2021-11-20, 10:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har han dumpat kroppen bör väl detta ha hänt när det är mörkt ute. Måste ha varit svårt att uppfatta en lämplig dumpningsplats.

Han kanske har varit i området förut av någon anledning.
Citera
2021-11-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har han dumpat kroppen bör väl detta ha hänt när det är mörkt ute. Måste ha varit svårt att uppfatta en lämplig dumpningsplats.

Ja, det verkar vara första bästa plats en stressad gm kan komma på. Alltså oplanerat.
Citera
2021-11-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag ska låta aningen morbid nu, men i många mordfall som handlar om strypning så stör sig mördaren på ljud som kommer från offret efter döden och försöker stoppa det på olika sätt. Remmen är kanske kvar på B, om det är så det gått till.

Om det är planerat eller inte tycker jag är svårt att säga om det är C som mördat henne. Han kan ju ha planerat och inte haft så bra tillfällen och därför fick ta den enda möjligheten han hade, dvs när barnet var med. B kanske tänkte att det var hyfsat tryggt om barnet var med, att han inte skulle göra något extremt framför barnet.

Om man planerar att mörda någon tror jag man funderar hur det ska gå till. Vilket typ av vapen, vart ska det ske, vart ska jag dumpa kroppen, hur ska jag bortförklara allting.

Om hon mördades i Oxie och kroppen kördes till Ekhagsvägen så har två vittnen sett dom tillsammans, han har inte använt ett mordvapen som han själv haft med sig, kört kroppen till en enligt mig dålig plats och berättat två olika historier vart Beata tog vägen.
Citera
2021-11-20, 10:55
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om man planerar att mörda någon tror jag man funderar hur det ska gå till. Vilket typ av vapen, vart ska det ske, vart ska jag dumpa kroppen, hur ska jag bortförklara allting.

Om hon mördades i Oxie och kroppen kördes till Ekhagsvägen så har två vittnen sett dom tillsammans, han har inte använt ett mordvapen som han själv haft med sig, kört kroppen till en enligt mig dålig plats och berättat två olika historier vart Beata tog vägen.

Ja, men jag menar att planen kan ha funnits där men han kanske inte visste tillvägagångssätt eftersom han kanske hade få tillfällen på slutet. Sådant visar sig nog isåfall i t.ex. sökhistorik och meddelanden.
Citera
2021-11-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Polisvän informerade att det hittats kvarlevor vid Yddingesjön i förrgår.
Mycket troligt, var tankarna.
Tack. Du ger oss lite hopp här.
Citera
2021-11-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Då bortser du väl från det klockrena läckaget undertill?

Har vart inne i så många trådar härinne i många år (Mest mord) och det finns alltid minst en i varje tråd som pratat med en polis eller till och med sätt liket på båren. Så jag tar de med en nypa salt
Citera
2021-11-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det verkar vara första bästa plats en stressad gm kan komma på. Alltså oplanerat.
Platsen ligger på vägen mot Ystad där väskan hittades. Bara ett par minuters avstickare för att dumpa kroppen.
Citera
2021-11-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, men jag menar att planen kan ha funnits där men han kanske inte visste tillvägagångssätt eftersom han kanske hade få tillfällen på slutet. Sådant visar sig nog isåfall i t.ex. sökhistorik och meddelanden.

Så kan det vara. Själv har jag ändrat uppfattning flera gånger om det var planerat eller inte. Dom senaste uppgifterna om remmen och ev fyndplats får mig att tänka att det slog slint för honom i Oxie.

Konstaterat är att han postat massa kärleksförklaringar till henne på sin fb veckorna innan försvinnandet.
Hans syfte med promenaden kan ha varit att prata henne till ”rätta” medans barnet väntade i bilen.
Misslyckades detta sista försök såg han kanske rött, glömde av att två vittnen sett dom och att barnet satt i bilen. Han överfaller henne och stryper henne med hennes egen axelrem.
Citera
2021-11-20, 11:27
Medlem
Jag har en sån axelremmsväska. För att inte påminna om en betongkrigare allt för mycket har jag tagit av remmen och kör väskan som handväska. Undra hur färstena på den upphittade väskan ser ut.
Citera
2021-11-20, 11:58
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Fakta är att du mfl, enträget och upprepat försökt plantera lögner om att Beata lurade sina barn för deras egen skull. Tror man bör akta sig att identifiera sig så hårt med Beata så man börjar tumma på sanningen -som vore det en själv man förvarar-.

Är brott begånget så lägger jag mina dollar på att motivet är att Beata blåst C som hon gjorde med P och barnen. Utgångspunkten är att Beata har en separationsproblematik vilket innebar en oförmåga att skiljas på ett "normalt" sätt. Den kontrollerande mannen försökte förgäves kontrollera att inte bli lika grundlurad, som han visste P och barnen i första äktenskapet blev, eftersom han själv agerade statist.

Hur blir det lögn att lyfta att det kan finnas alternativ? Förklara gärna hur du får ihop det att B av enligt dig fullständigt egoistiska skäl och med noll tanke på barnen flyttar till Sverige och sedan accepterar att ta med sig två av barnen? Varför lät hon inte bara P ta dom?

Eran version bygger enbart på att en skvallertidning som bevisligen inte kan hålla ihop fakta i en och samma artikel har publicerat sanningsenliga uppgifter av en enligt er kränkt, traumatiserad exmake. Så vem är det som identifierar sig med vem egentligen?
Citera
2021-11-20, 12:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Fakta är att du mfl, enträget och upprepat försökt plantera lögner om att Beata lurade sina barn för deras egen skull. Tror man bör akta sig att identifiera sig så hårt med Beata så man börjar tumma på sanningen -som vore det en själv man förvarar-.

Du, jag bryr mig inte vad du ljuger om mig eller andra skribenter. Nu är du sur för jag påpekade att du hittar på fakta för att få vatten på din kvarn. Det är du som ljuger.
Citera
2021-11-20, 12:16
Medlem
Sökområdet verkar vara större en själva dungen som det lags upp kort på tidigare. Även vattnen verkar vara av intresse men inga intressanta fynd har gjorts ännu.

https://www.expressen.se/kvallsposten/stort-omrade-avsparrat-utanfor-svedala-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in