2021-11-20, 15:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
M har idag gått ut med att de vill att vaccinpasset ska omfatta ännu mer än det som föreslagits. SD har jag inte sett protestera mot vaccinpasset än.

Nej, när det gäller Statens makt över individen sitter alla i samma båt. Åttaklövern.
Citera
2021-11-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jag tycker Österrike är inne på fel spår. Tvångsvaccinering är inte ett bra sätt.
Vaccinpass och begränsningar är då bättre.

Österrike är inte först ut med tvingande vaccinationer. Mikronesien, Indonesien och Turkmenistan var före.

Du har fel om det mesta du skriver. Det finns flera sidor i debatten. Men idiotier på Lars Bern-nivå är det få som tar på allvar.

Foliehattarna har inte haft många rätt i den här pandemin. De är bra på att på ett ovetenskapligt sätt fastställa saker utan tillräcklig grund. Labteorin är ett sådant exempel. Det KAN vara så, men det är långt från fastställt.

Labbteorin är helt överbevisad fattar dubinte det så vet jag inte vad jag ska säga? Vi har haft alla rätt hittills med skitvaccnet och hela agendan med allt från början. Jag skiter I vilka läkarnamn du räknar upp o tror att jag menar. Ta hit vilken utbildad insatt forskare/läkare som helst gör att få debattera emot propagandamaffian i lugn och ro på svt inför svenska folket det törs dom inte varför?

Dom där 3 länderna är inga fria öppna samhällen inte demokratiska och har aldrig varit, dumt av dig att säga att dom börjat med tvång. Österrike är ett högutvecklat västland med tidigare fria människor. Dom länderna du nämner har alltid blivit våldtagna av regimen och torterade i alla tider har ingenting med Europa och väst att göra!

Vaccinpass och begränsningar accepteras aldrig av oss nångång pga av nåt som 99,5% överlever och knappt känner mer än en förkylning. För friska människor under 70 är det helt ofarligt detta är bevisat. Fattar du inte att agendan med det hela är nåt helt annat än människors hälsa? Vi kan inte acceptera att Österrike drabbas av dom här vilka dom nu är? Då blir det krig fattar du riktigt krig!

Jag har haft rätt I mycket jag skrivit kan jag ödmjukt säga utan att skämmas. Österrike bevisar den största lögnen och agendan. Vaccinet ÄR skit att säga nåt annat är att ljuga.

Var rädda om er grabbar och tjejer och tänk till. Det kommer hända hemska saker runt vår värld snart dom försöker börja det nu redan. Sköt om er
Citera
2021-11-20, 15:18
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Nej det är en rättighet
Exakt, och som de flesta andra rättigheter kan den inskränkas om det finns goda skäl. Folkhälsan är ett sådant. Ta en titt i Regeringsformen, vetja, och återkom om något är oklart.
Citera
2021-11-20, 15:23
Medlem
Jag är vaccinerad och tagit 2 doser, men tycker fortfarande att detta är ganska skrämmande.
Folk ska få göra vad dom vill med sina kroppar som sagt, och ingen ska kunna tvinga dig till att göra något du inte vill.

Det här är ju någonting man lärt sig sen barnsben och därför är det ingenting jag står bakom - även om jag är vaccinerad.
Jag skulle heller inte behandla någon annan annorlunda beroende på om dom är vaccinerade eller inte. Jag har aldrig riktigt varit orolig för Covid heller om jag ska vara ärlig.

Kortfattat så skakar jag hand med vilken människa som helst, vaccinerad eller ej. Deras beslut och våra mänskliga rättigheter är någonting vi ska hålla väldigt väldigt hårt i, för detta är bara början på något värre om vi inte sätter ner foten.

Så. Ni vaccinerade som sitter här på FB och tycker att detta är ett helt fantastiskt beslut att stänga ute folk från diverse sammankomster och liknande för att dom inte är vaccinerade borde nog ta o rannsaka sig själv lite.

"Dom" har samma rättigheter som dig
Citera
2021-11-20, 15:28
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nej men skyddet är så pass lågt att tog du en dos förra vintern så har du i princip inget skydd idag alls, darför dessa vaccin är bluff för man måste i princip ta en ny dos var 6:e månad cirka för att ha bra skydd.

så jag ser det som en stor bluff när dom lovade att 2 doser skulle räcka gott och väl förra året.

Var är det löftet utfäst? Har jag aldrig sett. Det betyder inte att det inte finns men den som lovade något sådant hade sjukt tunt på fötterna eftersom det hela tiden pratats om att:
man vet inte hur länge immunitet håller i sig efter infektion
man vet inte hur länge skyddet från vaccinet gäller
att det kanske behövs fler doser, kanske till och med årlig vaccinering
mutationer kan kräva annat vaccin

Så den som lovade dig att två doser var för evigt och gav ett tvärsäkert skydd för alltid antingen ljög eller hade ingen aning om vad den pratade om.
Citera
2021-11-20, 15:32
Medlem
Citat:
Skyddet är inte nere på noll efter sex månader. Då har du antingen inte läst eller inte förstått de studier som publicerats i ämnet.
Vilket skydd menar du? Nivå av antikroppar? B-celler? T-celler?
Ja, behov av booster har det pratats om länge. Ser inte problemet med det.

Ok nej jag vet inte vilka celler eller antikroppar som är nere på närmare 0 % väldigt snabbt efter vaccination? Jag har bara förstått att det utlovade skyddet inte alls stämmer med vad FHM sa från början. 3e sprutan redan nu kan inte kännas bra för många som trodde att en skulle räcka eller kanske max 2 doser.

Jag undrar är ni inte oroliga för er eget naturliga immunförsvar när ni tänker att ta 3 sprutor så här snabbt inpå med vad jag kan tro är ganska kraftiga mediciner? Och långtidsstudier finns det väl inte så gott om vad jag förstått? En dos ok, men 3 doser så här tätt inpå för unga och i övrigt friska människor känns jävligt risky i min värld. Och sen nu med Österrike borde få många förbannade och väldigt fundersamma över vad som egentligen håller på att hända!!!!!!
Citera
2021-11-20, 15:45
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Exakt, och som de flesta andra rättigheter kan den inskränkas om det finns goda skäl. Folkhälsan är ett sådant. Ta en titt i Regeringsformen, vetja, och återkom om något är oklart.

Fel fel fel.
Det är en grundlagsskyddad rättighet att ALLA europeiska medborgare ska vara skyddade från medicinska ingrepp mot deras vilja, det är även en grundlagsskyddad rättighet att man som medborgare ska få röra sig fritt inom unionen.
Kolla en sväng på Nurembergkonventionen och återkom Adolf.

FNs mänskliga rättigheter säger dessutom att ALLA människor är födda fria samt har samma värde och rättigheter.
Dvs ovaccinerade SKA ha samma rättigheter som vaccinerade om man ska gå efter FN
Senast redigerad av Czaren 2021-11-20 kl. 15:48.
Citera
2021-11-20, 15:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Fel fel fel.
Det är en grundlagsskyddad rättighet att ALLA europeiska medborgare ska vara skyddade från medicinska ingrepp mot deras vilja, det är även en grundlagsskyddad rättighet att man som medborgare ska få röra sig fritt inom unionen.
Kolla en sväng på Nurembergkonventionen och återkom Adolf.
Får man fråga VARIFRÅN har du fått informationen att Nurembergkoden skulle vara en faktor? Nurembergkoden har aldrig varit lag och är det inte nu heller.

Du är inte den första som kommer med detta vanvettiga påstående så det måste komma någonstans ifrån? Bitchute? Tiktok? Nordfront?
Citera
2021-11-20, 15:51
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Ok nej jag vet inte vilka celler eller antikroppar som är nere på närmare 0 % väldigt snabbt efter vaccination? Jag har bara förstått att det utlovade skyddet inte alls stämmer med vad FHM sa från början. 3e sprutan redan nu kan inte kännas bra för många som trodde att en skulle räcka eller kanske max 2 doser.

Jag undrar är ni inte oroliga för er eget naturliga immunförsvar när ni tänker att ta 3 sprutor så här snabbt inpå med vad jag kan tro är ganska kraftiga mediciner? Och långtidsstudier finns det väl inte så gott om vad jag förstått? En dos ok, men 3 doser så här tätt inpå för unga och i övrigt friska människor känns jävligt risky i min värld. Och sen nu med Österrike borde få många förbannade och väldigt fundersamma över vad som egentligen håller på att hända!!!!!!

När har FHM utlovat något sådant från början? Möjligen har någon kvällstidning haft missvisande rubriker i stil med ”Så länge skyddar vaccinet”.
Vetenskapligt har det stått klart länge att det är mer oklart. Skippa kvällstidningarna och följ det aktuella forskningsläget direkt istället.

Det finns inget som tyder på att mRNA vaccin skulle påverka immunförsvaret negativt. Processen i kroppen påminner en del om en förkylning (som också är mRNA). Skilladen är att målet är att de dendritiska cellerna ska presentera spikprotein som liknar sars-cov2 fast utan leadersekvens genom modifierade aminosyror. När den processen är avslutat vilket går fort finns det inga belägg för att det skulle vara skadligt att göra om samma sak igen. Immunsvaret blir sannolikt kraftigare.

Vad är ditt konkreta förslag att få bukt med pandemin?
Citera
2021-11-20, 15:52
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Vaccinpass känns fantastiskt bra, äntligen har vi i Sverige tagit ett stort steg mot att äntligen kunna återgå till det normala.

Men en sak tycker jag är lite otydlig. Det borde väl finnas inplanerat en tredje dos för att passet ska fortsätta gälla? Och längre fram en fjärde osv om det behövs. Nu har ju många gudskelov börjat få sin tredje booster, tyvärr inte jag själv ännu.

Om man nu inte tar sin tredje dos om det blir obligatoriskt, då borde väl passen sluta gälla automatiskt? Eller hur fungerar det? Om nu vaccinerna gradvis ger sämre skydd (vilket jag personligen tror är foliehattstrams men vi säger det för diskussionens skull), då måste det ju komma ut nya påbud snart så man inte plötsligt står där bland en massa ovaccinerade med ett pass som inte fungerar.

Jag personligen hoppas att det införs obligatoriska hälsoundersökningar varje halvår av hela befolkningen där alla får sin obligatoriska spruta och även undersöks för andra brister i hälsan. Efter det fungerar passet ytterligare ett halvår tills det är dags igen. På det viset får vi tillsammans upp en slags rutin i bekämpningen av detta virus. Ska vi någon gång kunna återgå till det normala tror jag att det är ett bra första steg på vägen.
Citera
2021-11-20, 15:54
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
så jag ser det som en stor bluff när dom lovade att 2 doser skulle räcka gott och väl förra året.

Vem har lovat det?
Citera
2021-11-20, 16:00
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
När har FHM utlovat något sådant från början? Möjligen har någon kvällstidning haft missvisande rubriker i stil med ”Så länge skyddar vaccinet”.
Vetenskapligt har det stått klart länge att det är mer oklart. Skippa kvällstidningarna och följ det aktuella forskningsläget direkt istället.

Det finns inget som tyder på att mRNA vaccin skulle påverka immunförsvaret negativt. Processen i kroppen påminner en del om en förkylning (som också är mRNA). Skilladen är att målet är att de dendritiska cellerna ska presentera spikprotein som liknar sars-cov2 fast utan leadersekvens genom modifierade aminosyror. När den processen är avslutat vilket går fort finns det inga belägg för att det skulle vara skadligt att göra om samma sak igen. Immunsvaret blir sannolikt kraftigare.

Vad är ditt konkreta förslag att få bukt med pandemin?

https://odysee.com/@handersson:8/bhakdi-om-ny-forskning-juli-2021:f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in