2018-03-14, 18:16
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Inte helt oväntat så möter programmet kritik från kommunistjournalisterna
http://www.expressen.se/noje/harda-kritiken-mot-tv4-programmet/

Nej, inte helt osannolikt att någon av dessa luffarjournalisterna har levt/lever ett snyltarliv på andra
Citera
2018-03-14, 19:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tycker man får ganska bra inblick i det brittiska samhället också, alltifrån cityliv till ren landsbygd och bönder. Förvånansvärt ofta tycker jag mig tyvärr se mammor med massvis av barn som bara skiter i att betala hyran, ibland i ett år, och sedan bara drar vidare - får en känsla av att de lever på det sättet. Med åren har jag även utvecklat en viss känsla för vilka som kommer hålla avbetalningen och vilka som kommer skita i den (man får ju facit i slutet, och det slår sällan fel).
I vissa fall tycker jag synd om de som blir vräkta, men de flesta verkar ha hamnat där p g a helt egen försorg. Rökande, feta och supande WT och negrer som inte fattar att man måste betala räkningar. Vissa fattar ju inte ens att de ska tvätta sig. Sen som frugan säger, så borde de ju kunna hålla det snyggt hemma, det ser ju ut som värre än i en svinstia hos många av dessa typer. Är man arbetslös så har man fan tid att städa!

Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Nej, inte helt osannolikt att någon av dessa luffarjournalisterna har levt/lever ett snyltarliv på andra
Nu är ju artikeln lite gammal, men det är tydligen Oxblod som skrivit den, vilket är föga förvånande med tanke på övrig skit hon sprider omkring sig.

Sen skriver ju slaskjournalisten att de driver in skatteskulder, men de driver ju in alla möjliga skulder, och vad menar journalisten med att det är för fel att driva in skatteskuld? Betalar vi inte skatt så kan vi inte ha sjukvård, vägunderhåll, socialförsäkringssystem mm. De som är minst benägna att betala skatt brukar vara de som gapar mest när de får vänta på akuten eller när bussen uteblir.
Citera
2018-03-14, 19:52
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
I vissa fall tycker jag synd om de som blir vräkta, men de flesta verkar ha hamnat där p g a helt egen försorg. Rökande, feta och supande WT och negrer som inte fattar att man måste betala räkningar. Vissa fattar ju inte ens att de ska tvätta sig. Sen som frugan säger, så borde de ju kunna hålla det snyggt hemma, det ser ju ut som värre än i en svinstia hos många av dessa typer. Är man arbetslös så har man fan tid att städa!
Ja, det är ju enligt min erfarenhet utmärkande för många av de här människorna; alla "måsten" de behöver till exempel den senaste mobiltelefonen för annars kan de inte söka jobb, men låter gärna bli att jobba för det behöver de inte eftersom de får socialbidrag, skulder de inte KAN betala för att de "råkade" köpa den senaste mobiltelefonen och är "fast" i abonnemanget...
Citera
2018-03-14, 20:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Ja, det är ju enligt min erfarenhet utmärkande för många av de här människorna; alla "måsten" de behöver till exempel den senaste mobiltelefonen för annars kan de inte söka jobb, men låter gärna bli att jobba för det behöver de inte eftersom de får socialbidrag, skulder de inte KAN betala för att de "råkade" köpa den senaste mobiltelefonen och är "fast" i abonnemanget...
Ja, min erfarenhet med. Folk tror att de måste ha senaste telefonen eller största datorn osv. Saker köper man när man har jobb. Men faktiskt förvånansvärt många som har jobb som faktiskt överkonsumerar grymt. Förvånansvärt få har faktiskt ett vettigt sparkapital.
Citera
2018-03-16, 16:18
Medlem
storpungens avatar
Låter som en skräckfilmstitel. Usch!
Citera
2019-01-21, 21:34
Medlem
Grandiosos avatar
En av fogdarna, Brian O'Shaughnessy, var god vän med flickmördaren Levi Bellfield.

Citat:
A star of Channel 5 show 'Can't Pay? We'll Take It Away', was friends with Milly Dowler killer Levi Bellfield, it has been revealed.

Brian O'Shaughnessy met Bellfield while he was working as a bouncer at a nightclub, and the pair were reportedly good friends for 'five or six years'.

No suggestion has been made that Mr O'Shaughnessy knew about Bellfield's crimes.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-4198286/Can-t-Pay-ll-Away-star.html

Många arga och upprörda människor kronofogdarna från England stött på och här har vi
en av dem: https://www.youtube.com/watch?v=cPAcjqK8H0s
Citera
2020-04-14, 19:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Det som är slående i denna TV-serie är hur slutet det engelska bilregistret är! Kronofogdarna kan få reda på om en bil är under avbetalning men de har, trots att de är myndighetsutövare, ingen möjlighet att få reda på vem som äger en bil hemma hos den som är skyldig pengar!

Sedan är det märkligt att det aldrig är tal om att sälja bostäderna de skuldsatta äger hur stora skulderna än är!
Senast redigerad av Ringhals3 2020-04-14 kl. 19:40.
Citera
2020-05-08, 18:33
Medlem
Adelaides avatar
Existerar inte betalningsanmärkning i England? Jag har sett ganska många avsitt på Youtube nu och de har aldrig nämnt något om det.
Citera
2020-08-12, 18:49
Medlem
Fan vad sjukt, en av kronofogdarna gjorde utmätning hos sin gamla chef.

Även han och andra som vanligt prova och hämta folk och skrämmas. Som att det skulle gå, idioter verkligen.

Vad som förvånar mig är att folk inte får något straff när dom hotar och hindrar dom.
Citera
2020-08-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Existerar inte betalningsanmärkning i England? Jag har sett ganska många avsitt på Youtube nu och de har aldrig nämnt något om det.

Har aldrig hört det heller dessutom verkar dom inte heller kunna göra löneutmätning samt kolla bankkonto som i Sverige.

Dessa kronofogdarna är inte heller statliga har jag fått som intryck bland annat från pappan och sonen som jobbar ihop och ovan.
Citera
2020-08-12, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har aldrig hört det heller dessutom verkar dom inte heller kunna göra löneutmätning samt kolla bankkonto som i Sverige.

Dessa kronofogdarna är inte heller statliga har jag fått som intryck bland annat från pappan och sonen som jobbar ihop och ovan.
Har fått samma intryck.
Att det är ett privat företag men att de har en extra lagskydd och rättigheter som vanliga privatpersoner har.
Ungefär som OV i Sverige.
Citera
2020-08-13, 00:04
Medlem
MinnaLinnas avatar
Det jag funderat en del på är att folk kan bo , med rätt tydligen kvar i lgh utan att betala hyra i FLERA år!!??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in