2021-11-21, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju hela syftet med att du skriver igen. Tråden håller på att dö ut - då slänger du dig in och pumpar igång den igen och igen och igen.
Vi har sett det här några gånger nu.

Gällande ditt privatliv så har du själv valt att tvätta din byk offentligt - till skillnad från dina offer - och får helt enkelt skylla dig själv.
Det fungerar inte så att du sitter med någon start och stopp knapp och avgör vad andra vill älta runt i.

Vi vet både du och jag att du inte är sen med att hoppa på hattåget efter vad jag gjorde mot dig, och jag förstår dig och kommer inte heller att klandra dig för det, jag gjorde fel och får helt enkelt stå mitt kast, men när skall det ta slut?
Släpp mig, det är helt uppenbart att du utvecklad en osund besatthet av mig där bara mitt namn eller tanken på mig tänder en hatisk eld inom dig, klandrar dig som sagt inte, men det är inte bra för din egen del att hålla kvar vid den grudgen för alltid, varken för fysisk hälsa eller psykiskt välmående.
Jag tog mitt straff, skadestånden betalades, jag kan inte klandras för det föralltid, om inte ens staten straffar mig för det längre menar jag.
Och visst, skadestånden betalades inte av mig, men det är något man påpekar för att jag återigen skall lukta skit.
Offren fick dom pengarna dom skulle ha, oavsett fickan dom kom ifrån, staten godtog betalningen vilket innebär att inget fel begicks.
Citera
2021-11-21, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jag ville vädra mina åsikter om ditt föräldraskap, jag empatiserar nämligen med barnen.

Hur ser din 5 års plan i arbetslivet ut?

Tack för att du tagit dig tiden att svara.

Mina planer gjorde jag misstaget att ens vädra från början.
Det är just mina planer, mina planer som kommer påverka mig, mitt liv och min framtid för mig och min familj och inga andra, alltså angår det inte heller någon annan.
Tack själv för att ni håller det clean och skippar öknamnen osv under tiden ni talar med mig <3
Citera
2021-11-21, 14:46
Avslutad
Om en liten stund börjar Therese arbeta då företagsbaronen har viktigare framtidsplaner och inte tänker röra ett jobb för pöbeln med sina guldfingrar, det är han för din för nämnligen.
Så jag skall kolla Gilmore Girls och pilla mig i arslet i kalsonger medans Therese drar in brödfödan och jag latar mig och skyller på mina trauman och psykiska ohälsa som jag helt obegripligt enligt egen utsago lider av, för att för av min historia påverkas man ju inte alls menar jag =)
haha.
Var bara tvungen att skriva det, för det var så det hade låtit annars.
Men Therese börjar strax jobba och jag kommer vara själv med alla 3 så kommer ej vara här och svara mer idag, kan hända att jag glider in och besvarar något om lucka ges men inte alls säkert, annars kikar jag kanske in om några dagar igen, men är kvar en stund i alla fall.
Citera
2021-11-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Fast jag har aldrig sagt att ALLT som skrivs här är lögner, men mycket.
Jag tror inte att jag någonsin kommer att bli en framgångsrik entreprenör, jag har själv heller aldrig påstått detta, det har däremot ni och nu är det en sanning du tvingar mig att stå till svars för, något jag aldrig ens hävdat?
Min bild av mig själv stämmer mycket väl överens med vem jag är, hur vet du ens vad min bild av mig själv är? Eller är det så att du TROR och sedan går på det?
Nej, jag trivs inte med "dagdrivandet", och bara för att du TROR kan du inte döma mig för det som sanning.
Det handlar inte om comfort zone, utan om 28 år av obearbetade trauman, en fastetsad otrygghet och en vilsen pojke som växte upp utan vägledning som nu skall råda bot på allt och bli människa igen.
Sedan kan du jä välja att ta det ifrån mig och hävda detta som lögn, i sådana fall har jag inte så mycket mer att säga för att försvara mig, för att detta är min sanning, tyvärr i guess.
Vet att det inte är i linje med vart ni vill ha mig, den allvetande skithögen eller jag vet inte allt vad ni har gjort mig till.
Försök lära känna mig och killen bakom istället för att döma mig på saker som egetligen är obetydligt skit för allt och alla som nu då och för alltid kommer sakna all signifikans what so ever =)

Tror du uppskattade det till 98% lögner i någon gammal video.

Du spånar och tänker högt och du pratar redan om att du kommer kunna ta ut en lön från skäggfirman. Du är verkligen uppe i det blå och presenterar dina förhoppningar som sanningar trots att ett vanligt arbete, vilket skitjobb som helst, skulle ge dig en försörjning att räkna med. Jag hävdar ingenting, jag delar med mig av mina tankar.

Alla bär på trauman, ditt är inte värre än någon annans. Du har vidare ett ansvar som sträcker sig väldigt mycket längre än dig själv. Dina trauman är oväsentliga när du satt nya liv till världen. Ibland är det bra att släppa sina trauman, sluta definiera sig med dem och gå vidare med sitt liv. 28 år, precis. Det är tre år sedan du kom underfund med att du har ångest, men du står fortfarande kvar och stampar. Börja träna, meditera och är hälsosam mat. Och aktivera sig varenda dag, förslagsvis med ett jobb, så har du ingen tid att tänka på dina trauman. Jag lovar dig att saker blir bättre om du slutar leva i ditt eget huvud och i det förgångna som du inte kan påverka hur mycket du än tänker på det.
Citera
2021-11-21, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Nu när du ändå är här inne och läser vill jag bara beklaga alla orosanmälningar ni har fått. Tror att dom flesta här inne nog håller med om att anmälningarna (speciellt den senaste) såklart var helt obefogade, och kan se att ni är väldigt kärleksfulla föräldrar. Men dårar kommer ju alltid finnas, tyvärr.
Alla orosanmälningar? Socialen? Jag tycker att det var befogat, med tanke på att det som framgick stämmer med vad som Alex själv outat.
Hur många var det? Stackarn vågade inte gå till brevlådan för alla anmälningar, eller hur det var.
Ångesten är det som kallas samvete, sålänge man inte tar tag i sin skit utan fortsätter lura människor, så kommer "ångesten" stanna kvar.
Citera
2021-11-21, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tror du uppskattade det till 98% lögner i någon gammal video.

Du spånar och tänker högt och du pratar redan om att du kommer kunna ta ut en lön från skäggfirman. Du är verkligen uppe i det blå och presenterar dina förhoppningar som sanningar trots att ett vanligt arbete, vilket skitjobb som helst, skulle ge dig en försörjning att räkna med. Jag hävdar ingenting, jag delar med mig av mina tankar.

Alla bär på trauman, ditt är inte värre än någon annans. Du har vidare ett ansvar som sträcker sig väldigt mycket längre än dig själv. Dina trauman är oväsentliga när du satt nya liv till världen. Ibland är det bra att släppa sina trauman, sluta definiera sig med dem och gå vidare med sitt liv. 28 år, precis. Det är tre år sedan du kom underfund med att du har ångest, men du står fortfarande kvar och stampar. Börja träna, meditera och är hälsosam mat. Och aktivera sig varenda dag, förslagsvis med ett jobb, så har du ingen tid att tänka på dina trauman. Jag lovar dig att saker blir bättre om du slutar leva i ditt eget huvud och i det förgångna som du inte kan påverka hur mycket du än tänker på det.

Spånar och tänker högt, fantiserar, precis som alla gör om sin egen framtid och hur saker skulle kunna vara, och var är felet i det?
Jag kommer inte kunna ta ut en lön, jag tar redan ut en viss lön, dock några enstaka tusenlappar men fortfarande ingen lögn eller höga tankar, det är ju så? vadär grejen ens? vad är det konstiga?
Och absolut, vilket "skitjobb" som helst skulle ge mig en försörjning, det har jag aldrig ens förnekat, men jag skulle inte klara av det med mitt psyke där jag är just nu, oavsett om det är en lögn för er eller inte.
Jag vågar påstå att mina trauman i tidig formande ålder är värre än andras, de flesta hittar inte sin pappa medvetslös från 11-12 års ålder och får bli förälder åt sin egen förälder och därmed sakna trygghet och bättre vetande, sådan skit sitter kvar vare sig du försöker förminnska det och ta det ifrån mig eller inte.
Nej jag är inte kvar och stampar, du TROR det för att du inte ser vad som händer bakom kameran och jag sällan pratar om det just för att det är mitt privatliv.
Jag går hos psykiatrin, samtalsstöd på VC och har börjat bearbeta mig själv, något som inte fanns tid för under mina 28 år som medberoende.
Du kan inte ta ifrån mig eller förminska min historia och lägga orden i min mun åt mig och döma mig därefter, för du var inte där, alltså vet du absolut ingenting, utan sitter och tycker saker på ett anonymt nätforum om en främling du inte känner annat än vad jag delat på nätet.
Citera
2021-11-21, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Alla orosanmälningar? Socialen? Jag tycker att det var befogat, med tanke på att det som framgick stämmer med vad som Alex själv outat.
Hur många var det? Stackarn vågade inte gå till brevlådan för alla anmälningar, eller hur det var.
Ångesten är det som kallas samvete, sålänge man inte tar tag i sin skit utan fortsätter lura människor, så kommer "ångesten" stanna kvar.

Det får jag väl gå med på då, vad skall jag säga lixom, jag kan inte ta ifrån dig din oro för mina barn, kan ju dock tycka att det är heät obegripligt och undra vem fan du tror att du är som aldrig ens sett oss med egna ögon men är orolig pga vad man TROR, haha.
Socialen var iaf här hemma hos oss och vi var även där, de träffade oss och barnen, såg hur vi lever och var i vårat hem.
De bestämde efter detta att lägga ned allt då de ansåg att det ej fanns skäl att anta att våra barn far illa övh taget.
Lura människor?
Här gör du det igen, står och pekar på mig och säger att jag ljuger ang min psykiska ohälsa, hur kan jag ens värja mig mot det när du tar min egen sanning ifrån mig? Då KAN jag ju inte säga något ens om jag vill?
Det är en ful jävla teknik.
Citera
Avslutad
Citat:
Vi vet både du och jag att du inte är sen med att hoppa på hattåget efter vad jag gjorde mot dig, och jag förstår dig och kommer inte heller att klandra dig för det, jag gjorde fel och får helt enkelt stå mitt kast, men när skall det ta slut?
Släpp mig, det är helt uppenbart att du utvecklad en osund besatthet av mig där bara mitt namn eller tanken på mig tänder en hatisk eld inom dig, klandrar dig som sagt inte, men det är inte bra för din egen del att hålla kvar vid den grudgen för alltid, varken för fysisk hälsa eller psykiskt välmående.
Jag tog mitt straff, skadestånden betalades, jag kan inte klandras för det föralltid, om inte ens staten straffar mig för det längre menar jag.
Och visst, skadestånden betalades inte av mig,
men det är något man påpekar för att jag återigen skall lukta skit.
Offren fick dom pengarna dom skulle ha, oavsett fickan dom kom ifrån, staten godtog betalningen vilket innebär att inget fel begicks.
Nej, du lurade en människa som inte hade förmåga att säga nej. Vidrigt.
Citera
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Mina planer gjorde jag misstaget att ens vädra från början.
Det är just mina planer, mina planer som kommer påverka mig, mitt liv och min framtid för mig och min familj och inga andra, alltså angår det inte heller någon annan.
Tack själv för att ni håller det clean och skippar öknamnen osv under tiden ni talar med mig <3

Du har ingen plan, det är det som är problemet. Du och frugan hade samma drömmar för fem år sedan som nu, större boende, therese ville resa mer. På fem år är ni längre från målet än någonsin. Sämre ekonomi, lite eller inga arbeten. Navelpill och instagramrants tar en inte ens till Teneriffa en vecka. Visst en high chaparall resa över dagen går ev att kränka ut ur donerarna, men för att uppnå nytt boende och utlandsresor krävs vanligtvis två heltidsjobb, vilket du är på tok för lat för att styra upp. Du väljer skitliv istället för att ta i och åstadkomma saker. Skönt för dig. Pissigt mot din familj. Det är dina barns uppväxt och framtid du jonglerar med när du ränner hemma och "jobbar".
Citera
2021-11-21, 14:58
Medlem
Citat:
Allt detta rör mitt privatliv och är inget jag vill diskutera i öppna inlägg på ett öppet forum bland anonyma användare, vilket för de allra flesta är fullt förståeligt.
Rask: om du någonsin hade ynkliga mängder heder kvar någonstans så försvann det nu.

För absolut alla utom dig själv är det nu 100% tydligt att du diskuterar allt möjligt "privatliv", öppen smutsig byk inför allmän beskådan, men om du då får en fråga som tangerar något som lite jobbigt eller kritiskt.
Då blir det "jag har inte lust att diskutera mitt privliv".

Jag trodde att det fanns något hopp till förbättring, men du är verkligen lost-cause och T och dina barn får pissliv på grund av dig.
Citera
2021-11-21, 14:59
Medlem
123....s avatar
Citat:
VARJE gång någon ber någon härinne leta upp ett bevis är arguemntet till varför det ej skall letas upp att jag inte är värd att läggas den tiden på, men öppna då inte munnen från början, för då är jag uppenbarligen värd att läggas den tiden på, eller hur?
Så leta gärna upp det istället för att köra över mig, de som inte kan erkänna sina fel är snarare de flesta härinne och inte jag, mi dör hellre än att erkänna att ni har fel om baronen.
Hävda ingenting som sant eller utgå inte ifrån något om du ej kana backa upp det.
Jag kan ha fel här, så förbehåller mig den rätten men det låter ej som något jag skulle sagt.
Har däremot sagt att jag ej ångrade tex Joz osv, och det gör jag inte heller.
Även där anmäldes jag, det togs till åklagare och åklagare lade ned mitt case, alltså gjorde jag inget fel.
Men oavsett så är allt det historia och inget som pågår idag, oavsett hur jag KÄNNER runt det, återigen är det NI som blandar in känslorna här och inte jag.

JO jag hävdar att det är sant därför att det ÄR sant..
Varför ska inte jag kunna säga sanningar utan uppbackning? ....
Citera
2021-11-21, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, du lurade en människa som inte hade förmåga att säga nej. Vidrigt.
Vet inte vem eller vad du syftar på, men återigen skriver du luraDE, och inte luraR, skillnad på nutid och dåtid, jag kan idag inte stå för allt jag gjorde förr som jag sade, alla förändras, nu tack, inte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in