2021-11-21, 02:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har forstått det slik, at det har foregått stor diskusjon via PM, hvor dere har langt mer opplysninger enn som hittil er offentliggjort.
Er det ingen av dere som har lest boken? Jeg vil tro at om noen i gruppen din har lest boken, vil de dele med deg

Du må ikke spørre meg i hvert fall, det eneste jeg har fått delt på PM er at "økenavnet" til AE skal ha vært "nullet".

Men det har vel du dokumentasjon på at ikke stemmer?
Citera
2021-11-21, 03:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Når ærlige og oppriktige opplysninger blir møtt med hard motstand, og sablet ned som "rykter og sladder", så sier det seg selv at man ikke ønsker å ta det videre.

Jeg skal på dette tidspunktet være forsiktig med å beskylde noen av sidene, for å fare med "rykter og sladder", da dette ser ut som å være et veldig hett tema for mange, på begge sider.

Men hvorfor..?

Hva er det her, som er så betent, for så mange?
Ikke noe i veien med det, om man presenterer det for det det er, nettopp "rykter og sladder ". Det er helt innafor på Flashback. Men når man presenterer det som fakta, så er det en forskjell. Da mister man oversikten, og det gjør at tråden blir håpløs å følge. Særlig for nye brukere i tråden, som ikke har mulighet til å lese alt som er skrevet. Når det i tillegg drives personangrep mot brukere som er av en annen oppfatning enn "majoriteten", så kan man stille seg spørsmål hvorfor det skjer. Tiden vil vise forhåpentligvis!
Citera
2021-11-21, 03:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ikke noe i veien med det, om man presenterer det for det det er, nettopp "rykter og sladder ". Det er helt innafor på Flashback. Men når man presenterer det som fakta, så er det en forskjell. Da mister man oversikten, og det gjør at tråden blir håpløs å følge. Særlig for nye brukere i tråden, som ikke har mulighet til å lese alt som er skrevet. Når det i tillegg drives personangrep mot brukere som er av en annen oppfatning enn "majoriteten", så kan man stille seg spørsmål hvorfor det skjer. Tiden vil vise forhåpentligvis!

Nah, tiden vil i det beste avsløre hva som faktisk skjedde med Anne-Elisabeth, det som vi ser utfolde seg i tråden er ikke noe nytt, det er en floskel, og jeg har sagt det før, men "når krybben er tom bites hestene", og så videre.

"Intet er nytt under solen", er det jo også noe som heter, og med det mener jeg at dette ikke er en unik sak.
Citera
2021-11-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nevner det igjen. Hensikten med at AE i sms til HHB1 avlyste hytteturen, eller påsto at hytteturen var utsatt, er å underbygge at AE var i live da TH forlot S4.

TH later som om dette er helt nytt for han, at hytteturen skal være avlyst/utsatt. Dette er noe AE må ha funnet på etter at han dro på jobb. Ergo, AE må ha vært i live da han dro på jobb.

Minner litt om mobilen til KK i Orderudsaken. Mobilen som var med et avisbud på jobb natten drapene på Orderud skjedde. KK sa hun ikke husket hvor hun var, så dukket avisbudet opp og bekreftet at hun var med ham den natten. Mange mente KKs alibi ble styrket av dette stuntet. KK ble til slutt dømt hun også.

Så, hvorfor lyver TH om 10:06 og 10:07-oppringingene? Han lyver mye. Han lyver når han trenger det, og når han ikke trenger det. For å forvirre politiet. TH ønsker å gjøre det mest mulig vanskelig for politiet å tolke når han lyver eller ikke.

Det finnes lydopptak av en 8-10 vitneavhør av TH. TH nektet å la politiet ta videoopptak av avhørene. Det er vanskeligere å skjule når man lyver på videoopptak enn på rene lydopptak.

Men også stemmen kan være veldig avslørende. For å forhindre at politiet skal kunne skille løgner fra sannhet på lydopptakene, gikk TH tvert i forsvarsmodus, og anklaget politiet for ditt og datt og dette og hint. Ved å være sint, skuffet og aggressiv har TH gjort det så vanskelig som mulig for politiet å forsøke skille løgner fra sannhet på lydopptakene.

Det finnes ett avhør som har både lyd og bilder, det er det korte avhøret etter at han ble pågrepet 28. april 2020.

Mangel på spor etter ukjente GM var ifølge politiet kritisk allerede i november 2018. Det er ingen som har vært der. Det er konedrap. Forsøkt skjult som kidnapping.

Ett av de mange partnerdrapene som starter med en forsvinning.

Jeg tror AE var i live når han dro. Han avlyste turen den morgenen, men en strek i regningen var at AE fikk kommunisert dette til andre før hun ble tatt av dage. Han fortsetter å lyve til politet om turen, uten å vite hva de faktisk vet om dette.
Citera
2021-11-21, 09:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg tror AE var i live når han dro. Han avlyste turen den morgenen, men en strek i regningen var at AE fikk kommunisert dette til andre før hun ble tatt av dage. Han fortsetter å lyve til politet om turen, uten å vite hva de faktisk vet om dette.

Ja, *noen* må jo ha formidlet til AE at det mest sannsynlig ikke ble noen hyttetur den dagen.
Citera
2021-11-21, 10:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
På en måte er det egentlig ganske interessant å følge med på hvilke brukere som er aktive på hvilke tidspunkter, nå hadde vi nylig et lite blaff fra OleStoltenberg igjen, men det var kortvarig, og de fleste har vel gjennomskuet han nå.

Så har vi noen andre, som følger med og hopper inn med stikk og motstikk når de føler for det, pluss noen få nye brukere nå og da, og noen nye brukere som later som de er nye brukere, nå og da.

Og sånn holder vi det egentlig gående egentlig, og det er jo greit nok det, det er mye å diskutere her.

Men troll, og spesielt betalte troll, har jeg generelt lite til overs for.

Jeg håper at de fleste som diskuterer saken her gjør det av en genuin interesse for å finne ut hva som har skjedd.

Ja, flere tror jeg er rett og slett betalte troll, eller at de tar THs parti av familiære årsaker.
Og så er det et par stykker som troller, bare for at de ønsker å trolle.
Noen kanskje har Stockholm-syndrom.
Noen forholder seg bevisst nøytral, og har et ønske om å finne sannhet, og det er nå greit.
Savner tiden fra januar til mai 2019, for da var det mer stille og rolig. Det var vel når link til tråden ble postet i noe som het kvinneforum eller noe slikt, at det braket løs.
Citera
2021-11-21, 12:15
Medlem
Citat:
Det er en annen ståe, og helt vanlig når man er siktet. Det er Holden som har gitt det rådet. Fordi saksdokumentene er klausulerte, så er det dessverre slik det går.

Jeg tenkte på dette vi har fått vite nå, at TH ikke ble undersøkt for sår og skader. Dette er svært uheldig for TH, hvis han er uskyldig. Og det er det absolutt grunn til å tro.

Et fravær av sår og skader ville hatt lite å si i skyldspørsmålet
Citera
2021-11-21, 12:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja, ordlyden i AEH's SMS tyder på akkurat dette. At TH utsatte hytteturen rett før han dro på jobb.

"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig"

Hvis dette var en plan utført av TH, hva gikk den ut på?
Å planlegge en hyttetur slik at han kunne ringe hjem etter ca 1 time, og samtidig utsette den før han dro på jobb fordi?

Hvis TH sto bak en plan om å få sin kone til å forsvinne den dagen, hvorfor ringe hjem etter ca 1 time og 7 ganger til. For å sette seg selv i søkelyset? Da hadde det vel vært mye smartere å ikke ringe hjem den dagen og komme hjem til vanlig tid?

Disse detaljene henger mye bedre sammen hvis man ser på saken fra en annen side.

Hytteturen ble planlagt fordi det ikke var del at TH's rutine å ringe hjem. (Forklares i låten til Madonna - Hung Up
Hytteturen ble utsatt for å sette TH's forklaring i søkelyset, samt å få han til å ringe hjem etter ca 1 time. Derfor ble telefonen til AEH lagt i ro kl 10.07, rett etter at TH ringte hjem første gangen etter ca 1 time.
=
Plottet var planlagt å ta ca 1 time.

AEH's anrop/SMS hadde i tillegg en annen funksjon, å gi barna som bodde nærmest alibi for tidsperioden forsvinningen skjedde. Det skulle kun peke mot TH.

Smart plott
Citera
2021-11-21, 12:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, flere tror jeg er rett og slett betalte troll, eller at de tar THs parti av familiære årsaker.
Og så er det et par stykker som troller, bare for at de ønsker å trolle.
Noen kanskje har Stockholm-syndrom.
Noen forholder seg bevisst nøytral, og har et ønske om å finne sannhet, og det er nå greit.
Savner tiden fra januar til mai 2019, for da var det mer stille og rolig. Det var vel når link til tråden ble postet i noe som het kvinneforum eller noe slikt, at det braket løs.
Ikke vær sur for at det diskuteres ulike løsninger på saken. Siden saken ikke er løst enda så ble det mest sannsynlig utført et smart plott som lurte de fleste. Tenker at for AEH's del så burde man diskutere i vei. Jeg ser kun teoretisk på saken og hva som er et mulig hendelsesforløp basert på informasjon fra media (ikke løse rykter).

Hvis TH var så grusom som du beskriver så er det vel ikke merkelig hvis det ble utført et Gone Girl plott og at det ble enkelt for GM å manipulere henne?
Citera
2021-11-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja, ordlyden i AEH's SMS tyder på akkurat dette. At TH utsatte hytteturen rett før han dro på jobb.

"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig"

Hvis dette var en plan utført av TH, hva gikk den ut på?
Å planlegge en hyttetur slik at han kunne ringe hjem etter ca 1 time, og samtidig utsette den før han dro på jobb fordi?

Hvis TH sto bak en plan om å få sin kone til å forsvinne den dagen, hvorfor ringe hjem etter ca 1 time og 7 ganger til. For å sette seg selv i søkelyset? Da hadde det vel vært mye smartere å ikke ringe hjem den dagen og komme hjem til vanlig tid?

Disse detaljene henger mye bedre sammen hvis man ser på saken fra en annen side.

Hytteturen ble planlagt fordi det ikke var del at TH's rutine å ringe hjem. (Forklares i låten til Madonna - Hung Up
Hytteturen ble utsatt for å sette TH's forklaring i søkelyset, samt å få han til å ringe hjem etter ca 1 time. Derfor ble telefonen til AEH lagt i ro kl 10.07, rett etter at TH ringte hjem første gangen etter ca 1 time.
=
Plottet var planlagt å ta ca 1 time.

AEH's anrop/SMS hadde i tillegg en annen funksjon, å gi barna som bodde nærmest alibi for tidsperioden forsvinningen skjedde. Det skulle kun peke mot TH.

Smart plott

Planlegging av hyttetur var påskudd for å ringe hjem tidlig. Men egentlig for å sjekke om giften hadde hatt ønsket effekt?
Citera
2021-11-21, 13:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Planlegging av hyttetur var påskudd for å ringe hjem tidlig. Men egentlig for å sjekke om giften hadde hatt ønsket effekt?
Passer dette inn med "bloddråper på vegg nederst i trappen", "raske skritt rett i forkant av kl 10.06" og at telefonen ble lagt på bordet?

Detaljene fra media tyder ikke på et gift-drap slik jeg ser det. Dette måtte i tillegg ha vært en plan forbundet med meget høy risiko. Hva om AEH kontaktet noen eller valgte å dra ut fra S4 hvis hun følte seg dårlig?

Det vi vet er at AEH ringte/sendte SMS til sine barn etter at TH dro på jobb. Tyder ikke på at hun ble forgiftet. Heller ingen informasjon fra media om at hun kunne ha blitt forgiftet.
Citera
2021-11-21, 13:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
«Hei N.N. (navnet på datteren).
Var fint teater i går. Hyggelig å møte N.N (venn av AE og TH) og kona. Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig og et møte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jo jeg være barnepike i kveld/natt.»

Rart at hun tilbyr seg å være barnepike når ting ikke fremstår som helt avklart. Hva om antagelig hadde blitt til vi skal reise? Hva skulle datteren da gjort om hun hadde takket ja til barnepass av Fru Hagen?

Og det er et helt tydelig vi her som tilsier at hun skulle reise sammen med TH.

En ting jeg lurer på angående denne SMSen. Den ble angivelig sendt til eldstedatteren.
Dette var i 2018. I en deltagerliste for "Lørensk*gløpet" for 2014 står ett av barna hennes oppført i klassen "17-99 år". Dvs., på dette tidspunktet er det ene av barnebarna til AE nesten myndig.
Hvilket betyr at hun i 2018 må ha vært minst 20 år gammel.

Litt vel voksen til å måtte passes av bestemor, er det ikke..?

Med forbehold om at jeg ikke har full oversikt over familietreet her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in