2021-11-21, 19:46
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Du trodde alltså först att hon försvunnit frivilligt? Precis som jag men det är tydligen skillnad på folk och folk 😎

Nej du, jag har aldrig trott att hon försvann frivilligt.
Citera
2021-11-21, 19:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Säkert att han jobbade svart. Han var kakelsättare. Med omsättning på ca.700 tusen om man räknar 700 kr per timme då skulle han ha jobbat 3-4 månader om året.
Det är mycket svart jobb i den branschen

Tack för ditt engagemang men vad har hans jobb som kakelsättare att göra med det aktuella fallet?

Är kakelsättare mer våldsbenägna än exempelvis städare?

Det är väl förresten lika mycket svartjobb inom städbranschen som den nu hittade "B" var verksam i?
Citera
2021-11-21, 19:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Nej du, jag har aldrig trott att hon försvann frivilligt.

Inte ens när du fick reda på att hon försvann frivilligt 2013? 😎
Citera
2021-11-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kikade lite på olika sidor (hitta.se och Google.se) för att få en hum om hur tät vegetationen är där. Men bilderna är väldigt oskarpa. Polisen har ju lämnat platsen så någon i närheten kanske kan ta sig dit och göra ett fältreportage? Vi vet ju exakt var fyndplatsen ligger.

Men det måste ju ha varit beckmörkt i det området när han lämnade kroppen.
Inte är det beckmörkt runt 18.00-19.00 i slutet av september. Den 25 sept gick solen ned kl 18.58.

Jag såg en bild på platsen där man sa att hon hittats, och det såg inte buskigt ut. Lövskog är inte så bushiga som barrskog heller.
Citera
2021-11-21, 20:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte är det beckmörkt runt 18.00-19.00 i slutet av september. Den 25 sept gick solen ned kl 18.58.

Jag såg en bild på platsen där man sa att hon hittats, och det såg inte buskigt ut. Lövskog är inte så bushiga som barrskog heller.
Det var väl ca den tiden han var ute och körde med ungen i baksätet?

Han ska ju sedan dumpa ungen och sedan åka och hämta kroppen och dra mot Ystadhållet för att hittta en lämplig dumpningsplats.
Citera
2021-11-21, 20:06
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Du menar att Cezary kom att tänka på hennes tidigare flykt från barn och make 2013? Var Cezary förresten en del av denna flykt från Piotr och barnen? Det har postats väldigt mycket desinformation i tråden där det bla hävdas att B bodde hos någon kvinnlig barndomsvän efter ankomsten till Malmö 2013 men kan inte Cezary ha funnits i kulisserna? Dvs, han var den egentliga anledningen till B:s flykt undan Piotr och de stackars barnen?

Desinformation, avsiktlig spridning av falsk information. Vilken källa har du på att hon INTE bott hos eller fått hjälp av en kvinnlig bekant? På vilket sätt skulle den informationen ens vara desinformation?

Om Cezary var anledningen och fanns i kulisserna i hennes flykt som du säger, då är väl han lika skyldig till att de stackars barnen förlorade sin mor 2013? I så fall visste han ju att han stal modern från barnen. Kan han ha en psykopatisk personlighet så han hade lätt att locka henne till Sverige? Lovade guld och gröna skogar?

Citat:
Du trodde alltså först att hon försvunnit frivilligt? Precis som jag men det är tydligen skillnad på folk och folk 😎

De flesta av oss har haft det som ett av alternativen. Att ifrågasätta varför du har ett sådant behov av att smutskasta kvinnor är inte detsamma som att avfärda allt du säger, faktiskt. Men du är så upptagen med att kasta skit omkring dig att du inte märker det.
Citera
2021-11-21, 20:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eg inte konstigt.. Traskar man iväg bara 20-30 meter från leden så är det tomt. Man håller sig till upptrampade stigar och leder. Och han lade henne en bra bit från en led om jag förstod artiklarna rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är ett hyfsat stort område.
Jo, men om det är väldigt välbesökt är ju risken ganska stor att träffa på någon flanör som gillar promenad i skymningen. Även om han är stark och hon är liten och nätt bör det vara en hel del bök att få en livlös kropp ur bilen.
Citera
2021-11-21, 20:20
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tänker att dom kanske aldrig var i Oxie. Platsen där dom gick ur bilen och han kom ensam tillbaka kan ju vara där hon nu hittades. Gissar att sonen i bilen kanske inte alls var bekant med platsen.

Fast visst var det även att polisen gjorde fynd i Oxie, att Bs mobil gav senast kända plats där och att tidiga vittnen tror sig sett B och C tillsammans där den kvällen?
Citera
2021-11-21, 20:22
Medlem
Alltså själva dumpningsplatsen ligger ju inte alls i närheten av Bokskogens centra där det är folk café och vandringsleder. Den ligger ju typ 1 min från Bara. Dumpningsplatsen ligger ju 1 min från Svedala om man kör 108an i riktning mot Staffanstorp. Det är liksom inte dit folk åker (om det ens kallas Bokskogen där hon hittats)
Citera
2021-11-21, 20:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Fast visst var det även att polisen gjorde fynd i Oxie, att Bs mobil gav senast kända plats där och att tidiga vittnen tror sig sett B och C tillsammans där den kvällen?
Jo, därav det stora sökpådraget.
Citera
2021-11-21, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Alltså själva dumpningsplatsen ligger ju inte alls i närheten av Bokskogens centra där det är folk café och vandringsleder. Den ligger ju typ 1 min från Bara. Dumpningsplatsen ligger ju 1 min från Svedala om man kör 108an i riktning mot Staffanstorp. Det är liksom inte dit folk åker (om det ens kallas Bokskogen där hon hittats)

Det är sant, fyndplatsen ligger söder om ridgymnasiet.

Kör man bil från Oxie till Bökeberg kan man komma fram till väg 108 där fyndplatsen ligger.
Citera
2021-11-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, men om det är väldigt välbesökt är ju risken ganska stor att träffa på någon flanör som gillar promenad i skymningen. Även om han är stark och hon är liten och nätt bör det vara en hel del bök att få en livlös kropp ur bilen.
Han lade henne inte direkt på stigen/leden. Flanörer och hundägare etc går inte ut i bushen om det finns nån sorts led att följa. Det är inte nån liten dunge, utan en rejäl lövskog. Kan tänka också att CR kikade runt innan han plockade ur henne ur bilen. Men visst, helt klart kan man ha otur. Han hade tur. Hon låg där oupptäckt i två månader nästan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in