2021-11-20, 09:36
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Vilka lögner… De försökte naturligtvis inte mörda honom. Däremot var de nog på sin vakt mot honom när han dyker upp med sitt rassegäng, beväpnad med maskingevär. Och det med all rätt, skulle det visa sig. Strax hade han skjutit ner flera stycken.

Detta måste överklagas. Det får inte sluta med att fascister bara kan mörda folk och komma undan.

Rassegäng? Maskingevär? Du har inte så bra koll på det aktuella fallet, eller hur?
2021-11-20, 09:36
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Givet att det brinner runt omkring en, det är upplopp, samma mob som tänt eld på staden jagar en, och man får en skateboard och slag mot sig, -självklart gjorde Kyle rätt som sköt. Otroligt disciplinerat därtill.
All heder åt Kyle. Nu väntar en fet stämningsansökan mot CNN, och resten av MSM på $100 miljoner.

Du är en jävla beta-male. Skulle du bott i USA skulle du ändrat åsikt efter ett par månader. Grow a pair och låt folk försvara sig.
Stämning kan du glömma, enbart dina våta trumpdrömmar något sådant går igenom.
Har erfarenhet från USA och sett rasismen där, tyvärr har den börjat dyka upp i Sverige med på grund av ökande ekonomisk ojämlikhet, ett tuffare individuellare samhälle och större invandrarkullar (precis som USA)
Du och resten av begåvningsreserven på Flashback är väl främsta tecknet på att rasismen frodas, eftersom det är ett anonymt forum har ni inga problem att vädra det ni egentligen känner och tycker om andra folkgrupper.
Senast redigerad av kato85 2021-11-20 kl. 09:57.
2021-11-20, 09:41
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Ja, precis så är det. En skateboard är i sig inget dödligt vapen men om man matar ett hårt slag mot huvudet och träffar rätt så dödar man på ett slag. Detta vet du om. Detta visste också juryn om och frikände helt korrekt Rittenhouse.
Beror ju på i vilket land eftersom rättspaxis är olika, i Sverige hade han åkt dit för dråp (se mitt exempel med högvakten)
Om du bär pistol (olagligt såklart) i förorten och en gängmedlem kommer fram med kniv och ska råna dig och du skjuter denne så kommer du få kommer få skaka galler i flera år för dråp.
Senast redigerad av kato85 2021-11-20 kl. 09:45.
2021-11-20, 09:43
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ja. Skulle man skärskåda den här juryn det minsta så skulle nog ramla fram både Trumpkepsar och sydstatsflaggor ur diverse förråd. Klart det påverkade domen.

Men då vet vi det, i rätt delstat är det bara att dyka upp med bössa i hand och skjuta ihjäl den man inte tycker om och sedan gå fri.

Hoppas någon bevisar detta genom att dyka upp hemma hos Rittenhouse med en bössa en mörk natt.

Men snälla lilla vän. Är du verkligen så korkad att du inte fattar att det är raka motsatsen till vad som faktiskt skedde? Är du såpass utvecklingsstörd på riktigt?

FYI -- om någon vänsteridiot, likt dig, får för sig att 'gå hem till någon' man inte tycker om, beväpnad med skjutvapen, med uppsåt för att döda personen ifråga så är det till och med i Sverige helt ok att ta sagde vänsteridiot av daga med ett skjutvapen (proportionalitetsprincipen i nödvärnsrätten). I vissa stater på andra sidan pölen skulle det, sannolikt, inte ens leda leda till åtal.

Du är inte särskilt smart va?
Senast redigerad av hogerspoket 2021-11-20 kl. 09:45.
2021-11-20, 09:45
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Vilka lögner… De försökte naturligtvis inte mörda honom. Däremot var de nog på sin vakt mot honom när han dyker upp med sitt rassegäng, beväpnad med maskingevär. Och det med all rätt, skulle det visa sig. Strax hade han skjutit ner flera stycken.

Detta måste överklagas. Det får inte sluta med att fascister bara kan mörda folk och komma undan.
Så länge det bara är våldsamma judar som blir skjutna med halvautomatiska maskingevär (!) så är det väl ingen större skada skedd?
2021-11-20, 09:59
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Beror ju på i vilket land eftersom rättspaxis är olika, i Sverige hade han åkt dit för dråp (se mitt exempel med högvakten)
Om du bär pistol (olagligt såklart) i förorten och en gängmedlem kommer fram med kniv och ska råna dig och du skjuter denne så kommer du få kommer få skaka galler i flera år för dråp.
Det finns säkert situationer där man kan avliva en annan människa utan att dömas. Om det är uppenbart att man själv blir dödad och försvarar sig på ett sätt som dödar någon annan så blir kan man bli frikänd även här. Men som du säger så åker man på dråp ganska enkelt här.
Fast allt det där är en pseudodiskussion när ämnet för tråden behandlar en händelse i USA och de praxis som är rådande där.
Där är helt andra utgångspunkter. Andra vapenrättigheter mm. Och enligt deras system så har Rittenhouse blivit frikänd oavsett vad som gäller i andra länder.
2021-11-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Nej jag anser fortfarande inte skateboards vara dödliga vapen.
Under rätta omständigheter kan vad som helst användas för att döda och enligt din teori därför anses som ett dödligt vapen.

Hade jag exempelvis stått högvakt (vilket skett) och en kille sprungit mot mig med en skateboard i högsta hugg så hade jag åkt dit för dråp om jag avfyrat mitt vapen, helt enkelt eftersom man enligt principen med våldstrappan inte kan möta en skateboard med 5,56x45mm NATO

Att Kyle inte åkte dit för det var helt enkelt eftersom en av de skjutna männen bar på en pistol, därför ansåg juryn att dödligt våld var rimligt även gentemot de som ej bar på ett dödligt vapen.

Fast nu var ju den pistolbeväpnade mannen den sista som sköts. Anledningen till han friades var att de han sköt på enligt honom rimligen ansågs kunna utgöra en direkt föra för hans liv/hälsa ("Great bodly harm or disfigurment")

Den första som sköts var "obeväpnad" om man bortser från något (en påse med något i) han kastar efter Kyle strax innan han skjuts.

I slutändan är det hela tragiskt och utan några riktiga vinnare.
2021-11-20, 10:10
Medlem
Blondinss avatar
Justice was served!
2021-11-20, 10:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Va dom gav sig på Kyle och hotade hans liv så ditt andra exempel är ju aktuellt i detta fall.
Vad tror du händer när människor slår dig i huvudet med en skateboard och siktar mot ditt huvud med en Glock, är inte det hot med dödligt våld?
Vilken värld lever du i.

Han använde det våld han tyckte att nöden krävde och blev friad för det. Det är inget jag vänder mig emot. Men varför hylla honom som hjälte?
2021-11-20, 10:19
Medlem
Soterns avatar
Har inte negrerna gått bananas i nu?
2021-11-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Han använde det våld han tyckte att nöden krävde och blev friad för det. Det är inget jag vänder mig emot. Men varför hylla honom som hjälte?
Sant, jag håller med domen och har gjort det sen alla bevis lagts fram under rättegången, men jag förstår inte riktigt heller varför Kyle är en hjälte i mångas ögon.
Tycker dock det är bra signal att pöbeln inte kan bete sig hur som helst under sina "demostrationer" skyddade av sina "good cause"-sköldar och sen måste ju alla hålla med om att världen blivit en liiite bättre plats utan Mr Child Molester och Mr Domestic Abuse.
2021-11-20, 10:28
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
I slutändan är det hela tragiskt och utan några riktiga vinnare.
Vapenlobbyn och deras anhängare (ytterhögern) är de stora vinnarna.
I framtiden måste demonstranter vara beredda på att se beväpnade motdemonstranter som försöker göra allt för att skapa bråk så att de kan skjuta och hävda nödvärn, men den friande domen mot Rittenhouse som prejudicerande fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in