2021-11-20, 19:55
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Frihet är inget du tycker behövs i ett samhälle? Är du vaccinerad mot precis allt och begär att alla ska vara det? Jag tror du har fallit för propagandan från myndigheter med dina åsikter. Kom bara ihåg att alla regler alltid slår tillbaka på en själv på ett sätt man aldrig tänkt på, och då är diktaturen ett faktum redan.

Som Snowden sa " Det finns inget som är mer permanent än en tillfällig lag"

Det folk med lågt IQ inte fattar, dessa lagar är bara början, låter vi det hända utan motstånd så kommer det bli värre och värre och det kommer drabba såväl vaccinerade som ovaccinerade.
Citera
2021-11-20, 19:56
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag har kollegor i USA som kommer få sina anställningsavtal uppsagda framöver om dom ej vaccinera sig.
Det totalitära samhället sprider sig snabbt nu och på bred front.

Kan man ens göra så? Har man inget skydd alls om det skulle hända en själv? Vad säger facket?
Citera
2021-11-20, 19:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
När de märker det i land efter land riktas ilskan mot de ovaccinerade...och de som är arga går fortsatt ut med sina ovaccinerade hundar, träffar bekanta med ovaccinerade bebisar, då finns ingen ilska eller rädsla, den gäller bara oss andra (=vi som inte följer deras ideér). Det är makt och kontroll i slutändan det handlar om, att få alla att böja sig för deras beslut. Gör inte det om du inte själv vill.
Eftersom världen är i masspsykos så kommer siffrorna att innebära att vaxxarna blir ÄNNU mer säkra på sin sak, utåt. I analogi med att t.ex alla börskurser går uppåt under corona och Kina som kraschar.
Citera
2021-11-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Faktalänk som styrker det du skriver, att vi antitestare har gjort ett sämre val än ni mängd-testare?

Hur många tester har du gjort för att känna dig lugn? Jag har noll tester, noll vaxxin, noll munskydd, och känner mig helt lugn och trygg.
Samma här, min teori är att om man ska köra igång med coronapass, så varför väljer man det minst säkra, och det mest diskriminerande.

Jag menar att eftersom vi har vaccinerat riskgrupperna, så ska vi låta smittan sprida sig fritt, de som vill vaccineras ska erbjudas det, precis som influensavaccinet.

Man ska inte få lov att ha nolltolerans mot sjukdom och död under en pandemi, då borde sprit, tobak och socker förbjuds omedelbart.

Vaccinpasskravet följer inte proportionalitetsprincipen, hundratusentals av svenskar ska diskrimineras för en handfull döda och några tiotals på IVA?
Citera
2021-11-20, 19:59
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Och exakt denna smittkedja skulle elimineras (enligt vaccinförespråkarna) när vi uppnådde en LÄGRE grad av vaccinationstäckning bland vuxna än idag.

Så hade det säkerligen varit också. Men de nya varianterna och delta i synnerhet vänder upp och ned på hela spelplanen. R0 ligger så högt att flockimmunitet blir svårt att uppnå. Flockimmunitet är inte heller något statiskt.
Citera
2021-11-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Kan man ens göra så? Har man inget skydd alls om det skulle hända en själv? Vad säger facket?

Ja världen är helt galen.
Du kan dessutom bli av med ersättning som du normalt får om du sägs upp
https://www.forbes.com/advisor/personal-finance/vaccine-mandate-unemployment-eligibility/
Citera
2021-11-20, 20:00
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Samma här, min teori är att om man ska köra igång med coronapass, så varför väljer man det minst säkra, och det mest diskriminerande.

Jag menar att eftersom vi har vaccinerat riskgrupperna, så ska vi låta smittan sprida sig fritt, de som vill vaccineras ska erbjudas det, precis som influensavaccinet.

Man ska inte få lov att ha nolltolerans mot sjukdom och död under en pandemi, då borde sprit, tobak och socker förbjuds omedelbart.

Vaccinpasskravet följer inte proportionalitetsprincipen, hundratusentals av svenskar ska diskrimineras för en handfull döda och några tiotals på IVA?
Då har vi dragit exakt samma slutsats. Fattas bara att du likt mig inser att corona-tester också är en parodi som i bästa fall är en miljardkostnad utan någon som helst fördel för landet.
Citera
2021-11-20, 20:01
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Det ska väl du göra precis som alla betalar för dina läkarbesök orsakade av dina matvanor och intressen: du tillåts ju cykla och skada dig eller vill du förbjuda alla risker för att ingen ska betala i onödan?

Cykelskador smittar inte exponentiellt. Den jämförelsen håller inte.
Jag tror inte så många är beredda på skattepengarna går till testande av individer som frivilligt avstår vaccin.
Citera
2021-11-20, 20:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Cykelskador smittar inte exponentiellt. Den jämförelsen håller inte.
Jag tror inte så många är beredda på skattepengarna går till testande av individer som frivilligt avstår vaccin.
Det behövs inget särskilt testande av ovaxxinerade eftersom hälften av alla smittade är vaccinerade. Och inom några månader går de förbi och bli majoritet.
Citera
2021-11-20, 20:04
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Frihet är inget du tycker behövs i ett samhälle? Är du vaccinerad mot precis allt och begär att alla ska vara det? Jag tror du har fallit för propagandan från myndigheter med dina åsikter. Kom bara ihåg att alla regler alltid slår tillbaka på en själv på ett sätt man aldrig tänkt på, och då är diktaturen ett faktum redan.

Frihet är extremt viktigt.
Det är därför jag hoppas vi kan komma vidare från den här pandemin. Då krävs tyvärr inskränkningar i friheten.

Jag grundar mina åsikter på rådande vetenskapliga kunskapsläge.

Därför är jag emot total lockdown och lag på vaccinering.
Citera
2021-11-20, 20:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är därför jag hoppas vi kan komma vidare från den här pandemin. Då krävs tyvärr inskränkningar i friheten.
Såg ett intressant program på TV igår om hur Hitler kom till makten. Lustigt nog använde han exakt samma formulering 1933 när han via Himmler öppnade Dachau.
Citera
2021-11-20, 20:05
Medlem
Citat:
Så hade det säkerligen varit också. Men de nya varianterna och delta i synnerhet vänder upp och ned på hela spelplanen. R0 ligger så högt att flockimmunitet blir svårt att uppnå. Flockimmunitet är inte heller något statiskt.

Om det nu egentligen finns någon delta-variant, tyckte den kom lite för passande med "dubbelt så smittsam och dubbelt så farlig". Hur som helst, samma gäller då Japansk encefalit, snart har vi den här med varianter, du är givetvis vaccinerad mot den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in