2021-11-21, 13:24
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Och där sänkte du dig fullständigt, man har kunnat stå ut med dina hittepåinlägg, halvsanningar och ibland rena falsarier, de har till och från lockat till skratt, men här klev du över en gräns och placerar dig på samma sida som Woke-vänstern och alla BLM-kramare.

Det blir extra komiskt när han Jämför Klopp med Hitler när han kallat mig för pk-ungdom, ironin i det är guld.
Citera
2021-11-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Det blir extra komiskt när han Jämför Klopp med Hitler när han kallat mig för pk-ungdom, ironin i det är guld.
Tyckte mer att under gårdagens match var Arsenal som ramlade lätt och sökte situationer så att de kunde få fördel.

Vad fan gjorde White när han flera gånger lekte Ronaldinho ifrån egen målvakt t mittplan och tappade bollen där?
Citera
2021-11-21, 14:20
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Och detta kommer frän en som backar mäktiga Lazio😂😂😂 de är väl säkert spurs fan oxå?

Du har ju inlägg koll öht på fotboll.

Jag försöker inte skriva om Lazios historia så att den ska låta bättre än vad den är, vilket du hela tiden gör med din banterklubb. Istället är jag ödmjuk. Du som håller på en banterklubb borde definitivt sitta ner. Att som du påstå att ni varit bäst I Europa med noll CL vinster det är så patetiskt, lika patetiskt som dina bortförklaringar. Du fattar inte att det blir pinsamt när du hävdar saker som inte stämmer? Du vet Arsenals prisskåpr i Europa är en googling bort dumma fan.
Citera
2021-11-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Och där sänkte du dig fullständigt, man har kunnat stå ut med dina hittepåinlägg, halvsanningar och ibland rena falsarier, de har till och från lockat till skratt, men här klev du över en gräns och placerar dig på samma sida som Woke-vänstern och alla BLM-kramare.

Killen är inte helt frisk i huvudet, det har du märkt hoppas jag? Ta han med en nypa salt och skratta åt det. Han är en så dålig förlorare och skyller alltid ifrån sig etc och kommer med påståenden med noll trovärdighet men säger att vi ska googla fram det. Sen när de visar sig att han har fel skriver han ''läste de från någon på twitter'' Killen är ett skämt
Citera
2021-11-21, 14:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Jo om det döms så så är ju regeln så. Men hur nu regeln kan vara så är för mig helt oförståeligt...

Hur kan det försvarande laget straffas på det sättet när det attackerande laget är de som gör fel?

Alltså, det är ju attackerande laget som straffas. De gör ett mål som blir underkänt för att en av deras spelare sprang in i boxen för tidigt.

Samtidigt blir jag lite fundersam på exakta tolkningen här. Man kan ju argumentera att "outcome of the penalty kick" är no goal, och eftersom det är en attackerande spelare som springer in för tidigt, ska det vara indirekt frispark för United.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Lite blandade känslor kring Ole situationen och jag ursäktar för ett långt inlägg..

Till att börja med så tyckte jag synd om honom igår när matchen slutade. Man såg riktigt på hans ansikte att det var nära till tårar och jag kan tänka mig att han lider lika mycket som oss andra - om inte mer. Med det sagt var han aldrig bra nog att bli vår permanenta tränare och att sparka honom för att ta in någon bättre är helt korrekt. Känner mest frustration kring hela situationen, där de flesta av oss såg att han inte var bra nog för länge sen och han borde ersatts under sommaren efter EL fiaskot, då hade han ändå kunnat lämna med en 2a plats bakom sig och lite värdighet. Istället slutar det på detta viset, och även om han inte är en speciellt bra tränare så är det tråkigt att det blev såhär.

Timingen på det hela är dock komisk. Till att börja med kommer vi från ett 2 veckors landslagsuppehåll där Ole lika gärna kunde fått foten efter City, men sen har vi hela situationen kring Conte och hur han plockades upp av Spurs istället. Nu tror jag inte styrelsen hade tagit Conte ändå, han känns som en tränare som faktiskt ställer krav på sin omgivning (både uppåt och neråt) så tror inte styrelsen hade gillat förändringen från "Yes Man Ole" till "Jag kräver XYZ Conte". Att det nu talas om Fletcher/Carrick som ersättare för tillfället gör ju att det känns ännu mer underväldigande som supporter. Väntar bara på att de får 4-5 vinster i rad och får ett 3 års kontrakt som huvudtränare. På tal om kontrakt, Ole fick alltså ett nytt 3 års kontrakt inför denna säsongen trots att hans kontrakt hade räckt tills nästa sommar och ingen annan klubb ryckte i honom. Läste att Phelan fick ett nytt 3 års kontrakt som assisterande för mindre än 2 månader sedan (!).

Vad gäller ersättare så finns det intressanta namn som inte känns troliga och det finns lite mer tråkiga namn som känns realistiska.

Efter att ha sett flera av Leicester's matcher denna säsongen så hade Rodgers inte varit ett speciellt spännande val. Tycker han är som bäst när han kan styra upp en underdog men skillnaden är att MU aldrig kommer vara en underdog trots några mediokra år. Det kommer alltid förväntas 3p i varje match och Rodgers känns som en väldigt ojämn tränare. Det faktum att han har en tendens att tappa säsongsmålet på fallrepet konstant är också oroande - Leicester har ju sett klara ut för CL 2 säsonger i rad och sedan kollapsat helt. Tror även hans Liverpool-bakgrund skulle göra att många fans är emot honom redan innan han börjar. Jag tycker han är bra, men jag vet inte om han är bra nog.

Zidane verkar ju ärligt talat inte ens intresserad och jag klandrar honom inte. Känns som Frankrike eller PSG jobbet kommer landa vid hans fötter vid nästa tränarbyte och han spelade aldrig i England så han har inte den där "PL är slutdestinationen som tränare" inställningen som många andra tränare har.

Ten Hag har varit jättebra i Ajax men där snackar vi en väldigt välskött klubb med DoF på plats och vad jag förstår så är det sammarbetet Ten Hag-Overmars-Van Der Saar som banat vägen för Ajax mer än att det är Ten Hag som på egen hand lyft laget. Om man verkligen vill nå framgång så skulle man nog behöva plocka in alla 3 ärligt talat.

Som interim tycker jag nog dock Rangnick är mest intressant, dock tror jag inte det är speciellt realistiskt. Han verkar också vara en individ som ställer höga krav och det känns lite som Man Utd vill ha en tränare som är glad att få vara där och mest smälter in i omgivningen. Ser hellre att man tar in någon utifrån än kör på Fletcher/Carrick, Carrick t.ex. har ju varit en del av problemet under Ole så att han får ta över bakom ratten känns ju inte speciellt motiverande.

Håller med om det mesta, bra inlägg. Bra spaningar kring att Ole är en "yes man" och att några av kandidaterna absolut inte är det, vilket troligen Oles chefer kommer tycka är problematiskt. Samtidigt försöker de ducka skulden till att det är så här, när mycket av ansvaret är just deras.

Ingen tvingade dem att signa upp Ole på fler år. Alla såg vartåt det barkade. Lönestrukturen, Pogbas utgående kontrakt, Ronaldos sjuka lön + övergångssumma, DdGs sjuka lön, osv osv. Många dåliga beslut som fattats av ledande människor i United. Verkligen inte bara Oles fel att man inte är bättre än man är.

Jag tror Rodgers tar det utan att blinka, karriärist med stort ego. Legosoldat. Inget fel i det nödvändigtvis, men jag tror inte heller han är mannen som tar United tillbaka till former glory. Lite Hamrén-känsla på Rodgers. Sen är frågan om det går att lösa mot Leicester och hur jobbig Rodgers vill vara mot Leicester.
Citera
2021-11-21, 14:44
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
För att summera liverpool-arsenal så blev det som vi alla (utom en) trodde, vinst för hemmalaget, dock trodde jag att Arsenal skulle stå upp bättre, de har nästan alltid blivit överkörda på anfield, men nu fick man ju se ett projekt som tydligen inte gått framåt alls, mer bakåt.
Att sedan spela ut kort på insparkar mot världens bästa presslag visar ju inkompetensen hos Arteta

Håller med. Arsenal har ett ungt och lovande lag, men räcker absolut inte till mot Liverpool, Chelsea & City. Balansen i laget såg bra ut, men taktiken är ju skit som vanligt under "Big Brain"-Arteta.

Liverpool bra och stabila som vanligt. Arsenal får sikta på fjärdeplatsen som allra bäst.
Citera
2021-11-21, 14:53
Medlem
Hela kaoset i United är fansens fel. Ole var bara en vikarie, men när han vann några matcher så började fansen sjunga på läktaren. På vårkanten när Ole började sätta sin prägel på laget så försvann den tidigare spelglädjen och United föll in i den fotboll som sedan gällt under hela Oles tid.

Just då när det började bli tydligt att Ole inte var någon PL-manager så fick han sitt första kontrakt, och det var ett krav från fansen och alla pundits.

Om ledningen i United hade stått emot och följt sin ursprungliga plan att diskutera en eventuell fortsättning under sommaruppehållet så hade entusiasmen för Ole hunnit slockna och United hade kunnat få en riktig tränare. Ytterligare tre bortkastade år för Premiere Leagues mest vanskötta klubb.
Citera
2021-11-21, 15:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Håller med. Arsenal har ett ungt och lovande lag, men räcker absolut inte till mot Liverpool, Chelsea & City. Balansen i laget såg bra ut, men taktiken är ju skit som vanligt under "Big Brain"-Arteta.

Liverpool bra och stabila som vanligt. Arsenal får sikta på fjärdeplatsen som allra bäst.

Ja, jag tycker Arsenal har sett bra ut, men det är nästan som att arsenalspelarna själva trodde att de skulle ut och spela ut Liverpool som ett vanligt mittenlag, se bara hur tavares passade och hur White försökte efterlikna Messi med sina soloräder. Nej deras inställning var inte alls ödmjuk och därför blev det 4-0 och inte 1-2 målskillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alltså, det är ju attackerande laget som straffas. De gör ett mål som blir underkänt för att en av deras spelare sprang in i boxen för tidigt.

Samtidigt blir jag lite fundersam på exakta tolkningen här. Man kan ju argumentera att "outcome of the penalty kick" är no goal, och eftersom det är en attackerande spelare som springer in för tidigt, ska det vara indirekt frispark för United.

Håller med om det mesta, bra inlägg. Bra spaningar kring att Ole är en "yes man" och att några av kandidaterna absolut inte är det, vilket troligen Oles chefer kommer tycka är problematiskt. Samtidigt försöker de ducka skulden till att det är så här, när mycket av ansvaret är just deras.

Ingen tvingade dem att signa upp Ole på fler år. Alla såg vartåt det barkade. Lönestrukturen, Pogbas utgående kontrakt, Ronaldos sjuka lön + övergångssumma, DdGs sjuka lön, osv osv. Många dåliga beslut som fattats av ledande människor i United. Verkligen inte bara Oles fel att man inte är bättre än man är.

Jag tror Rodgers tar det utan att blinka, karriärist med stort ego. Legosoldat. Inget fel i det nödvändigtvis, men jag tror inte heller han är mannen som tar United tillbaka till former glory. Lite Hamrén-känsla på Rodgers. Sen är frågan om det går att lösa mot Leicester och hur jobbig Rodgers vill vara mot Leicester.

Om det ändå skall gnällas här så måste man ju se till varför den slogs om och inte blev frispark åt United, eftersom 1 United och 1 watfordspelare sprang för tidigt så blev det ju tvunget att bli en ny straff, hade det bara varit en watfordspelare som sprang in så hade det blivit Uniteds boll. När en försvarare springer in för tidigt så blir det automatiskt ny straff.
Citera
2021-11-21, 15:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, jag tycker Arsenal har sett bra ut, men det är nästan som att arsenalspelarna själva trodde att de skulle ut och spela ut Liverpool som ett vanligt mittenlag, se bara hur tavares passade och hur White försökte efterlikna Messi med sina soloräder. Nej deras inställning var inte alls ödmjuk och därför blev det 4-0 och inte 1-2 målskillnad.

Exakt. Som Arsenalsupporter blev jag sjukt förbannad på dessa två situationer. Lokonga och Partey var värdelösa på innermittfältet också, massor av chansbollar som hamnade till Liverpoolspelare helt i onödan och skakade om laget.

Taktiken med att förbjuda rensningar även på bortaplan mot topplagen är helt efterbliven.
Citera
2021-11-21, 15:40
Medlem
Boggas avatar
Citat:

Ja rent krasst så sker ju förseelsen före bollen skulle hamnat i mål. Men det hade ju aldrig blivit omstraff om den gått i mål...

Så frågan är hur man ska tolka hela historian. Sker förseelsen när han gör entre i straffområdet eller när han drar nytta av det och tar bollen?

Som försvarande lag i det läget så känns det ju extremt surt då straffen räddas och får tas om pga ett fel från laget som slår straffen.
Citera
2021-11-21, 15:53
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Jag håller med. Dock skulle jag vilja säga att OM Man Utd går efter Rodgers och betalar det Leicester kräver för att lösa ut honom, och om Leicester ersätter honom med t.ex. Potter eller Valverde (bara för att ta 2 namn) så känns det ju som Leicester går vinnande ur situationen.
Citera
2021-11-21, 16:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Ja rent krasst så sker ju förseelsen före bollen skulle hamnat i mål. Men det hade ju aldrig blivit omstraff om den gått i mål...

Så frågan är hur man ska tolka hela historian. Sker förseelsen när han gör entre i straffområdet eller när han drar nytta av det och tar bollen?

Som försvarande lag i det läget så känns det ju extremt surt då straffen räddas och får tas om pga ett fel från laget som slår straffen.

Som jag förstått det ska VAR vara hårdare med encroachment (som det heter) på straffar, även om målvakten kliver ut från sin linje.

Sen är detta en av grejerna som retar mig mest: domare som skiter i reglerna because of "det spelar ju ingen roll". Detta gäller särskilt encroachment. Den domare som tvingar straffen att gå om för att en anfallare klev in för tidigt i boxen, eller låter en missad straff gå om för encroachment, kommer få mängder skit lassade på sig. För att han följer regelboken.

Du tycker United ska ha indirekt frispark istället för att straffen går om, eftersom Sarr missade och Femenia tjuvade?

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag håller med. Dock skulle jag vilja säga att OM Man Utd går efter Rodgers och betalar det Leicester kräver för att lösa ut honom, och om Leicester ersätter honom med t.ex. Potter eller Valverde (bara för att ta 2 namn) så känns det ju som Leicester går vinnande ur situationen.

Absolut. Potter en manager på väg upp, medan Rodgers smekmånad är över i Leicester och hans aktie svalnat en aning. Två femteplatser, just nu 12a. Vet inte hur nöjda Leicester-fansen är, men nog hade man hoppats på mer i matcherna mot West Ham, Brighton, Burnley? Kanske även mot Chelsea och Arsenal där man förlorade klart.

Du nämnde Uniteds dåliga beslut att förlänga med Ole: 7,5m£ som plåster på såren väntar Ole när han boardar flighten till något varmt ställe inom kort. Visst, en piss i Nilen för ett lag som United, men det är ju 7,5m£ man kunde använt på roligare saker.

----------------

På tal om ingenting: Benjamin Mendy och Gylfi Sigurdssons klubbar clashar ju idag. Vad händer där? Ser att Mendy ska upp i rätten för sex (!) våldtäkter men vet inte när. Däremot Sigurdsson är sista nyheten jag hittar att Everton kommer låta kontraktet löpa ut (går ut i sommar), men ingenting om anklagelserna mot honom.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-11-21 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in