2021-11-20, 19:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Påståendet rörde inte att antikroppsnivåerna går upp vid boosterdos, utan påståendet var att vaccinerna blir mer effektiva vid booster vilket alltså inte tycks stämma.
Men immuniseringen ger som bekant inte bara ett extracellulärt skydd utan också ett intracellulärt sådant som inte är lika lättlurat som antikropparna. Många teorier bygger på att T-cellsvaret ökar i samma omfattning som antikropparna vid en booster. Det finns andra exempel som skulle kunna stödja den teorin: i Japan har man på ganska kort tid vaccinerat stora delar av befolkningen (Moderna). De har i prcincip ingen smittspridning alls. Blir intressant att se om smittan kommer tillbaka om ett par månader när den första starka effekten av vaccinet "ebbat ut".
Citera
2021-11-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Antivaxxrörelsen har ändrat karaktär från att sprida skräckpropaganda om autism och hur vaccin förstör liv till en mer försåtligt agenda mot "pro-choice" Dom har tagit lärdom av kreationister som övergått till intelligent design som verkar lite mjukare. I Usa är fästet så starkt att föräldrar kan välja att barn inte ska får undervisning i evolutionslära. Slutmålet är ändå att avveckla all vaccination. Just mRNA vaccin har visat sig vara en kolossal framgångssaga, med ytterst få biverkningar. Vi lever i ett samhälle där virus är en del i konstruktionen. Ska vi undvika virus får vi återgå till ett grottsamhälle utan vaccin. Finns många nackdelar med att ha ett teknologiskt samhälle, skatter värnplikt, trafikregler, skola infektionssjukdomar, vaccin mm som ingår i samhällskrontraktet vare sig vi vill eller inte.

Vänta tills covid-30 kommer med inkubationstid på 30 dagar och dödlighet på 20%, och vi verkligen få ruppleva drivor av döda på gatorna, elförsöjning och vatten upphör.
Vem har slutmålet att alla vaccin ska bort? Faktistkt inte läst en ända kommentar om det. Svammla gärna vidare utan att citera mig, tack.
Citera
2021-11-20, 19:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men immuniseringen ger som bekant inte bara ett extracellulärt skydd utan också ett intracellulärt sådant som inte är lika lättlurat som antikropparna. Många teorier bygger på att T-cellsvaret ökar i samma omfattning som antikropparna vid en booster. Det finns andra exempel som skulle kunna stödja den teorin: i Japan har man på ganska kort tid vaccinerat stora delar av befolkningen (Moderna). De har i prcincip ingen smittspridning alls. Blir intressant att se om smittan kommer tillbaka om ett par månader när den första starka effekten av vaccinet "ebbat ut".
Att vaccinen är kortsiktigt effektiva har vi nu många exempel på. Att effektiviteten snabbt avtar ramlar det nu in exempel på även det.

Jag inväntar de svenska studierna vid Danderyd innan jag säger bu eller bä om T-cellsminne efter booster.
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-20 kl. 19:59.
Citera
2021-11-20, 20:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Få människor bör välja bort ett vaccin ifall de anser att vaccinet är till nytta.

Hur många vaccinmotståndare har vi i Sverige? Jag har faktiskt aldrig stött på någon, och då rör jag mig dessutom en hel del i religiösa kretsar som brukar hävdas vara några sorts nästen för vaccinmotståndare.

Jo, dom kanske väljer bort vaccinet för att dom anser att dom inte behöver det. Frågan är varifrån dom har hämtat underlaget som dom gör bedömningen på.

Genom titta runt i trådarna här, så ser man att det finns en grupp som på alla sätt försöker beskriva viruset som ofarligt. Vissa förnekar även virusets existens. Sedan så finns det fanatiska vaccinmotståndare, som beskriver vaccinerna som "giftsprutor". Vad blir resultatet när man kombinerar budskapen att viruset är ofarligt, respektive att vaccinet är ett gift?

Observera att jag inte är förespråkare av vaccintvång eller vaccinpass. Men jag vill ifrågasätta vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna.

Jag vet inte hur många vaccinmotståndare som finns i Sverige. Dom kanske har samlats här på Flashback, och ger intryck av att vara många fler än dom egentligen är.
Citera
2021-11-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
För de flesta är convid en mild infektion...
Om man är allergisk eller väldigt svårt sjuk så kan ett vaccin med stor sannolikhet framkalla allvarliga besvär som svår sjukdom och till och med död.

Så för att vissa kan utveckla en allergisk reaktion mot vaccinet så ska vi inte använda det?

Det låter helt bakvänt.

Bevisligen har det avlidit över 15000 i sjukdomen - många var väldigt gamla och skulle förmodligen avlida närmaste tiden men tillräckligt många friska och ibland även yngre råkade illa ut för att inte tala om hur sjukvården drabbats under denna tid.

För det flesta är det en mild sjukdom men innan man har haft det så kan man omöjligen säga det och om tillräckligt många blir sjuka samtidigt så spelar det ingen roll - de få procent som drabbas hårt proppar igen sjukhusen och IVA-avdelningarna.
Citera
2021-11-20, 20:07
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När vetenskapen förändras och nya fakta kommer fram så måste han ju förändra sin ståndpunkt, blir svårt att kalla sig forskare annars. Han är ju inte lika korkad som en antivaxxer som ser en bitchutevideo och sen påstår att vaccinet är farligt, trots att data visar att det fungerar ganska bra och ännu bättre om man får en boosterdos. Om man visar det för antivaxxern så haglar epiteten fake news, spruthora, nazist bla bla och så letar denna upp någon ny mening utryckt ur sitt sammanhang för att bevisa sin ståndpunkt. Repeat!

Nej din rövhatt - man ska inte gå ut med såna här konstateranden utan att vara säker.

Att använda ursäkter som "det var faktan vi hade då" är bara en jävla ursäkt och försök att rädda sitt anseende.

Hade idioten formulerat sig försiktigare istället för att vara helt tvärsäker är det en annan femma.

Men det är exakt så du och andra idioter håller på med här. Greppar efter halmstrån, kommer med ursäkter och annat löjligt.

Källor för er är Aftonbladet och studier som innehåller 38 personer eller som är icke peer reviewed. Det är URL som är viktigt - inte innehållet, va? Hahaha börja ta lite av begåvningreserven innan det är försent.

Förövrigt är det innehållet som är viktigt först och främst. Man granskar sedan innehållet för att värdera, oavsett om det är bitchute eller science, idiot.
Citera
2021-11-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jo, dom kanske väljer bort vaccinet för att dom anser att dom inte behöver det. Frågan är varifrån dom har hämtat underlaget som dom gör bedömningen på.

Genom titta runt i trådarna här, så ser man att det finns en grupp som på alla sätt försöker beskriva viruset som ofarligt. Vissa förnekar även virusets existens. Sedan så finns det fanatiska vaccinmotståndare, som beskriver vaccinerna som "giftsprutor". Vad blir resultatet när man kombinerar budskapen att viruset är ofarligt, respektive att vaccinet är ett gift?

Observera att jag inte är förespråkare av vaccintvång eller vaccinpass. Men jag vill ifrågasätta vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna.

Jag vet inte hur många vaccinmotståndare som finns i Sverige. Dom kanske har samlats här på Flashback, och ger intryck av att vara många fler än dom egentligen är.

Vet inte om jag ser så många vaccinmotståndare här.
Dom flesta verkar ifrågasätta effektivt av vaccin och nyttan för folk ej i riskgrupp.
Bilden du målar upp är dessutom raka motsatsen i MSM, där är vaccin helt utan risk för alla och extremt effektivt mot svår covid-19 och smittspridningen
Citera
2021-11-20, 20:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

De som kampanjar är väl övertygade om att vaccinerna är farliga och covid ofarligt? Det skulle i var fall jag tro.

Jag har inte sett någon vaccinmotståndare ens här på Flashback, men du menar väl motståndare till dessa mRNA vaccin.

Problemet är att MSM/ samhället/ regeringar hanterat saken helt uppåt väggarna. Det är nämligen inga problem att få folk att ta någonting som är bra för dem, det gör de helt frivilligt om man bara förklarar varför det är bra.

Som saken hanterats börjar till och med jag att undra vad 17 som pågår, och min foliehatt använder jag annars bara när jag berättar sagor.

Varför ska en 25- åring vaccinera sig för att inte sjukvården ska bli för hårt belastad? Det är ju trams, eftersom så få unga behövt vårdas för C19.

Och varför säger folk att C19 är ofarlig för de allra flesta? Jo, därför att den är det, vilket även Tegnell sa då det begav sig.

Varför ska tex jag vaccinera mig? Jag har ju antikroppar, och riskerar då enbart en kraftigare immunrespons (tex inflammation på diverse ställen). Det finns precis noll skäl att vaccinera mig.
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-20 kl. 20:19.
Citera
2021-11-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Så för att vissa kan utveckla en allergisk reaktion mot vaccinet så ska vi inte använda det?

Det låter helt bakvänt.

Bevisligen har det avlidit över 15000 i sjukdomen - många var väldigt gamla och skulle förmodligen avlida närmaste tiden men tillräckligt många friska och ibland även yngre råkade illa ut för att inte tala om hur sjukvården drabbats under denna tid.

För det flesta är det en mild sjukdom men innan man har haft det så kan man omöjligen säga det och om tillräckligt många blir sjuka samtidigt så spelar det ingen roll - de få procent som drabbas hårt proppar igen sjukhusen och IVA-avdelningarna.

Du har aldrig tänkt att sjukvårdskapaciteten är för liten och har varit under en mycket lång tid?
Citera
2021-11-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Länder utanför Kina som använt Kinas vaccin har sett kraftiga genombrottsinfektioner.

Ah, ok. Men så få dödsfall på 1,4 miljarder människor är svårt att vifta bort.

Citat:
Kinas vaccin verkar vara sämst.

Inte enligt datan från Kina.

Citat:
Seychellerna var bland det första landet i världen att få större delen av befolkningen vaccinerad.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-10-16..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&hideControls=true&Metric=People+fully +vaccinated&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SYC~SWE

Innan hade de drabbats väldigt milt av viruset.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-10-16..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&hideControls=true&Metric=Confirmed+de aths&Interval=Cumulative&Relative+to+Population=tr ue&Align+outbreaks=false&country=SYC~SWE

Sen öppnade de upp och smittspridningen slog igenom vaccinet totalt.

När Sverige låg på 1300 döda per miljon innevånare låg Seychellerna på 200 döda.

Så du menar att det finns en konspiration i Kina som mörkar antalet döda?
Citera
2021-11-20, 20:28
Bannlyst
Citat:
De som kampanjar är väl övertygade om att vaccinerna är farliga och covid ofarligt? Det skulle i var fall jag tro.

Jag har inte sett någon vaccinmotståndare ens här på Flashback, men du menar väl motståndare till dessa mRNA vaccin.

Problemet är att MSM/ samhället/ regeringar hanterat saken helt uppåt väggarna. Det är nämligen inga problem att få folk att ta någonting som är bra för dem, det gör de helt frivilligt om man bara förklarar varför det är bra.

Som saken hanterats börjar till och med jag att undra vad 17 som pågår, och min foliehatt använder jag annars bara när jag berättar sagor.

Varför ska en 25- åring vaccinera sig för att inte sjukvården ska bli för hårt belastad? Det är ju trams, eftersom så få unga behövt vårdas för C19.

Och varför säger folk att C19 är ofarlig för de allra flesta? Jo, därför att den är det, vilket även Tegnell sa då det begav sig.

Varför ska tex jag vaccinera mig? Jag har ju antikroppar, och riskerar då enbart en kraftigare immunrespons (tex inflammation på diverse ställen). Det finns precis noll skäl att vaccinera mig.

Tegnell sa sedan något liknande när det visade sig att Moderna skulle stoppas för yngre, att det gjorde inte så mycket för en spruta räckte bra för de under 30 år. Han är den enda som för en balanserad dialog kring risker för olika grupper. Synd att han inte får större utrymme. Nu verkar socialministern få styra helt på egen hand och hon är ju i någon slags kris verkar det som.
Citera
2021-11-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det får man ju verkligen hoppas eftersom det varken finns antikroppar eller T-cellsaktivitet kvar efter 5-6 månader med Pfizersoppa. Men jag tippar på att effekten avtar ännu snabbare efter en booster. Kroppen utvecklar tolerans mot det mesta man utsätter den för, den nedreglerar generellt responsen mot upprepad exponering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in