Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
De som kampanjar är väl övertygade om att vaccinerna är farliga och covid ofarligt? Det skulle i var fall jag tro.
Det är den uppfattningen som är märklig. Jag har full förståelse för att man är misstänksam mot vacciner som har tagits fram under stor tidspress. Men den som är misstänksam mot vaccinerna, borde rimligtvis också vara misstänksam mot ett experiment som rymde från laboratoriet i Wuhan. Jag kan inte förstå hur man kan ha maximal misstänksamhet mot vaccinerna, och samtidigt minimal misstänksamhet mot viruset.
Jag förstår att man kan vara orolig för biverkningar från vaccinet. Men det förståelsen försvinner snabbt när samma person avfärdar långtidscovid.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag har inte sett någon vaccinmotståndare ens här på Flashback, men du menar väl motståndare till dessa mRNA vaccin.
Dom är mer motståndare till vaccin i allmänhet än mot specifikt mRNA-vaccinerna. Ifall dom hade varit motståndare till specifikt mRNA-vacciner, så hade man sett dom efterfråga andra sorters vacciner. Ifall dom hade varit motståndare till både mRNA-vacciner och vektor-vacciner, så hade man sett dom efterfråga att myndigheterna ska godkänna vacciner som bygger på mer traditionell teknik. Så, jo, jag tycker att dom kan betecknas som vaccinmotståndare.
Jag har också känt mig tveksam till mRNA-vaccinerna, och ville till en början hellre ha Oxford-vaccinet. Men när jag kom till vaccinationslokalen, så tog jag det som bjöds, och det var Comirnaty.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Problemet är att MSM/ samhället/ regeringar hanterat saken helt uppåt väggarna. Det är nämligen inga problem att få folk att ta någonting som är bra för dem, det gör de helt frivilligt om man bara förklarar varför det är bra.
Som saken hanterats börjar till och med jag att undra vad 17 som pågår, och min foliehatt använder jag annars bara när jag berättar sagor.
Ja, epidemin har hanterats tokigt redan från början. Viruset mötte inget motstånd alls i det viktiga inledningsskedet. Jag kanske också är foliehatt, men vad jag kunde se, så ville myndigheterna att viruset skulle komma in i landet, och därefter få spridning. Är jag konspiratorisk ifall jag börjar fundera på vilken agenda som låg bakom att viruset välkomnades?
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Varför ska en 25- åring vaccinera sig för att inte sjukvården ska bli för hårt belastad? Det är ju trams, eftersom så få unga behövt vårdas för C19.
Och varför säger folk att C19 är ofarlig för de allra flesta? Jo, därför att den är det, vilket även Tegnell sa då det begav sig.
Jag ser inte Anders Tegnell som en trovärdig person.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Varför ska tex jag vaccinera mig? Jag har ju antikroppar, och riskerar då enbart en kraftigare immunrespons (tex inflammation på diverse ställen). Det finns precis noll skäl att vaccinera mig.
Ifall du redan har gått igenom sjukdomen, så förstår jag din tveksamhet. Då har du ju redan tagit den risk som det innebär att gå igenom sjukdomen. I en situation där det rådde brist på vaccin, så skulle jag även se det som solidariskt att du lät dina vaccindoser gå till personer i större behov av vaccin.