Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Jag tycker man får ganska bra inblick i det brittiska samhället också, alltifrån cityliv till ren landsbygd och bönder. Förvånansvärt ofta tycker jag mig tyvärr se mammor med massvis av barn som bara skiter i att betala hyran, ibland i ett år, och sedan bara drar vidare - får en känsla av att de lever på det sättet. Med åren har jag även utvecklat en viss känsla för vilka som kommer hålla avbetalningen och vilka som kommer skita i den (man får ju facit i slutet, och det slår sällan fel).
I vissa fall tycker jag synd om de som blir vräkta, men de flesta verkar ha hamnat där p g a helt egen försorg. Rökande, feta och supande WT och negrer som inte fattar att man måste betala räkningar. Vissa fattar ju inte ens att de ska tvätta sig. Sen som frugan säger, så borde de ju kunna hålla det snyggt hemma, det ser ju ut som värre än i en svinstia hos många av dessa typer. Är man arbetslös så har man fan tid att städa!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mimur
Nej, inte helt osannolikt att någon av dessa luffarjournalisterna har levt/lever ett snyltarliv på andra
Nu är ju artikeln lite gammal, men det är tydligen Oxblod som skrivit den, vilket är föga förvånande med tanke på övrig skit hon sprider omkring sig.
Sen skriver ju slaskjournalisten att de driver in skatteskulder, men de driver ju in alla möjliga skulder, och vad menar journalisten med att det är för fel att driva in skatteskuld? Betalar vi inte skatt så kan vi inte ha sjukvård, vägunderhåll, socialförsäkringssystem mm. De som är minst benägna att betala skatt brukar vara de som gapar mest när de får vänta på akuten eller när bussen uteblir.