2021-11-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Frihet är extremt viktigt.
Det är därför jag hoppas vi kan komma vidare från den här pandemin. Då krävs tyvärr inskränkningar i friheten.

Jag grundar mina åsikter på rådande vetenskapliga kunskapsläge.

Därför är jag emot total lockdown och lag på vaccinering.

Bättre att höra, bra, men i motsats till dig går jag inte på propaganda som innebär den här typen av inskränkningar presenterad av vetenskapen eftersom det alltid fifflas med statistik beroende på vad man är ute efter. Skulle då vara rekommendationer och att vissa är försiktigare precis som jordnötsallergiker inte kan kräva att alla jordnötter ska bort från samhället.
Citera
2021-11-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Som Snowden sa " Det finns inget som är mer permanent än en tillfällig lag"

Det folk med lågt IQ inte fattar, dessa lagar är bara början, låter vi det hända utan motstånd så kommer det bli värre och värre och det kommer drabba såväl vaccinerade som ovaccinerade.
Oh, Snowden offrade mycket för att säga sanningen. All heder åt honom!

Jag tycker inte det är världens grej än. (Eller jo, det vår världs "grej")
Men alla steg makthavarna tar, verkar ta oss ditåt. 😡
Citera
2021-11-20, 20:13
Medlem
Citat:
Cykelskador smittar inte exponentiellt. Den jämförelsen håller inte.
Jag tror inte så många är beredda på skattepengarna går till testande av individer som frivilligt avstår vaccin.

Inte corona heller eftersom de flesta är vaccinerade, de tar upp antalet fall, men det intressanta är sjukhusinläggningar och speciellt dödsfall.

Låt mig ta ett exempel som är exponentiellt: 1) alla måste sluta cykla nu 2) du väljer alltid den billigaste produkten i affären utan att bry dig om "made in china" egentligen är nedtryckande av folk, alltså måste vi inskränka dina friheter att använda dina pengar fritt.
Citera
2021-11-20, 20:16
Medlem
Regeringen förbereder redan för införandet och med start den 22 november ska Digg (Myndigheten för digital förvaltning) "skapa förutsättningar för mjukvaruutvecklare att kunna utveckla lösningar för verifiering av de vaccinationsbevis som är del av det europeiska systemet för covidbevis i syfte att använda dessa nationellt.".

"Digg ska dessutom, i samråd med andra berörda aktörer, senast den 31 december 2021 till Regeringskansliet (Infrastrukturdepartementet) föreslå en förvaltning av den offentliga verifikationslösningen från och med andra kvartalet 2022."

Regeringen förbereder därmed även för att vaccinpass fortsatt skall behövas minst till halvåret. Det här är ingen tillfällig lösning..

https://www.regeringen.se/regeringsuppdrag/2021/11/andring-av-uppdraget-att-vara-projektledare-for-utvecklingen-av-en-digital-infrastruktur-for-vaccina tionsintyg/
Citera
2021-11-20, 20:17
Avslutad
Citat:
Så hade det säkerligen varit också. Men de nya varianterna och delta i synnerhet vänder upp och ned på hela spelplanen. R0 ligger så högt att flockimmunitet blir svårt att uppnå. Flockimmunitet är inte heller något statiskt.

Ändå så har vi färre återinfektioner än 1% hos konvalescenta. Och naturlig immunitet bryr sig inte om varianter som delta, immuniteten är lika stark oavsett variant. Om befolkningen har färre än 1% covidinfektioner så har man definitivt flockimmunitet. Vilket betyder att det absolut är möjligt, men vaccinen klarar inte av det.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-11-20 kl. 20:19.
Citera
2021-11-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, man kan ju sälja värdepapper hemma med utegångsförbud.
Får se när nästa medicin sen rullas ut för samhällets bästa.
Skulle kunna tänka mig att man kan förklara all kriminalitet i samhället som en effekt av toxic maskulinitet.
För samhälletd bästa så bör vi tvinga alla män att medicinera sig till att bli mer timida och därmed minska kriminaliteten.

Äsch, jag tycker det räcker med att alla män får lockdown och fotboja för att stävja den kriminella smittan. Tvångsmedicinering är väl att ta i? ☺️
Citera
2021-11-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Bättre att höra, bra, men i motsats till dig går jag inte på propaganda som innebär den här typen av inskränkningar presenterad av vetenskapen eftersom det alltid fifflas med statistik beroende på vad man är ute efter. Skulle då vara rekommendationer och att vissa är försiktigare precis som jordnötsallergiker inte kan kräva att alla jordnötter ska bort från samhället.

vettiga tankar !
Livet pågår runt om i världen - så här klarar de coronan i Seoul

https://www.youtube.com/watch?v=wc7mpXnLNV4&ab_channel=WatchersClub

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-02-26..latest&facet=none&uniformYAxis=0&pickerSort=as c&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+cases&Int erval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=KOR~SWE
Citera
2021-11-20, 20:24
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Inte corona heller eftersom de flesta är vaccinerade, de tar upp antalet fall, men det intressanta är sjukhusinläggningar och speciellt dödsfall.

Låt mig ta ett exempel som är exponentiellt: 1) alla måste sluta cykla nu 2) du väljer alltid den billigaste produkten i affären utan att bry dig om "made in china" egentligen är nedtryckande av folk, alltså måste vi inskränka dina friheter att använda dina pengar fritt.

Du har helt missuppfattat vad exponentiell smittspridning betyder.

Andelen vaccinerade och immuna är bra men risken är att det inte är tillräckligt.
Citera
2021-11-20, 20:25
Medlem
Citat:
Så hade det säkerligen varit också. Men de nya varianterna och delta i synnerhet vänder upp och ned på hela spelplanen. R0 ligger så högt att flockimmunitet blir svårt att uppnå. Flockimmunitet är inte heller något statiskt.
En mer rimlig konklusion är att vaccinen i sig inte visade sig vara särskilt effektiva mot smittspridning, i Sverige och andra länder med hög vaccinationstäckning (75-85%); Österrike, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Norge, Danmark osv. Nya doser kommer heller inte ändra på det när, precis som du skriver, nya varianter redan dominerar. Viruset kollar inget Covidpass innan det smittar.

Det är en mycket märklig idé att vi behöver sortera ut ovaccinerade nu när vi har uppnått 82% fullvaccinerade vuxna i Sverige, men vi behövde inte göra det när vi låg på 0-30% fullvaccinerade för bara några månader sedan under det här året. Alltså är inte det egentliga skälet att medicinskt förhindra smittspridning.
Citera
2021-11-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Lugn dem ändrar sig snart igen

Vad får dig till att tro det?
Citera
2021-11-20, 20:35
Medlem
Citat:
Du har helt missuppfattat vad exponentiell smittspridning betyder.

Andelen vaccinerade och immuna är bra men risken är att det inte är tillräckligt.

Jag skriver alltid innan jag tänker borde jag sagt, men visst vet jag vad exponentiell spridning betyder
när du säger "inte är tillräckligt", vad är då tillräckligt? Får ingen dö i corona alls, inte ens om man är medveten och ändå gör det fria valet att gå bland folk? Vad har du för garantier på att inte en galning knivmördar andra i folksamlingar? Inga alls, men du rör dig ute ändå.
Citera
2021-11-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Vad får dig till att tro det?
De tenderar till att ändra sig hit och dit... inget är säkert med fohm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto