2020-08-13, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Det jag funderat en del på är att folk kan bo , med rätt tydligen kvar i lgh utan att betala hyra i FLERA år!!??
Ibland när jag läser olika artiklar eller trådar här på FB känns det som det är likadant här i Sverige.
Hopplöst svårt att bli av med en oönskad hyresgäst.
Citera
2020-09-25, 17:38
Medlem
Craiggs avatar
Det jag tycker är konstigt är att avbetalningsplanerna verkar räntefria? Folk i programmet får ju ibland en avbetalningsplan på några år men ingen ränta verkar vara pålagd. Om skulder är räntefria i England så måste ju England vara ett paradis för de som är skuldsatta??
Citera
2020-09-25, 18:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Varför ställer man upp på att filmas i allt sitt elände? Får de betalt?
Citera
2020-09-25, 18:54
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kan jag inte tänka mig, men jag reagerade också på det.
Citera
2020-09-25, 22:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Ja, de som visar sig i bild får betalt. De som döljs får också betalt, men mycket mindre.
Citera
2020-09-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Det jag funderat en del på är att folk kan bo , med rätt tydligen kvar i lgh utan att betala hyra i FLERA år!!??

Japp, det är sjukt.

Det borde göras möjlighet i max 3 månader.
Har sett människor som har tvungen att som vuxen flytta hem till sina föräldrar och även sälja sin egen lägenhet så att man kan betala den hyresgäst som vägrar betala hyran. Bara för man äger lägenheter så betyder inte det att man inte är rik som en del hyresgäster verkar tro. Amorteringar måste fortfarande in varje månad.

Sen är det samma sak tvärtom.
Fastighetsägare som låter sina hyresgäster leva i mögel mm. Trycka in med hyresgäster som har sängar precis överallt som lever med lösa ledningar med mera.

Frågan är vilken sida som är värst Fastighetsägare som utnyttjar bostadskrisen eller hyresgäster som utnyttja lagen att man inte kan slängas ut trots att man skiter i hyra.
Citera
2020-09-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det som är slående i denna TV-serie är hur slutet det engelska bilregistret är! Kronofogdarna kan få reda på om en bil är under avbetalning men de har, trots att de är myndighetsutövare, ingen möjlighet att få reda på vem som äger en bil hemma hos den som är skyldig pengar!

Sedan är det märkligt att det aldrig är tal om att sälja bostäderna de skuldsatta äger hur stora skulderna än är!

Sant, det är riktigt sjukt det.
Citera
2020-10-09, 19:30
Medlem
Helt otroligt hur mycket, våld och hot dom få ta men inget händer.

Killen ägare till en bil firma hotade att skjuta dom och sen hör man en explosion.
Straff inget.

För några dar sen en kille hotade att döda dom och börja slåss med dom när det inte gick tog han fram en stor kniv och börja veva och skulle döda dom.

Straff inget.

Så här är det varje gång.

Varför tar inte polisen dom och straffa dom rejält. England verkar ha samma mesiga lagar som Sverige.
Citera
2021-06-05, 20:50
Medlem
Adelaides avatar
Även om jag tycker om att titta på detta så tycker jag samtidigt att det är lite over the line att filma och
hänga ut familjer som blir vräkta och allt.
Citera
2021-11-20, 23:01
Medlem
Adelaides avatar
Noterade en grej: Är det inte väldigt konstigt att de med hjälp av ett telefonsamtal kan få reda på om en bil är under avbetalning, men de kan inte få reda på vem som står som ägare för bilen?

Börjar nästan tro att programmet är fake. Finns många luckor i serien.
Citera
2021-11-21, 01:51
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Noterade en grej: Är det inte väldigt konstigt att de med hjälp av ett telefonsamtal kan få reda på om en bil är under avbetalning, men de kan inte få reda på vem som står som ägare för bilen?

Börjar nästan tro att programmet är fake. Finns många luckor i serien.

Men nu är det England det gäller, andra regler där. Att man lätt ska kunna få reda på om en bil är under avbetalning är väl för att bilköpare inte skall bli lurade.

I många länder är det betydligt svårare att få reda på information om folk och ägarskap.
Citera
2022-01-14, 15:45
Medlem
Tammers avatar
"Kronofogden knackar på"

"Can't Pay? We'll Take it Away!" Ett brittiskt dokumentärprogram på kanal 12, om någon har sett det. Oftast handlar det om att Kronofogden ska vräka folk som inte betalar hyran eller gör utmätning av andra skulder, och det är helt rätt. Det är slödder som vill bo gratis och snyltar på andra, helt ok. Men de har en märklig juridisk instans i GB som kallas "High Cort", med det handlar inte om Högsta Domstolen utan med om en variant av Tingsrätten. Det besynnerliga är att de kan ta beslut som upphäver skrivna kontrakt, äganderätt och annat. Det kan handla om folk som har ett hyreskontrakt på två år, men där värden vill bli av med dessa för att t ex sälja huset. Då går värden till "High Cort" och begär detta, och de kan då upphäva kontraktet och besluta om omedelbar avhysning. Med påföljd att Kronofogden dyker upp hos hyresgästen och kräver att de ska lämna bostaden inom en timme. Folk blir helt chockade och vet inte vart de ska ta vägen. Frågan är: är detta något specifikt för BG, eller kan samma sak ske i Sverige? Ett hyreskontrakt gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in