Citat:
Ursprungligen postat av
Bogga
Ja rent krasst så sker ju förseelsen före bollen skulle hamnat i mål. Men det hade ju aldrig blivit omstraff om den gått i mål...
Så frågan är hur man ska tolka hela historian. Sker förseelsen när han gör entre i straffområdet eller när han drar nytta av det och tar bollen?
Som försvarande lag i det läget så känns det ju extremt surt då straffen räddas och får tas om pga ett fel från laget som slår straffen.
Som jag förstått det ska VAR vara hårdare med encroachment (som det heter) på straffar, även om målvakten kliver ut från sin linje.
Sen är detta en av grejerna som retar mig mest: domare som skiter i reglerna because of "det spelar ju ingen roll". Detta gäller särskilt encroachment. Den domare som tvingar straffen att gå om för att en anfallare klev in för tidigt i boxen, eller låter en missad straff gå om för encroachment, kommer få mängder skit lassade på sig. För att han följer regelboken.
Du tycker United ska ha indirekt frispark istället för att straffen går om, eftersom Sarr missade och Femenia tjuvade?
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag håller med. Dock skulle jag vilja säga att OM Man Utd går efter Rodgers och betalar det Leicester kräver för att lösa ut honom, och om Leicester ersätter honom med t.ex. Potter eller Valverde (bara för att ta 2 namn) så känns det ju som Leicester går vinnande ur situationen.
Absolut. Potter en manager på väg upp, medan Rodgers smekmånad är över i Leicester och hans aktie svalnat en aning. Två femteplatser, just nu 12a. Vet inte hur nöjda Leicester-fansen är, men nog hade man hoppats på mer i matcherna mot West Ham, Brighton, Burnley? Kanske även mot Chelsea och Arsenal där man förlorade klart.
Du nämnde Uniteds dåliga beslut att förlänga med Ole: 7,5m£ som plåster på såren väntar Ole när han boardar flighten till något varmt ställe inom kort. Visst, en piss i Nilen för ett lag som United, men det är ju 7,5m£ man kunde använt på roligare saker.
----------------
På tal om ingenting: Benjamin Mendy och Gylfi Sigurdssons klubbar clashar ju idag. Vad händer där? Ser att Mendy ska upp i rätten för sex (!) våldtäkter men vet inte när. Däremot Sigurdsson är sista nyheten jag hittar att Everton kommer låta kontraktet löpa ut (går ut i sommar), men ingenting om anklagelserna mot honom.