2021-11-18, 17:28
Medlem
ostfrallan39s avatar
Skulle det funka att visa upp positivt antikroppstest?
Citera
2021-11-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
En dikt av Martin Niemöller, en tysk präst och berömd Hitlermotståndare:

Först kom de för att hämta judarna,
men jag höjde inte min röst
för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna
för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna
för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket
för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns det ingen kvar
som kunde tala för mig.”

Jävligt aktuell dikt, men de flesta är så tröga att de inte fattar att det indirekt berör alla i samhället, även de vaccinerade.

Till er som stödjer beslutet, ni är en jävla skam för samtiden och ni kommer bli en skam i historien. Fy fan för er! Det är inte ER som detta övergrepp kommer att drabba, men vänta bara tills nästa grej kommer. Till slut kommer det att drabba er också och den dagen kommer inte jag att hålla er om ryggen. Även om jag skulle vara vaccinerad så skulle jag ALDRIG I HELA MITT LIV hänga på ett sådant här beslut. Det är ju fan helt sinnessjukt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
och när valet kommer nästa år finns det ju bara två saker som kan hända.

1. regeringen röstfuskar så in i bomben och sitter kvar.
2. ny regering med moderater och sd, som kommer be polisen att gå knacka dörr hos dom ovaxxade. lovar, om sd eller moderaterna får makten, då kommer dom riktigt totalitära medlena sättas in.

med det menas storma in i huset, slänga ner på backen och vaccinera på plats.

sen slänga i fängelse i några månader.

det finns inget lyckligt slut för den här misslyckade staten och landet. håll i hatten hårt och hoppas på att komma ut överlevande på andra sidan.

Bara vänta och se...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ja, fast var är den auktoritära biten någonstans ? Snälla gå och vaccinera dig, annars så får du inte gå på sammankomster med fler än 100 st människor. Riktig auktoritär styre finner man i t.ex. Australien och Singapore, där Singapore har beslutat att riktig sjuka ovaccinerade får pröjsa vården ur egen ficka.

Tyskland rapporterar att borgmästarna i Leipzig och Dresden omedelbart ska ha 2 veckor lockdown. Som alla vet så har Tyskland en väldig varierande grad av vaccinationstäckning. Den är drygt 65% nationell, men faller i provinser som Sachsen där Leipzig och Dresden råkar ha den lägsta vaccinationsgraden i hela Tyskland ( ca. 50%)

Personligen ser jag bar anledning att protestera mot Australiens regering och kanske några enstaka till, men Sverige ? Jaaaa. Njäääääe
det du inte fattar är att dom här 100 är bara startskottet. sen väntar don ett tag och kommer med ännu mer restriktioner..och ännu mer...och ännu mer....
Citera
2021-11-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Jag säger inte emot dig , men jag väntar också på svaret från orten.. Är ni så tuffa som ni säger ,eller har ni också blivit försvenskade och kuvade som vi andra ?? Jag ser med spänning fram emot det här.
Jag är inte ens från orten, jag är svensk, men tillskillnad från många "nationalister" här inne så ser jag verkligheten som så att svensken är idag alldeles för privilegierad för att inse allvaret för vad som komma skall. Det finns ingen beredskap, inget motstånd. Nordfront och annat löst pack blir bara skrattade åt rakt upp i deras ansikten, det är inget riktigt motstånd. Ett riktigt motstånd ska bära vapen, och gå in på varenda myndighet och blåsa skallen av förrädarna, precis som man gör i Afrika, Mellanöstern och Sydamerika. Men dessa människor som gör sådant ses som ociviliserade undermänniskor, för att de vägrar vika ner sig för världsordern.

Man kommer att göra vad man kan för att få hålla i dessa privilegier men dom kommer tas ifrån dig och alla andra också, tveka inte på det. Det jag säger är att det du målar upp med bara svenskar på stadion, puben/klubben osv är inget positivt. Det du säger är att vi svenskar är fega och du tror på riktigt att det inte kommer bli oreda av det här? Svensken sitter ju och pissar ner sig, räknar varje skott som går av från en pistol i orten och varje liv som tas. Vi har redan sett folk blivit skjutna öppet, i en galleria t.ex. Vad händer när Agneta och Stefan går ut ur matvarubutiken med sina matkassar efter att vaccinpass är en verklighet? Kassarna kommer tas ur deras händer och de kommer inte göra ett skit, förutom att ringa polisen. Polisen kommer dock inte kunna göra ett skit heller, de löser knappt några brott överhuvudtaget, vad tror du kommer att hända när aggressiviteten ökar ännu ett snäpp?
Citera
2021-11-18, 17:30
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
vaccinet gör susen i dom vaxxade! det är bara att leva på som vanligt för oss andra.

fatta efter spruta 4 5 6 7...det kommer inte vara människor vi har att göra med längre!

beroende knarkare! ge mig sprutan!!
Nä man ser ju hur 2 sprutor har fått dem att tappa förståndet. Efter spruta nummer 7-9 lär vi ha att göra med full zombifiering, där de far runt och jagar efter Pure Bloods att dränera på blod, då deras egna blod är totalförstört av spikproteiner.
Citera
2021-11-18, 17:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostfrallan39
Skulle det funka att visa upp positivt antikroppstest?
Inte i Sverige. I andra länder funkar det, men här måste det stå Pfizer, Moderna eller AstraZeneca på antikropparna.
Citera
2021-11-18, 17:33
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Oj vilket långt svar på något så uppenbart.

Smittan skenar för att vaccination inte ger ett 100% skydd. Vaccination ger skydd mot ett allvarlig insjuknande. Därav de högre talen ovaccinerade bland IVA patienter och den låga medelåldern.

Att medelåldern på IVA är 56 år tycker jag är intressant. Det betyder ändå att medelåldern är ganska låg och det inte bara är pensionärer som kämpar på IVA som många tycks tro.

Att det bara ändå är 14st gläder mig nåt så enormt. Det betyder ändå att vaccinet hjälper mot allvarligt insjuknande. Under de andra smittvågorna när vi hade lika hög smittspridning i samhället så låg hundratals och kämpade mot covid på IVA. Då var det givetvis 100% ovaccinerade.

Bland de avlidna ligger medelåldern på 83 år. Tyvärr är det så att om man får en genombrottsinfektion så finns det risk att dö trots att man är vaccinerad.

Ok... Men du svarar inte riktigt.

Jag är införstådd med att vaccinerna inte ger 100% skydd. Det var dock inte det som var poängen. Poängen var att trots att fler och fler är vaccinerade så går smittkurvorna UPPÅT i Europa. Ditt svar på detta poängterande kan väl inte vara bara att vaccinerna inte skyddar till 100%?

Jag tycker dessutom vi går tillbaka till min ursprungliga kommentar, nämligen att 3 av 23 covid-dödsfall i exemplet var ovaccinerade. Vad hade du för kommentar till detta? Vilken är din slutsats? Jag frågar eftersom du tidigare i tråden la fram att "11 av 14 på IVA är ovaccinerade" som ett argument för vaccinets förträfflighet.

Lägg märke till att jag inte är emot vacciner, detta eller andra. Jag är däremot upprörd över dessa åtgärder som införs med bakgrund av den statistisk vi har tillgång till. För mig framstår det som fullständigt orimligt att införa covid-pass och liknande frihetsbegränsningar när statistiken visar vad den visar, t.ex då att vaccinen inte skyddar så bra som man ursprungligen haft som utgångspunkt.
Citera
2021-11-18, 17:35
Medlem
Groenmans avatar
Man hade ju förstått vaccinpass om det handlade om Ebola och en del vägrade vaccinera sig. Men nu, när det står klart att Covid är ungefär lika farligt som influensan, medeldödsåldern är 82 år och vaccinen inte hjälper efter några månader - och vaccinen t.o.m. tycks dra ut på hela skiten; är det ju inte för att stoppa pandemin i alla fall.

Varför inför FHM/politikerna vaccinpass? Jag tror inte att det är för att utöva makt; såsom det tycks vara i vissa länder. Våra politiker är nöjda bara skattepengarna kommer in och skattebetalarna inte gör uppror. Tror att det mer rör sig om yttre påverkan; att vara "en i gänget" och att vara WHO, Bill Gates och andra länders regeringar till lags.
Citera
2021-11-18, 17:36
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Jag vill bara tacka alla fittor för att vi alla snart skall dö. Hur känns det att ligga på dödsbädden och inse att det var de superrika pedofilerna som vann trots allt? Ni får inte en andra chans fårskallar ni har förbrukat ert förtroende men hoppas vi får en hyfsad död utan allt för mycket plågor grattis igen fårskallar som gick på bluffen!
Citera
2021-11-18, 17:37
Medlem
ostfrallan39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Inte i Sverige. I andra länder funkar det, men här måste det stå Pfizer, Moderna eller AstraZeneca på antikropparna.

Jävligt konstigt. Har antikroppar men inte vaccinerat mig själv.
Citera
2021-11-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det där är en för snabb följd för att folk skall hinna vänja sig. Det skulle leda till våld.

Det gick bra i Italien och i New South Wales (Australien).

När tillräckligt många redan har vaccinpass så stigmatiserar man de ovaccinerade via media och påverkanskampanjer från staten. Att ta ifrån en "ond" minoritet frihet och rättigheter har aldrig varit ett problem i massans ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in