2021-11-21, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu är vi ju inte i en normal situation, i kris och krig (MSB:s folder) är det mesta tillåtet, passa på att njuta medan det går, snart är det över. Skämt åsido. Lagen skrivs av majoriteten, vare sig minoriteten vill eller ej, det är nackdelen med en demokrati.

Det är just därför man måste ha ett skydd i form av en konstitution eller grundlagar som inte tillåter att staten missbrukar sin makt. Jag vet att vi har grundlagar, men det verkar vara enkelt att göra inskränkningar i dem och då är de ju värdelösa.
Citera
2021-11-21, 00:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det kan ju bero på att resurser inte anses finnas för att genomföra detta.
Brist på resurser har ju legat bakom flera beslut i vår bekämpning av pandemin.
Men som du säger låt folk ha möjlighet att bekosta detta på egen hand då

Det är ju i alla fall en rimlig väg att släppa igenom rena konvalescenta. Nu känner jag iofs inga sådana, alla som jag känner som genomgått infektion har vaccinerat sig. Personligen ser jag mina bekanta som att de har både hängslen och livrem, kanske en livbåt också plus flytväst plus en bössa i näven. Känns tryggt att umgås med dem.
Citera
2021-11-21, 01:13
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är inget brott att inte vaccinera sig, det är en grundlagskyddad rättighet. Hajar du skillnaden?

Det är inget brott att under vissa omständigheter begränsa folks rörlighet.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag håller med, hade gärna sett att vi haft det som i USA, då kunde jag gå och köpa en AR-15 på Lidl. Fast jag vill ju inte att kreti och pleti har en sådan. Det finns en viss dualism i det där.

Tveksam om jag hade känt mig bekväm med att du har en AR-15, med tanke på vad du tycker om oss ovaccinerade!

Skämt åsido.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är det där som kännetecknar en totalitär rörelse. Man hävdar att samhället befinner sig i permanent kris. Därför kan man införa undantagstillstånd, och slippa ta hänsyn till mänskliga rättigheter.

Skrämselpropaganda blir ett verktyg för att komma åt undantagstillståndet, som behövs för att kunna tvångsmata alla med den totalitära idén.

Så nu sågade du demokratin? Majoritetsstyre. Tja, det var ju så Herr Hitler kom till makten. Kanske lika bra att lägga ner demokratin då?
Citera
2021-11-21, 01:14
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
I Stockholm verkar det vara så, ja. Har det hjälpt någonting då? Har ni mindre smitta än andra ställen?

Du får fråga någon som forskar på området eller för statistik. Jag vet inget specifikt om 08.
Citera
2021-11-21, 01:15
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Var ser du munskydd? Nu i år?

Man såg gamla gubbar och tanter med det 2020, men i år vetefan om jag sett någon alls. Enstaka indier (matbud) kanske?

I lokaltrafiken i Stockholm. Skrev jag ju.
Citera
2021-11-21, 01:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Tyvärr har vi redan kreti o pleti på många ställen i Sverige idag som skjuter hej vilt och det ökar hela tiden, och även här ser vi den totala handlingsförlamningen som på pricken liknar hur man agerat under covid-krisen....

Ja och alla har automatkarbiner, men jag får inte ha en, det är diskriminering! Stoppa pressarna! Jag håller helt och hållet med dig om handlingsförlamningen och senfärdigheten.
Citera
2021-11-21, 01:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tveksam om jag hade känt mig bekväm med att du har en AR-15, med tanke på vad du tycker om oss ovaccinerade!

Skämt åsido.

Jag har en redan, så du kan vara lugn. Du tror jag hatar dig, men du kan inte ha mer fel, jag tycker synd om dig om du hamnar på IVA. Fast jag kanske tycker mer synd om personalen som får ta hand om dig, lite. De skrev liksom inte under på det här (medan du gjorde det), jo det gjorde de men det hade de aldrig kunnat föreställa sig att det skulle hända nu.
Citera
2021-11-21, 01:24
Avslutad
Citat:
Jag har en redan, så du kan vara lugn. Du tror jag hatar dig, men du kan inte ha mer fel, jag tycker synd om dig om du hamnar på IVA. Fast jag kanske tycker mer synd om personalen som får ta hand om dig, lite. De skrev liksom inte under på det här (medan du gjorde det), jo det gjorde de men det hade de aldrig kunnat föreställa sig att det skulle hända nu.

Du kan också vara lugn, för sannolikheten att jag ska hamna på IVA är mycket låg. Ser heller ingen anledning varför du ska bry dig om folks hälsobeslut. Det är ju deras val, om man vill så kan man ju störa sig på en mängd beslut folk tar gällande deras hälsa, men det orkar man ju inte.
Citera
2021-11-21, 01:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du kan också vara lugn, för sannolikheten att jag ska hamna på IVA är mycket låg. Ser heller ingen anledning varför du ska bry dig om folks hälsobeslut. Det är ju deras val, om man vill så kan man ju störa sig på en mängd beslut folk tar gällande deras hälsa, men det orkar man ju inte.

Jag bryr mig inte om dina hälsobeslut, gör precis som du vill. Men gnäll inte när staten inför vaccinpass. Förhoppningsvis är du konvalescent med mild sjukdom eller en ungdom och slipper en runda på IVA. Det är inte kul, been there done that (inte covid).
Citera
2021-11-21, 01:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du nämnde inte morfin och respiratorvård vilket bevisligen tog kål på en hel del påsådda convid-offer.
Överdödlighet är inget exakt fenomen.
Så du tror inte längre att överdödligheten berodde på diabetes, fetma, bakterier och svamp.

Okej, det må vara så att människor dog i Covid-19 därför att sjukvården inte visste hur de skulle behandla sjukdomen samt av eventuella onödiga morfingivor. Men varför gissar du på det? Gamla multipelsjuka människor dör lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in