

Då vore det väl ändå bättre om vi införda särskilda läger där dessa kan sättas på diet och tvingas motionera bort sin övervikt?
Citera
2021-11-18, 18:55
Medlem
Kan någon förklara vad i hela Nazi-Tyskland som händer?
Senast redigerad av Devork 2021-11-18 kl. 18:58.
Citera
2021-11-18, 18:56
Medlem
Citat:
Du reflekterar inte över att man kanske nu försöker vara lite pro-aktiv?

Märkligt nog var det ingenting man försökte vara under hela pandemiperioden fram tills Sverige började storhandla vaccin.
Citera
2021-11-18, 18:57
Medlem
goozas avatar
Citat:
Du missförstår.

Medelåldern på intensivvårdade är 56år.

95% av de döda är inte 80+. Jag sa att 95% av de som är 80+ är vaccinerade.

Som sagt, du verkar missförstå. Jag kanske är otydlig eller också förstår du dåligt. Eller kanske en blandning.

För att medelåldern på de avlidna är 83 år och medelåldern för intensivvårdade är 56 år.

Så din poäng som jag kan se, med viss ansträngning, är då alltså att av de som är inlagda på IVA men som inte dör är medelåldern 56 (alltså poängterar du härmed att det intr bara är äldre som behöver IV) MEN av de som DÖR så är medelåldern betydligt högre? (eftersom du påpekar att av 80+arna så är 95% vaccinerade, ungefär som att det ska förklara varför 20 av 23 dödsfall var vaccinerade) Har jag förstått dig rätt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in