2021-11-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Yes.
Bästa idéen. Knyt vaccinpasset till bidragen, på det sättet så brinner förorten inom 2 timmar.
I New York fann man fort ut att vaccindiskriminering snabbt utvecklas till att bli en rasfråga, då majoriteten vita är vaccinerade och minoriteten svarta har vald (av historiska skäl googla ” Tuskegee Study”) att avstå vaccinet.

Lär vi se det samma här? Grupper av välfärdsräddare som nekas inträde till kroger och nattklubbar?

Faktisk den ända grunden jag nu ser för att ta vaccinet, att skapa större rasklyfter i Sverige, så undergången accelereras.
Det här gav mig en annan fantastisk idé för att skapa kaos.
Jag tar 10an upp till Rinkeby och hänger upp ett gäng affischer som säger typ:
VISSTE DU ATT MAJORITETEN AV OVACCINERADE ÄR INVANDRARE?
VACCINPASSET ÄR RASISTISK ROTAT, SVENSKEN VILL INTE HA OSS I DET OFFENTLIGA RUM.

kletar på någon AFA logga och antirasistisk förening, sen är min lilla privata ”black propagandakrig” i box.

Någon annan idé vad som kan stå på affischen?
Citera
2021-11-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Idag har ca.85% av Sveriges befolkning tagit åtminstone en spruta. Och ca.81% har lyckats ta två. Vi har alltså omkring 15% ovaccinerade i Sverige.
Det är nästan exakt i motsvarighet till hur många som går på socialbidrag i Sverige (15-16%).
Det säger väl det mesta om varför det är svårt att nå fram till dem, och få dem att förstå den risk och belastning som de utsätter samhället för.

Nej nej nej det är långt mycket mer än 15 % som är ovaccinerade i Sverige. Det där skitsnacket har propagandaverkstan försökt med länge för att få människor att slappna av och tro att allt är lugnt med vaccinet.

Och har inga siffror men undrar hur många % i åldern typ 20-50 i Sverige som är friska i övrigt som har vaccinerat sig? Kan inte va jättehögt men är det nån här som har nå koll på det ungefär?
Citera
2021-11-20, 12:13
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Nej nej nej det är långt mycket mer än 15 % som är ovaccinerade i Sverige. Det där skitsnacket har propagandaverkstan försökt med länge för att få människor att slappna av och tro att allt är lugnt med vaccinet.

Och dina källor på att den statistiken inte stämmer är?
Citera
2021-11-20, 12:15
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:

Och har inga siffror men undrar hur många % i åldern typ 20-50 i Sverige som är friska i övrigt som har vaccinerat sig? Kan inte va jättehögt men är det nån här som har nå koll på det ungefär?
Jag får också känslan av att andelen vaccinerade är falsk och medvetet höjt för att skapa en känsla av att "nästan alla är ju vaccinerade" hos befolkningen.
Dessutom måste ju sprutan boostas med jämna mellanrum så låt säga att 85% är vaccinerade idag, den procenten kommer ju dyka/stiga dom en volatil aktie.

De flesta som jag pratat med som är vaccinerade verkar inte veta att fler sprutor krävs med tiden, de verkar ha uppfattningen att 2 räcker livet ut.
Citera
2021-11-20, 12:22
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Yes.
Bästa idéen. Knyt vaccinpasset till bidragen, på det sättet så brinner förorten inom 2 timmar.
I New York fann man fort ut att vaccindiskriminering snabbt utvecklas till att bli en rasfråga, då majoriteten vita är vaccinerade och minoriteten svarta har vald (av historiska skäl googla ” Tuskegee Study”) att avstå vaccinet.

Lär vi se det samma här? Grupper av välfärdsräddare som nekas inträde till kroger och nattklubbar?

Faktisk den ända grunden jag nu ser för att ta vaccinet, att skapa större rasklyfter i Sverige, så undergången accelereras.

Har för mig att covidpasset i Kanada är knutet till körkortet samt resepasset, kanske bank också (som BankID här).
Så det är en vacker framtid.
Citera
2021-11-20, 12:46
Medlem
Sunimods avatar
Är det någon här som kan förklara hur vaccinpass kommer fungera i Sverige?

Vad jag sett så är inget klart med hur detta ska fungera. Troligen blir det ett skämt som vanligt.
Citera
2021-11-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Alternativ för Sverige är det enda parti som jag sett tydligt ta avstånd från vaccinpassen. Jag hade egentligen tänkt rösta SD, men så länge de inte höjer sin röst på något sätt mot detta blir det omöjligt. Om de dessutom ska samarbeta med M, som vill gå längre än sittande regim, säger de ja till att göra svenskarna till vaccinslavar.

Vaccinfrågan är den viktigaste politiska frågan just nu.

Att moderaterna vill gå ännu längre är nog inte speciellt konstigt då Ulf är en av deltagarna som varit med på Bilderberggruppens möte.
Citera
2021-11-20, 13:03
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Vad jag sett så är inget klart med hur detta ska fungera. Troligen blir det ett skämt som vanligt.
Än så länge planerar de att kräva vaxxpass för offentliga tillställningar och evenemang med mer än 100 deltagande, om arrangören inte kollar vaxxpass behöver de följa andra regler vilka jag inte kan komma ihåg bara så där. Svinen vill även att vaxxpass ska krävas på restauranger och gym med mera. Antikroppar från tidigare infektion eller negativt provresultat kommer inte godtas utan det är endast injektionen som gäller.
Men detta är som sagt vad de har sagt, hur det i slutändan blir får vi se när det kommer.
Citera
2021-11-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Vad menar du med skämt?
Du hade kraftigt fel med införandet av vaccinpass i Sverige.

Troligtvis kommer de väl göra som i andra länder och som de gjorde undertiden med restriktionerna. Tvinga företag att inskaffa utrustning så de kan kontrollera.
Sköter de inte kontrollerna så kommer de bli bestraffade med kraftiga böter.
De flyttar alltså över arbetet på den produktiva befolkningen att kontrollera alla.
Stickprovet kommer göras av nån myndighet.

Om du tror att de kom på de här åtgärderna nyligen så tror du fel.
De har planerat det under en längre tid och finslipat hur det ska fungera.
Steg för steg.
Länderna runt om i världen ligger bara i olika faser för att det här nytt.
Det hade väl varit lite väl uppenbart om alla länder hade gjort exakt lika direkt.
Målet är fortfarande detsamma men det tar bara olika lång tid.
Citera
2021-11-20, 13:07
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:

Du tror alltså att det är så. Menar du att det nationella vaccinregistret är ett påhitt?
Majoriteten i Sverige har tagit minst en dos. Majoriteten är också fullvaccinerade.
Har du någon trovärdig källa som bekräftar dina gissningar?
Citera
2021-11-20, 13:08
Medlem
Citat:
Det här gav mig en annan fantastisk idé för att skapa kaos.
Jag tar 10an upp till Rinkeby och hänger upp ett gäng affischer som säger typ:
VISSTE DU ATT MAJORITETEN AV OVACCINERADE ÄR INVANDRARE?
VACCINPASSET ÄR RASISTISK ROTAT, SVENSKEN VILL INTE HA OSS I DET OFFENTLIGA RUM.

kletar på någon AFA logga och antirasistisk förening, sen är min lilla privata ”black propagandakrig” i box.

Någon annan idé vad som kan stå på affischen?

Tack för dagens skratt!
Citera
2021-11-20, 13:09
Medlem
V 45 var 56 % av dem som registrerades som smittade med Covid ovaccinerade.

Av de 21 st nya som lades in på iva v 45 var 43 % ovaccinerade.

V 43 var 13 % av de döda ovaccinerade.

Källa: FHM s veckorapport

Borde det inte vara ännu fler ovaccinerade bland dessa om hetsen mot de ovaccinerade ska vara giltig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in