2021-11-20, 17:16
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Artikeln är låst. Det går inte se att han har pekat ut platsen.
Hur tror du annars polisen har hittat fyndplatsen? Någon Saida som har varit i farten och hjälpt dem?
Citera
2021-11-20, 17:17
Medlem
Citat:
Artikeln är låst. Det går inte se att han har pekat ut platsen.
Jag har artikeln. Och jo, polisen har fått platsen utpekad i förhör med maken. Acceptera det.
Citera
2021-11-20, 17:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna
Står på första sidan i Sydsvenskan.

Ok tack, men har den häktade maken erkänt mord?
Citera
2021-11-20, 17:19
Medlem
Citat:

Eftersom han pekat ut platsen utgår jag ifrån att han medgivit delaktighet i dådet.
Citera
2021-11-20, 17:19
Medlem
Citat:
Det vet vi inte. Troligen ramlade hon av en häst och dog. Och maken stack. Därför visste han var hon låg.
Citera
2021-11-20, 17:22
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Tack men man kan inte alltid ha rätt, vi vet dessutom inte vad som hänt exakt så det lär nog fortsätta att spekuleras i den tråden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqawax/32-ariga-beata-hittad-dod-i-skogsparti

Om maken är den skyldige så undrar man ju vad som föranlett all denna ilska?

Med största sannolikhet är motivet att Beata försökte föra Cezary bakom ljuset på samma sätt som hon i lurade Piotr och barnen. Cezary var en framträdande statist i hennes första bakom ryggenblåsning och det gjorde så pass ont att han ansåg sig ha rätten att ta henne av daga.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-20 kl. 17:25.
Citera
2021-11-20, 17:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har artikeln. Och jo, polisen har fått platsen utpekad i förhör med maken. Acceptera det.

Tack men varför i hela fridens namn ska jag inte acceptera det? Var lagom stursk.

Jag har aldrig uteslutit att maken kan vara inblandad i hennes försvinnande.

Däremot trodde jag och flera andra skribenter att det hela handlade om ett frivilligt försvinnande men det ska bli riktigt intressant att få läsa FUP.

Jag vill också rikta en liten uppmaning till somliga, tom en gigant på området som kriminologen GW Persson gissar fel ibland trots att han är mer kunnig än Flashback tillsammans.

Tråden är alltså ingen tävlan i vem som gissade rätt.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Beata Ratzman har varit försvunnen sedan den 24 september. Då ska hon ha färdats i en bil med sin make. Mannen är häktad misstänkt för människorov.

Nu har Beata hittats död i Svedala kommun.

Enligt Sydsvenskan så är det maken som har gett polisen uppgifter om att Beata finns i området.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqawax/32-ariga-beata-hittad-dod-i-skogsparti
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Med största sannolikhet är motivet att Beata försökte föra Cezary bakom ljuset på samma sätt som hon i lurade Piotr och barnen. Cezary var en framträdande statist i hennes första bakom ryggendrama så det lär ha smärtat så pass att han ansåg sig ha rätten att ta henne av daga.

Wtf, förklara gärna mer?
Citera
2021-11-20, 17:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur tror du annars polisen har hittat fyndplatsen? Någon Saida som har varit i farten och hjälpt dem?

Man har kanske fått tips från en vandrare eller flanör?

Hittades inte Deniz Arda av en annan person som var ute i skogen?
Citera
2021-11-20, 17:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det vet vi inte. Troligen ramlade hon av en häst och dog. Och maken stack. Därför visste han var hon låg.
Tror du inte han letade när hästen kom tillbaka ensam, men fick avbryta för att det blev för mörkt? Eller att det var en kompis som fått i uppdrag att ta en ridtur med henne?
Citera
2021-11-20, 17:31
Medlem
Citat:

Hur skulle han veta platsen om han var oskyldig menar du, han har ju dessutom suttit häktad hela tiden med restriktioner ? Näe du, nu har du målat in sig i ett hörn och det bästa du kan göra är helt enkelt bara att medge att du hade fel ang. Mannen. Han är helt enkelt ett aggressivt as med noll impulskontroll. För din egen skull bör du undvika fler nedlåtande fantasifulla kommentarer om henne då det bara avslöjar att du inte tänker innan du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in