2021-11-20, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag känner några vettiga och kloka antivaxxers som har full förståelse för att dessa kommer att få lite begränsningar under några månader, inga konstigheter tycker dom.

Ok, dina bekanta verkar inte ha någon större integritet då om de vill se sin frihet begränsad. Begränsningar som även kan komma att bli större och större framöver.
Citera
2021-11-20, 23:30
Bannlyst
Citat:
Jag känner några vettiga och kloka antivaxxers som har full förståelse för att dessa kommer att få lite begränsningar under några månader, inga konstigheter tycker dom.

Fast de länder som Österrike vill ändra sin lagstiftning. Då handlar det inte om några månader?
Citera
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej get gör självklart du!
"substantial (I2=84%) (fig 5). Risk of bias across the six studies ranged from moderate36576066 to serious or critical4363 (fig 2)."

Och? Du är "biased" om någon...

Bärandet av andningsskydd är den mest effektiva smittskyddsåtgärden för att minska covid-19 fall.
Citera
Medlem
Citat:
Sprider dina kompisar mer smitta än du, eller varför tycker du att de ska frysas ut från samhället samtidigt som du får leva normalt?
Citera
2021-11-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du är tydligen totalt faktaresistent.
Eller bara oförmögen att förstå saker som sker mitt framför ögonen på dig.
Fakta är att smittan skenar trots numera väldigt hög grad av vaccinering och dom totalitära åtgärderna införs just nu i ökande omfattning var dag

Faktaresistent... Fakta: Smittan skenar inte i Sverige, Sverige har öppet precis som vanligt, från 1/12 kommer några få procent inte få vara med på stora sammankomster inomhus under några månader.

Totalitärt...., herrejesus vilken
lättkränkt dramaqueen du är. Du kommer ju ändå att sitta och gnälla/konspirera på FB dagarna i ändå, så vad är skillnaden?
Citera
2021-11-20, 23:34
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Vem använder munblöja när det snart är 2022? Jag ser aldrig munskydd längre, tack och lov.

Kanske för komplicerat för svenskar att använda?

Betyder att det snart blir nya restriktioner och påbud att jobba hemifrån.

Funkar fint för mig.
Citera
2021-11-20, 23:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bara idag hade du ett tvåhundratal människor marschera genom Södermalm mot Vaccintvång.

https://twitter.com/SteenEmelie/status/1462053380054999042

De håller i alla fall avstånd, vilket är bra. För jag förmodar att nästan alla av dem är ovaccinerade. Fast, förmodligen var avståndet mellan dem till för att de skulle se ut som att demonstrationen var större än den var.

75 procent av, hela, befolkningen och 90 procent av 16 plusarna kommer, ganska snart att vara vaccinerade - Den tysta majoriteten....
Citera
2021-11-20, 23:35
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
De som kampanjar är väl övertygade om att vaccinerna är farliga och covid ofarligt? Det skulle i var fall jag tro.

Det är den uppfattningen som är märklig. Jag har full förståelse för att man är misstänksam mot vacciner som har tagits fram under stor tidspress. Men den som är misstänksam mot vaccinerna, borde rimligtvis också vara misstänksam mot ett experiment som rymde från laboratoriet i Wuhan. Jag kan inte förstå hur man kan ha maximal misstänksamhet mot vaccinerna, och samtidigt minimal misstänksamhet mot viruset.

Jag förstår att man kan vara orolig för biverkningar från vaccinet. Men det förståelsen försvinner snabbt när samma person avfärdar långtidscovid.

Citat:
Jag har inte sett någon vaccinmotståndare ens här på Flashback, men du menar väl motståndare till dessa mRNA vaccin.

Dom är mer motståndare till vaccin i allmänhet än mot specifikt mRNA-vaccinerna. Ifall dom hade varit motståndare till specifikt mRNA-vacciner, så hade man sett dom efterfråga andra sorters vacciner. Ifall dom hade varit motståndare till både mRNA-vacciner och vektor-vacciner, så hade man sett dom efterfråga att myndigheterna ska godkänna vacciner som bygger på mer traditionell teknik. Så, jo, jag tycker att dom kan betecknas som vaccinmotståndare.

Jag har också känt mig tveksam till mRNA-vaccinerna, och ville till en början hellre ha Oxford-vaccinet. Men när jag kom till vaccinationslokalen, så tog jag det som bjöds, och det var Comirnaty.

Citat:
Problemet är att MSM/ samhället/ regeringar hanterat saken helt uppåt väggarna. Det är nämligen inga problem att få folk att ta någonting som är bra för dem, det gör de helt frivilligt om man bara förklarar varför det är bra.

Som saken hanterats börjar till och med jag att undra vad 17 som pågår, och min foliehatt använder jag annars bara när jag berättar sagor.

Ja, epidemin har hanterats tokigt redan från början. Viruset mötte inget motstånd alls i det viktiga inledningsskedet. Jag kanske också är foliehatt, men vad jag kunde se, så ville myndigheterna att viruset skulle komma in i landet, och därefter få spridning. Är jag konspiratorisk ifall jag börjar fundera på vilken agenda som låg bakom att viruset välkomnades?

Citat:
Varför ska en 25- åring vaccinera sig för att inte sjukvården ska bli för hårt belastad? Det är ju trams, eftersom så få unga behövt vårdas för C19.

Och varför säger folk att C19 är ofarlig för de allra flesta? Jo, därför att den är det, vilket även Tegnell sa då det begav sig.

Jag ser inte Anders Tegnell som en trovärdig person.

Citat:
Varför ska tex jag vaccinera mig? Jag har ju antikroppar, och riskerar då enbart en kraftigare immunrespons (tex inflammation på diverse ställen). Det finns precis noll skäl att vaccinera mig.

Ifall du redan har gått igenom sjukdomen, så förstår jag din tveksamhet. Då har du ju redan tagit den risk som det innebär att gå igenom sjukdomen. I en situation där det rådde brist på vaccin, så skulle jag även se det som solidariskt att du lät dina vaccindoser gå till personer i större behov av vaccin.
Citera
2021-11-20, 23:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det borde ju handla om huruvida man bär på smitta eller ej, inte om man är vaccinerad eller ej, eftersom vaccinet inte alls skyddar något vidare mot smitta. Dvs befinner man sig nära en vaccinerad person kan denna mycket väl vara en smittspridare.

Finns absolut ingen anledning att betrakta och behandla ovaccinerade som paria. Det säger ju inget om huruvida man bär på smitta eller ej, eller om man är mottaglig eller ej.

Just därför blir vaccintvång och vaccinpass bara löjliga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Kanske för komplicerat för svenskar att använda?

Betyder att det snart blir nya restriktioner och påbud att jobba hemifrån.

Funkar fint för mig.

Nämner FHM ens munskydd längre? Det är väl främst fokus på vaccin vad jag vet. Vaccinpass och det köret. Svenskar tog aldrig till sig det där med att bära munskydd, kanske för att det aldrig var tvång att bära det.

Vill du bära munskydd så ska du fortsätta med det, men om du gör det för att du ska förhindra nya restriktioner så är det nog förgäves.
Citera
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Men den som är misstänksam mot vaccinerna, borde rimligtvis också vara misstänksam mot ett experiment som rymde från laboratoriet i Wuhan. Jag kan inte förstå hur man kan ha maximal misstänksamhet mot vaccinerna, och samtidigt minimal misstänksamhet mot viruset.

Hint: Det är inte direkt den intellektuella eliten du diskuterar med i detta forum...

Citera
2021-11-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jasså, vad har du för källa på det? Nu ska vaccinerade testas igen.
44% av fallen var vaccinerade i senaste veckorapporten (v45).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in