Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jo, dom kanske väljer bort vaccinet för att dom anser att dom inte behöver det. Frågan är varifrån dom har hämtat underlaget som dom gör bedömningen på.
Genom titta runt i trådarna här, så ser man att det finns en grupp som på alla sätt försöker beskriva viruset som ofarligt. Vissa förnekar även virusets existens. Sedan så finns det fanatiska vaccinmotståndare, som beskriver vaccinerna som "giftsprutor". Vad blir resultatet när man kombinerar budskapen att viruset är ofarligt, respektive att vaccinet är ett gift?
Observera att jag inte är förespråkare av vaccintvång eller vaccinpass. Men jag vill ifrågasätta vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna.
Jag vet inte hur många vaccinmotståndare som finns i Sverige. Dom kanske har samlats här på Flashback, och ger intryck av att vara många fler än dom egentligen är.
De som kampanjar är väl övertygade om att vaccinerna är farliga och covid ofarligt? Det skulle i var fall jag tro.
Jag har inte sett någon vaccinmotståndare ens här på Flashback, men du menar väl motståndare till dessa mRNA vaccin.
Problemet är att MSM/ samhället/ regeringar hanterat saken helt uppåt väggarna. Det är nämligen inga problem att få folk att ta någonting som är bra för dem, det gör de helt frivilligt om man bara förklarar varför det är bra.
Som saken hanterats börjar till och med jag att undra vad 17 som pågår, och min foliehatt använder jag annars bara när jag berättar sagor.
Varför ska en 25- åring vaccinera sig för att inte sjukvården ska bli för hårt belastad? Det är ju trams, eftersom så få unga behövt vårdas för C19.
Och varför säger folk att C19 är ofarlig för de allra flesta? Jo, därför att den är det, vilket även Tegnell sa då det begav sig.
Varför ska tex jag vaccinera mig? Jag har ju antikroppar, och riskerar då enbart en kraftigare immunrespons (tex inflammation på diverse ställen). Det finns precis noll skäl att vaccinera mig.