2021-11-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Och dina källor på att den statistiken inte stämmer är?

Jag skrev att jag inte har några siffror att visa upp men det redigera du bort. Orkar inte heller med att vissa ska ha källor från alla möjliga och omöjliga håll hela tiden när det inte är nåt supernytt eller otroligt man diskuterar blir bara tröttsamt. Om nån skriker efter källor när du påstår att Adolf Hitler lyckades fly Berlin så är det ok men inte efter 10.000 inlägg om samma saker i samma ämnen.

85% av Sveriges befolkning är inte vaccinerade. Och hur många % tror du är det bland friska individer i åldern 20-50?
Citera
2021-11-20, 13:11
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Är det någon här som kan förklara hur vaccinpass kommer fungera i Sverige?

Vad jag sett så är inget klart med hur detta ska fungera. Troligen blir det ett skämt som vanligt.

Vi har haft möjlighet att hämta passet sedan juni.
Det gör du här:
https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

Det fungerar utmärkt. Har använt det flera gånger runt om i Europa. Det kommer fungera på samma sätt inom Sverige också från och med 1 december.
För att räknas som fullvaccinerad ska det gått 14 dagar sedan dos 2.
Citera
2021-11-20, 13:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Än så länge planerar de att kräva vaxxpass för offentliga tillställningar och evenemang med mer än 100 deltagande, om arrangören inte kollar vaxxpass behöver de följa andra regler vilka jag inte kan komma ihåg bara så där. Svinen vill även att vaxxpass ska krävas på restauranger och gym med mera. Antikroppar från tidigare infektion eller negativt provresultat kommer inte godtas utan det är endast injektionen som gäller.
Men detta är som sagt vad de har sagt, hur det i slutändan blir får vi se när det kommer.
Jag tror det blir ett luftslott igen. Endast för att skrämma iväg några att vaccinera sig.
Denna regering är helt bränd om de genomför något som liknar det man har i Tyskland så därför tror jag inte på detta.
Citera
2021-11-20, 13:16
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Vad menar du med skämt?
Du hade kraftigt fel med införandet av vaccinpass i Sverige.

Troligtvis kommer de väl göra som i andra länder och som de gjorde undertiden med restriktionerna. Tvinga företag att inskaffa utrustning så de kan kontrollera.
Sköter de inte kontrollerna så kommer de bli bestraffade med kraftiga böter.
De flyttar alltså över arbetet på den produktiva befolkningen att kontrollera alla.
Stickprovet kommer göras av nån myndighet.

Om du tror att de kom på de här åtgärderna nyligen så tror du fel.
De har planerat det under en längre tid och finslipat hur det ska fungera.
Steg för steg.
Länderna runt om i världen ligger bara i olika faser för att det här nytt.
Det hade väl varit lite väl uppenbart om alla länder hade gjort exakt lika direkt.
Målet är fortfarande detsamma men det tar bara olika lång tid.

Ja jag trodde inte de skulle ta upp detta men nu visar det sig att det inte är klart hur det ska fungera. De ska tydligen komma med några restriktioner som komplement. Jag tror det blir ett skämt, ett sätt att skrämmas. Tänk alla julbord som kommer drabbas mm. Ska de stå och kontrollera pass så blir det kaos.
Vi får se men jag är mycket tveksam till att det är något mer än ett sätt att föröka öka antalet vaccinerade.
Citera
2021-11-20, 13:16
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Jag skrev att jag inte har några siffror att visa upp men det redigera du bort. Orkar inte heller med att vissa ska ha källor från alla möjliga och omöjliga håll hela tiden när det inte är nåt supernytt eller otroligt man diskuterar blir bara tröttsamt. Om nån skriker efter källor när du påstår att Adolf Hitler lyckades fly Berlin så är det ok men inte efter 10.000 inlägg om samma saker i samma ämnen.

85% av Sveriges befolkning är inte vaccinerade. Och hur många % tror du är det bland friska individer i åldern 20-50?

Jo, när du ifrågasätter officiell statistik så måste du också presentera trovärdiga källor som styrker det du påstår.
10 000 inlägg författat av foliehatter på något internetforum är inte en sådan källa.
Lycka till med källkritiken.
Citera
2021-11-20, 13:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vi har haft möjlighet att hämta passet sedan juni.
Det gör du här:
https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

Det fungerar utmärkt. Har använt det flera gånger runt om i Europa. Det kommer fungera på samma sätt inom Sverige också från och med 1 december.
För att räknas som fullvaccinerad ska det gått 14 dagar sedan dos 2.
Jag vet, jag har mitt i mobilen sedan flera månader samt nu utskrivet eftersom jag ska ut och resa och kanske råkar ladda ur mobilen.
Men i Sverige verkar det inte klart med hur de vill det ska fungera. Det ska tydligen finnas alternativ med restriktioner mm.
Citera
2021-11-20, 13:23
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinninghead
V 45 var 56 % av dem som registrerades som smittade med Covid ovaccinerade.

Av de 21 st nya som lades in på iva v 45 var 43 % ovaccinerade.

V 43 var 13 % av de döda ovaccinerade.

Källa: FHM s veckorapport

Borde det inte vara ännu fler ovaccinerade bland dessa om hetsen mot de ovaccinerade ska vara giltig?

Folk sade ju att man inte dör i Covid om man är vaccinerad? Det värsta är att man blir inlagd men att man tillfrisknar? Bara lögner efter lögner som bl.a upprepas här på forumet.
Citera
2021-11-20, 13:33
Medlem
Om inte en käft dyker upp till såna arrangemang - inkl vaccinerade - så får de skrota det lika fort som det infördes.

Valet är ert kära folk. Ni bestämmer om detta är ok. Om manegen ska krattas för liknande uppdelning av era systrar o bröder i andra sammanhang. Nästa gång kan det handla om något annat och då kan det va du som drabbas.
Citera
2021-11-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag får också känslan av att andelen vaccinerade är falsk och medvetet höjt för att skapa en känsla av att "nästan alla är ju vaccinerade" hos befolkningen.
Dessutom måste ju sprutan boostas med jämna mellanrum så låt säga att 85% är vaccinerade idag, den procenten kommer ju dyka/stiga dom en volatil aktie.

De flesta som jag pratat med som är vaccinerade verkar inte veta att fler sprutor krävs med tiden, de verkar ha uppfattningen att 2 räcker livet ut.

Det är klart dom mixtrar och ljuger om det lite grann till vaccinets fördel hela tiden så håller dom på överallt nu. sanning och moral är inte längre nåt eliten tycker är viktigt att ha som grundpelare utan det enda viktiga är att vaccinet bara ska påtvingas ALLA oavsett risker eller nytta. Den enda frågan nu är varför och vilken agenda som är på tapeten. Så viktig att inga politiker riktigt uttalar sig om det och så hemligt att ingen av de stora medierna ens låter någon motståndare visas upp som har fakta eller tycker nåt annat. INGEN msm visar upp några viktiga debatter eller data och statistik som visar att vaccinet inte fungerar som många trodde, HELT sjukt är det och har aldrig pågått en större mörkläggning i västvärlden någonsin. Vad är planen och hur många ligger med bakom i alla länder det måste vi få svar på!

Sen har ju trodde jag alla nåts av informationen för längesen att skyddet avtar väldigt snabbt av vaccinet 4-6 månader högst sen klassa man som ovaccinerad det har ju FHM varit tydliga med sen i början på året. Men vaccinfåren verkar ha glömt det och går fortfarande runt och tror att 2 doser ger fullgott skydd än och att dom inte smittar eller kan bli sjuka. Vissa ärthjärnor tror ju dom ska få nåt vaccinpass nu i vinter exklusivt med 2 doser som redan är borta som skydd och dom har förmodligen redan nedsatt naturligt immunförsvar. Hahaha nej du bara för dom att skynda sig iväg och äckla i sig en tredje dos snart fast dom är friska i hopp om att få nåt löjligt jävla duktig människa pass att visa upp på Instagram även om dom inte ens vet om de får behålla sin frihet och reserätt efter det?
Citera
2021-11-20, 13:38
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jo, när du ifrågasätter officiell statistik så måste du också presentera trovärdiga källor som styrker det du påstår.
10 000 inlägg författat av foliehatter på något internetforum är inte en sådan källa.
Lycka till med källkritiken.

Man måste inte ha någon annan källa för att kritisera/ifrågasätta officiell statistik. Var har du fått det ifrån?? Det är helt OK att ifrågasätta saker om du inte visste det. Jag har ifrågasatt nyttan med vaccinpass = frikort för idioter och för det behöver jag ingen källa
Citera
2021-11-20, 13:40
Medlem
RunaSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Nasse!
Citera
2021-11-20, 13:40
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag tror det blir ett luftslott igen. Endast för att skrämma iväg några att vaccinera sig.
Denna regering är helt bränd om de genomför något som liknar det man har i Tyskland så därför tror jag inte på detta.
Ja hoppas kan man ju. Det finns dock inget politiskt motstånd mot det, endast V har uttalat sig det minsta avvaktande. Att svenska folket skulle protestera nämnvärt har jag svårt att tro, de upplopp man sett i andra länder kommer definitivt inte att ske här. Därutöver är Sverige endast en liten bricka i det internationella spelet och det ser ju dåligt ut om det land som gjort minst för att stoppa spridning är det land där smittan sprids minst, så att Sverige kommer rätta sig i ledet för att undvika en politisk skandal i andra länder känns ganska självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in