2021-11-21, 00:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
På et tidspunkt var det jo også opplysninger om at AE hadde en avtale om å treffe datteren, HHB1, på formiddagen, og at det var det at hun uteble fra denne avtalen som gjorde at HHB1 begynte å etterlyse henne.

Dette var dog en av disse "inside"-opplysningene som kom på et tidlig tidspunkt i saken, men som har blitt kvelt i ettertid, av de som har gått hardt ut mot "rykter og sladder" og de kredible brukerne som har delt slike detaljer.

Ja, det var jo en veldig offensiv fra TT for å plukke fra hverandre info fra adrtrt og Minnimus bla.
Hellsculls, Akershus og Havhest sto i spissen. Men alt som har kommet fram av info har vist seg å stemme i ettertid.
Citera
2021-11-21, 00:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det var jo en veldig offensiv fra TT for å plukke fra hverandre info fra adrtrt og Minnimus bla.
Hellsculls, Akershus og Havhest sto i spissen. Men alt som har kommet fram av info har vist seg å stemme i ettertid.

På en måte er det egentlig ganske interessant å følge med på hvilke brukere som er aktive på hvilke tidspunkter, nå hadde vi nylig et lite blaff fra OleStoltenberg igjen, men det var kortvarig, og de fleste har vel gjennomskuet han nå.

Så har vi noen andre, som følger med og hopper inn med stikk og motstikk når de føler for det, pluss noen få nye brukere nå og da, og noen nye brukere som later som de er nye brukere, nå og da.

Og sånn holder vi det egentlig gående egentlig, og det er jo greit nok det, det er mye å diskutere her.

Men troll, og spesielt betalte troll, har jeg generelt lite til overs for.

Jeg håper at de fleste som diskuterer saken her gjør det av en genuin interesse for å finne ut hva som har skjedd.
Citera
2021-11-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Om 10:06 og 10:07 anropene var en slags kodet melding, og TH var i S4 på det tidspunktet, så burde TH husket anropene. Det var vesentlig for alibiet.
Når TH har glemt dette, så tyder det mer på at han er glemsk, og at han heller ikke, akkurat som politiet, ikke skjønte at mobilen selv hadde slettet anropene.
Det tyder på at TH har forklart seg feil ift anropene, fordi han har dårlig hukommelse. Han har rett og slett sjekket anropsloggen, og derfor vært skråsikker på at han ikke ringte på det tidspunktet.
Og det var nok samme årsak hvorfor pinkoden var risset inn i displayet.

Denne kan jeg faktisk kjøpe. For det er ingen grunn til at TH skal benekte disse samtalene dersom de for eksempel ble tatt for å styrke hans alibi på en eller annen måte.

Men så har vi forklaringen på hvorfor han ringte da, den står til stryk med tanke på tekstmeldingen til datteren fra Fru Hagen.
Citera
2021-11-21, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
han nekter å forklare seg så da er det litt vanskelig å få sjekket han ut.
Det er en annen ståe, og helt vanlig når man er siktet. Det er Holden som har gitt det rådet. Fordi saksdokumentene er klausulerte, så er det dessverre slik det går.

Jeg tenkte på dette vi har fått vite nå, at TH ikke ble undersøkt for sår og skader. Dette er svært uheldig for TH, hvis han er uskyldig. Og det er det absolutt grunn til å tro.
Citera
2021-11-21, 01:13
Medlem
Citat:
Havhest skrev litt feil skjønner du, skrev "mannen" når de mente "eks-svogeren", og de antydet at det var eks-svogeren som ikke hadde blitt undersøkt skikkelig.

Ok. Jeg har ikke fått noe med meg noe om hvorvidt han og hans bevegelser den dagen har vært grundig undersøkt. Om noen har tenkt at det kan være av viktighet? Hvilket motiv skulle han ha for å drepe henne? Gjøre at TH fikk hjertesorg?
Citera
2021-11-21, 01:15
Medlem
Citat:
Det er en annen ståe, og helt vanlig når man er siktet. Det er Holden som har gitt det rådet. Fordi saksdokumentene er klausulerte, så er det dessverre slik det går.

Jeg tenkte på dette vi har fått vite nå, at TH ikke ble undersøkt for sår og skader. Dette er svært uheldig for TH, hvis han er uskyldig. Og det er det absolutt grunn til å tro.

Har man lov til å gjøre slike undersøkelser når man tenker man står ovenfor en kidnapping? Undersøke ektemannen for sår og skader?
Citera
2021-11-21, 01:19
Avslutad
Citat:
Havhest skrev litt feil skjønner du, skrev "mannen" når de mente "eks-svogeren", og de antydet at det var eks-svogeren som ikke hadde blitt undersøkt skikkelig.
Jeg synes at du skal la meg "snakke" for meg selv.
Jeg mener det er en selvfølge at både ektefellen og eks-svogeren burde blitt grundig undersøkt.
Og vi vet ikke om eks-svogeren er undersøkt skikkelig.
Vi har nettopp fått vite at TH ikke har blitt undersøkt skikkelig.
Samme kan gjelde andre.
Dette først og fremst for at det ikke skal oppstå unødig spekulasjoner.
Citera
2021-11-21, 01:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg synes at du skal la meg "snakke" for meg selv.
Jeg mener det er en selvfølge at både ektefellen og eks-svogeren burde blitt grundig undersøkt.
Og vi vet ikke om eks-svogeren er undersøkt skikkelig.
Vi har nettopp fått vite at TH ikke har blitt undersøkt skikkelig.
Samme kan gjelde andre.
Dette først og fremst for at det ikke skal oppstå unødig spekulasjoner.

Du snakker godt nok for deg selv, når du først skriver "mannen", for så å redigere til det "eks-svogeren".
Citera
2021-11-21, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Denne kan jeg faktisk kjøpe. For det er ingen grunn til at TH skal benekte disse samtalene dersom de for eksempel ble tatt for å styrke hans alibi på en eller annen måte.

Men så har vi forklaringen på hvorfor han ringte da, den står til stryk med tanke på tekstmeldingen til datteren fra Fru Hagen.
Årsaken til ringeavtalen, en time etter TH dro på jobb, var at de ikke hadde blitt enig om de skulle reise sammen til Kvitfjell, eller om de skulle dra hver for seg. Dette fordi TH skulle i et møte på Lillehammer.
AEH hadde tydeligvis bestemt seg for hvordan hun ønsket å reise, men rakk ikke å si fra før ringeavtalen.
AEH trengte ikke TH for å ta den avgjørelsen. Vi må anta at det betydde at AEH ønsket å reise senere. Det sto i mld at reisen var utsatt, ikke avlyst. TH kunne sånn sett bestemme selv hvordan han ønsket å reise, for å rekke møtet.
Citera
2021-11-21, 01:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ok. Jeg har ikke fått noe med meg noe om hvorvidt han og hans bevegelser den dagen har vært grundig undersøkt. Om noen har tenkt at det kan være av viktighet? Hvilket motiv skulle han ha for å drepe henne? Gjøre at TH fikk hjertesorg?

Jeg er også nysgjerrig på eks-svogerens eventuelle motiv for å drepe AE.

Eller hans motiv for å drepe AE og få det til å se ut som TH gjorde det.

Alle muligheter er åpne her, til og med Legokatt sin paraplydrink-teori!
Citera
2021-11-21, 01:40
Avslutad
Citat:
Har man lov til å gjøre slike undersøkelser når man tenker man står ovenfor en kidnapping? Undersøke ektemannen for sår og skader?
Ja, jeg vil heller si at det ikke er lov å la være. Hvordan skal man ellers undersøke om noen er uskyldig?
Citera
2021-11-21, 01:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Årsaken til ringeavtalen, en time etter TH dro på jobb, var at de ikke hadde blitt enig om de skulle reise sammen til Kvitfjell, eller om de skulle dra hver for seg. Dette fordi TH skulle i et møte på Lillehammer.
AEH hadde tydeligvis bestemt seg for hvordan hun ønsket å reise, men rakk ikke å si fra før ringeavtalen.
AEH trengte ikke TH for å ta den avgjørelsen. Vi må anta at det betydde at AEH ønsket å reise senere. Det sto i mld at reisen var utsatt, ikke avlyst. TH kunne sånn sett bestemme selv hvordan han ønsket å reise, for å rekke møtet.

Familien, i hvert fall far, mor og yngste barn, hadde to biler, på deling.

Far kjørte picasso, sønn kjørte ford focus.

AEH hadde førerkort, har vi fått opplyst.

Men familiens biler var fordelt på picasso på far, og focus på sønn.

Det var snakk om at sønnen skulle sitte på med mor og far, til styremøtene på Kvitfjell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in