2021-11-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Om du kan nämna vilka sjukdomar du syftar på så kanske jag kan bemöta dig. Ute i Europa just nu är de länder där vaccinationsviljan är lägst de länder som drabbas hårdast: fult på via avdelningarna, många dödsfall. I Österrike och i Ryssland funderar man på att tvinga folk att vaccinera sig för att situationen på sjukhusen är så svår. Du har en nonchalant inställning till covid och det känns bra att inte alla har den inställningen.

Sluta snacka piss du vet inte ett förbannade skit.

De flesta dör av hjärtrelaterade problem och cancer.

Dessutom dras siffran upp på covid för att det räknas som en covid-död bara man hade det i kroppen när man dog inte hur mycket bara att det fanns i kroppen.

När du inte har klart ens de mest grundläggande fakta så bör du nog sluta skriva på forum och göra dig till åtlöje.

Du har en nonchalant inställning till kunskaper. Allt jag skriver ovan är gammal skåpmat och inte ens nytt för 6 månader sen.

Ta din vaccin-makt och kryp ner tillbaka under stenen du krupit fram från.
Citera
2021-11-21, 00:41
Medlem
Bullshts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Ehh, du är inte särskilt klok!
Citera
2021-11-21, 01:07
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kfifoufryofoupi
Vad gäller för flyg över 100?
Thailand etc?

Flyg oavsett destination har ju sedan länge krävt vaccinpass.
Inget land tar idag in någon person som inte tagit sprutan. Vaccinpass är alltid ett krav.
Citera
2021-11-21, 01:09
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Jag brukar inte åka buss men jag åkte buss för några månader sedan och tänkte hur galet dessa restriktioner fungerar. I bussen hade de stängt av den främre delen för att skydda chauffören - att vi passagerare satt som packade sillar i resterande delen var tydligen ingen konsekvens någon behövde bry sig om. Samma sak med att man sätter en fast gräns på femtio eller hundra personer oavsett hur stor lokalen är eller om sammankomsten sker inom- eller utomhus. Det är bara signalpolitik! Det finns liten logik eller en verklig omtanke om att minska smittan. Om ändå restriktionerna hade känts lite mer vettiga och inte hårdare än absolut nödvändigt, nu verkar de mest vara där för att jävlas med folk och indirekt tvinga alla att ta det här vaccinet - även de som har ett fullgott immunförsvar.

Och jag vill också nämna det att nu med covid har det blivit kraftiga åtgärder från samhället men de har aldrig brytt sig om att stoppa inflödet av sjukdomar som Aids och Hepatit C genom invandringen. Man silar mygg och sväljer kameler.
Citera
2021-11-21, 01:11
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Flyg oavsett destination har ju sedan länge krävt vaccinpass.
Inget land tar idag in någon person som inte tagit sprutan. Vaccinpass är alltid ett krav.
Har du gått igenom samtliga världens länder för att kunna konstatera detta, eller hittar du bara på?
Citera
2021-11-21, 01:30
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Inget som tvingar dig att vara ute bland folk då om du inte vill vara solidarisk och vaccinera dig.

Jag tror att det som kommer stå i historieböckerna är att vi hade chansen att få ner smittsamheten med hjälp av vaccin men att för många använde något slags puckoprivilegium och frihetsinskränkningar som skäl till att inte ta vaccin och därför varar pandemin längre än den hade behövt göra.

Mässlingsvaccin, polio, är de också kassa? 🙈

Solidariskt? Dom allra flesta sjuka på IVA är ju vaccinerade din dummerjöns.

Jo, jag förstår vad du vill, {att alla ska ta vacciner, bli jättesjuka så att den här gräsliga, fullständigt olagliga medicinska tyrannin fortsätter.
Citera
2021-11-21, 01:38
Medlem
Bullshts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Håller med. För att få komma i i affärer måste man visa sin QR kod i mobilen ( eller på papper )
Lysande ! Till och med i efterblivna Baltländer har man det som krav, inför genast eller i går tycker jag.

Dom svagbegåvade och psyksjuka vaccinvägrarna får väl beställa på mathem eller annat.
Samma i kollektivtrafik, bussar, tåg och flyg. Jag vill fan inte sitta bredvid någon ovaccinerad 5-5:a.

På min arbetsplats resonerar vi kring vaccinpass för tillträde.
Vill du besöka vårt bolag ( tex en säljare eller inhyrd IT pajas ) så måste du vara vaccinerad.
Annars väljer vi en annan leverantör.

Samma på vårt lager; Chaufförer som lossar och lastar på vårt lager måste vara vaccinerade.
Annars har dom ej tillträde till vårt lager. Om dom ej efterföljer detta byter vi transportör eller dom får lossa godset på annan terminal där av oss godkända åkerier kan hämta.

Är det sanning eller du bara skojar? Har de anställda restriktion om att de inte får vistas på allmän plats på sin fritid eller bor ni i bolagets lokaler. Ett sånt företag borde varken ha anställda, leverantörer eller kunder när de behandlar människor på det viset. Vad kommer de införa härnäst, kanske att bara vita får sitta i matsalen och äta.
Citera
2021-11-21, 01:38
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Inget som tvingar dig att vara ute bland folk då om du inte vill vara solidarisk och vaccinera dig.

Jag tror att det som kommer stå i historieböckerna är att vi hade chansen att få ner smittsamheten med hjälp av vaccin men att för många använde något slags puckoprivilegium och frihetsinskränkningar som skäl till att inte ta vaccin och därför varar pandemin längre än den hade behövt göra.

Mässlingsvaccin, polio, är de också kassa? 🙈

Typ 80% av alla europeer är vaccinerade, hur förklarar du att denna vågen nu blir värre? Borde den inte vara typ 4 gånger så mildare då dess smarta individer som du är skyddade från viruset???
Citera
2021-11-21, 01:43
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Jag brukar inte åka buss men jag åkte buss för några månader sedan och tänkte hur galet dessa restriktioner fungerar. I bussen hade de stängt av den främre delen för att skydda chauffören - att vi passagerare satt som packade sillar i resterande delen var tydligen ingen konsekvens någon behövde bry sig om. Samma sak med att man sätter en fast gräns på femtio eller hundra personer oavsett hur stor lokalen är eller om sammankomsten sker inom- eller utomhus. Det är bara signalpolitik! Det finns liten logik eller en verklig omtanke om att minska smittan. Om ändå restriktionerna hade känts lite mer vettiga och inte hårdare än absolut nödvändigt, nu verkar de mest vara där för att jävlas med folk och indirekt tvinga alla att ta det här vaccinet - även de som har ett fullgott immunförsvar.

Och jag vill också nämna det att nu med covid har det blivit kraftiga åtgärder från samhället men de har aldrig brytt sig om att stoppa inflödet av sjukdomar som Aids och Hepatit C genom invandringen. Man silar mygg och sväljer kameler.

Och i USA o Europa så har man haft öppna gränser med massvis med invandring under snart två år,, inga som helst covid test, masker karantäner, eller avstånd för de här människorna minsann.

Det här visar att covid bara är en bluff som regeringen försöker lura på oss svenskar.
Citera
2021-11-21, 01:47
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Och i USA o Europa så har man haft öppna gränser med massvis med invandring under snart två år,, inga som helst covid test, masker karantäner, eller avstånd för de här människorna minsann.

Det här visar att covid bara är en bluff som regeringen försöker lura på oss svenskar.

Nej, det bevisar bara att fuskasylanter har en egen gräddfil, vilket de hade redan innan pandemin. Men eftersom du inte tror på pandemin så känns det lite som krokodiltårar när du ska verka upprörd över olika hanteringar.
Citera
2021-11-21, 01:51
Medlem
Vaccinationspass hit och dit... Är det någon som sett det här?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-45-final.pdf

"Under vecka 45 rapporterades 5 833 bekräftade fall av covid-19 i
Sverige, vilket är 15 procent fler än vecka 44. Ökningen bedöms delvis bero på att
det varit höstlov under vecka 44 vilket kan ha påverkat individers behov och
benägenhet att testas. Antalet bekräftade fall vecka 45 är jämförbart med veckan
innan höstlovet. Av de bekräftade fallen vecka 45 var 3 270 ovaccinerade, vilket
motsvarar 56 procent."

2563 smittade personer (44%) som fått två doser vaccin och som hade kunnat begära ut ett vaccinationspass. Till vilken nytta då förutom för de själva? De blir ju sjuka nästan lika mycket som en ovaccinerad! Men de hade fått komma in på varenda ställe med flera hundra andra "odödliga vaccinerade" med sitt jävla pass.
Citera
2021-11-21, 01:55
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetaldAvSoros
Det är inte direkt något Nobelpris för att isolera ett virus, det görs i tid och otid. På CDC:s (Centers for Disease Control and Prevention, Faucis myndighet) hemsida finns även en artikel om isoleringen av viruset: https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/6/20-0516_article. Man kan även beställa viruset om man vill det: https://www.niaid.nih.gov/research/bei-resources-repository

Som sagt så har jag inte hittat något belägg för att Tegnell eller Fauci eller myndigheterna de representerar faktiskt skulle vara i trubbel på grund av virusets påstådda icke-existens. Du får gärna länka någon trovärdig källa om du har det.

Trubbel? Det är ju medias uppgift att kontrollera pajasar som Bill&Tony, dvs att dom har bevis för sina påstådda covid sagor.

Men media granskar aldrig eliten, i och med att den globala eliten äger media {även många politiska partier} och därmed statligt finansierade SvT.

Det finns ingen som visat {dvs bevisat} att testmetoderna, virusen, maskerna, nedstängningarna, dödligheten, vacciner osv är sanna.
Senast redigerad av Feministerna 2021-11-21 kl. 02:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in