Citat:
Ursprungligen postat av
66kloksaini66
hur kan du se dig som ansvarstagande när det är dom vaccinerade som sprider smittan mest
Exakt.
Kom just hem från lunchrasten av hunden.
Pratade med grannen som var lite hängig, och jag undrade om gårdagens fest hade varit för hård?
Nej han var lite hängig för att han hade en lite förkylning han hade haft några dagar nu.
Jag frågade hur han visste att det var en förkylning under en pågående pandemi?
Eftersom jag har så milda symptom, och är vaccinerat, så kan det inte vara covid, så jag sket i att testa mig, var svaret.
Och här har vi två av grunderna till att smittspridningen kommer öka; många vaccinerade tror sig immuna från båda att infekteras och sprida smittan vidare, samt att jag tror att flertalet som testas (och därmed får positiva svar) är vi ovaccinerade, och resultatet blir felaktig en pandemi av de ovaccinerade.
Min granne har då potentiellt smittat ner hela kompisgänget (jag var inte där) med C19, eftersom FHM och regeringen felaktig vaggat de vaccinerade in i en falsk trygghet.
Det är jo ovaccinerade som är problemet, de vaccinerade kan leva just som förut, utan att smittas av covid.
Kommande vaccinpass kommer att utöka den falska tryggheten vaccinerade har, och därmed medföra ökad smitta.
En ökad smitta som igen kommer skyldas på de ovaccinerade(vaccinerade testar sig fortfarande inte i samma utsträckning som ovaccinerade)med ytterligare inskränkningar i rättigheter och friheter blandoss som önskar kroppslig autonomi.