2021-11-20, 09:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
De måste identifiera först och sen underrätta familjen.
Ganska ofta går de ut med att de funnit en kropp och anger både kön och möjlig ålder innan identifikationen är klar. Men jag är tveksam till att det blir så I detta fallet.
Citera
2021-11-20, 09:21
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför är det troligt att det är B?

Det finns ett antal försvunna personer i södra Sverige sen lång tid tillbaka.

Jag sätter mina 5 cent på 26-åringen som stod under dödshot i Malmö, alternativt Hildebrand.

Skulle det vara B så återstår det att se om det är fråga om mord eller suicid.

Skribenten du svarar kan ha menat att det var troligt att det var kvarlevor, inte nödvändigtvis B.

Men om det nu var B som åsyftades med troligt så borde det väl inte vara omöjligt att skilja på man eller kvinna efter två månader, respektive kvarlevor som legat i massor med år? Om kroppen bara är dumpad vill säga.
Citera
2021-11-20, 09:32
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Skribenten du svarar kan ha menat att det var troligt att det var kvarlevor, inte nödvändigtvis B.

Men om det nu var B som åsyftades med troligt så borde det väl inte vara omöjligt att skilja på man eller kvinna efter två månader, respektive kvarlevor som legat i massor med år? Om kroppen bara är dumpad vill säga.

Att det är kvarlevor de hittade det är väl klart.
Mycket troligt syftade väl på B. Därför skriver hen i denna tråd.
Citera
2021-11-20, 09:52
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Försöker låta bli att svara men när man lägger till osanna "fakta" så kan jag inte låta bli att reagera. Desto mer om man anklagar andra att ljuga.
För familjens skull önskar jag att man hittar henne snart. Det är riktig inferno de lever i just nu.
Fakta är att du mfl, enträget och upprepat försökt plantera lögner om att Beata lurade sina barn för deras egen skull. Tror man bör akta sig att identifiera sig så hårt med Beata så man börjar tumma på sanningen -som vore det en själv man förvarar-.

Är brott begånget så lägger jag mina dollar på att motivet är att Beata blåst C som hon gjorde med P och barnen. Utgångspunkten är att Beata har en separationsproblematik vilket innebar en oförmåga att skiljas på ett "normalt" sätt. Den kontrollerande mannen försökte förgäves kontrollera att inte bli lika grundlurad, som han visste P och barnen i första äktenskapet blev, eftersom han själv agerade statist.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-20 kl. 10:10.
Citera
2021-11-20, 10:05
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Fakta är att du mfl, enträget och upprepat försökt plantera lögner om att Beata lurade sina barn för deras egen skull. Tror man bör akta sig att identifiera sig så hårt med Beata så man börjar tumma på sanningen som vore det en själv man förvarar.

Är brott begånget så lägger jag mina dollar på att motivet är att Beata blåst C som hon gjorde med P och barnen. Utgångspunkten är att Beata har en avskedsproblematik vilket innebar en oförmåga att skiljas på ett "normalt" sätt. Den kontrollerande mannen försökte förgäves kontrollera att inte bli lika grundlurad, som han visste P och barnen i första äktenskapet blev, eftersom han själv agerade statist.
Kan du inte leta efter en tråd för er med snopp som hatar kvinnor och älskar att kasta skit på dom....eller en tråd om "hur berätta för partner att jag är en potentiell kvinnor mördare.....kan du växa upp...det är åldersgräns i detta forum ,vet du.!!
Citera
2021-11-20, 10:08
Medlem
Får hoppas att det är Beata dom hittat så familjen får ett avslut. Tycker polis och utredare har skött detta fallet klockrent, inget har kommit ut till slask media utan bara de som dom vill ha hjälp med (nu senast i efterlyst) dom har tillräckligt på MGM eftersom han fortfarande sitter och inte är ute och sabbar spåren. Så klockrent! hoppas på att det får ett avslut bara (en kropp att begrava)
Citera
2021-11-20, 10:14
Medlem
Om det nu är Beata dom hittat verkar detta oplanerat. Nog borde man kunnat hitta en mer undangömd/svårtillgänglig plats. Ekhagsvägen är den första avfarten utan bebyggelse från landsväg 108.

Endast ett par hundra meter från landsvägen ligger det avspärrade området som är en glest beväxt dunge på ca 30x50 meter med vägar runtom.

Att använda offrets tillhörigheter som mordvapen tyder ju också på oplanerat, om nu remmen är använts.
Citera
2021-11-20, 10:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Får hoppas att det är Beata dom hittat så familjen får ett avslut. Tycker polis och utredare har skött detta fallet klockrent, inget har kommit ut till slask media utan bara de som dom vill ha hjälp med (nu senast i efterlyst) dom har tillräckligt på MGM eftersom han fortfarande sitter och inte är ute och sabbar spåren. Så klockrent! hoppas på att det får ett avslut bara (en kropp att begrava)

Då bortser du väl från det klockrena läckaget undertill?

Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Polisvän informerade att det hittats kvarlevor vid Yddingesjön i förrgår.
Mycket troligt, var tankarna.
Citera
2021-11-20, 10:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror inte det är Beata dom hittat.
Citera
2021-11-20, 10:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm

Det står i kvällsposten idag att de inte gjort några fynd och att det är därför de är förtegna.

Det är olika hur snabbt det går innan kroppar blir till skelett, är de skelett är det ibland svårt att avgöra dödstillfälle bara med synen om det bara skiljer sig några månader hit eller dit. Beror mycket på miljön kroppen ligger i hur skicket är förstås. Jag hade enkelt kunnat se skillnad på man eller kvinna om det handlar om ett skelett, kanske inte lika enkelt om personen inte hunnit bli det eller om delar av den saknas. Men det är ju säkert t.ex känt hur hon var klädd. Längden på personen säger också mycket, B var ganska kort.
Citera
2021-11-20, 10:31
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det nu är Beata dom hittat verkar detta oplanerat. Nog borde man kunnat hitta en mer undangömd/svårtillgänglig plats. Ekhagsvägen är den första avfarten utan bebyggelse från landsväg 108.

Endast ett par hundra meter från landsvägen ligger det avspärrade området som är en glest beväxt dunge på ca 30x50 meter med vägar runtom.

Att använda offrets tillhörigheter som mordvapen tyder ju också på oplanerat, om nu remmen är använts.
Har han dumpat kroppen bör väl detta ha hänt när det är mörkt ute. Måste ha varit svårt att uppfatta en lämplig dumpningsplats.
Citera
2021-11-20, 10:34
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Jag ska låta aningen morbid nu, men i många mordfall som handlar om strypning så stör sig mördaren på ljud som kommer från offret efter döden och försöker stoppa det på olika sätt. Remmen är kanske kvar på B, om det är så det gått till.

Om det är planerat eller inte tycker jag är svårt att säga om det är C som mördat henne. Han kan ju ha planerat och inte haft så bra tillfällen och därför fick ta den enda möjligheten han hade, dvs när barnet var med. B kanske tänkte att det var hyfsat tryggt om barnet var med, att han inte skulle göra något extremt framför barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in