2021-11-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vad? Jag talar inte om andelen människor, jag talar om andelen demonstrationer som ledde till upplopp. Om ca 7% av demonstrationerna ledde till upplopp så tycker jag att det är rimligt att säga att en majoritet av demonstrationerna inte ledde till upplopp.

EDIT: sen förstår jag inte din poäng, ja jag hade hävdat nödvärn, precis som jag gör i det här fallet. Skulle det visa att jag bedömer de olika menar du?

Det fungerar inte så du måste se till skadan dessa upplopp orsakat allt våld och elände det fört med sig.
De dyraste upploppen i USA:s historia och anledningen till att det landar på 7% av totalen är det enorma antalet demonstrationer som helt plötsligt tog fart ett valår, varför just då? Men att låtsas som att det varit lugnt i det stora hela är ju en efterhandskonstruktion då det varit enorma problem och en mycket omfattande polarisering. Vänstern i form av BLM/Antifa har ju agerat som psykopater, ingenting gott har ju kommit ur detta.
2021-11-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Ingenting talar ju för att de hade låtit honom vara efter att han släckte bränder, risken att de dödat Kyle är ju skyhög. Totala psykfall var det som jagade honom, helt oberäkneliga.

Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
"SHOOT ME NIGGA!"
https://www.youtube.com/watch?v=tS22w8HeEB8

klart de inte hade låtit honom vara om han gick omkring och försökte släcka mordbränderna från dessa Antifa&BLM terrorister.

Intressant detalj som dykt upp, tydligen är Hoppsparkaren nu identifierad och det är en karriärkriminell vid namn Maurice Freeland

Rittenhouse Trial: Maurice Freeland Suspected of Being ‘Jump Kick Man’
https://www.wisconsinrightnow.com/2021/11/16/maurice-freeland-jump-kick-man/

Maurice Freeland, 39, admitted that I was the one to kick Kyle Rittenhouse on the night of August 25,2020.
https://lovebylife.com/maurice-freeland-39-admitted-that-i-was-the-one-to-kick-kyle-rittenhouse-on-the-night-of-august-2520 20/
Samt att det är högst trovärdigt att rasisten rosenbaum skulle öppnat eld hejdlöst om han fick tag på geväret efter att ha dödat rittenhouse.

Mer än troligt faktiskt
2021-11-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vad? Jag talar inte om andelen människor, jag talar om andelen demonstrationer som ledde till upplopp. Om ca 7% av demonstrationerna ledde till upplopp så tycker jag att det är rimligt att säga att en majoritet av demonstrationerna inte ledde till upplopp.

EDIT: sen förstår jag inte din poäng, ja jag hade hävdat nödvärn, precis som jag gör i det här fallet. Skulle det visa att jag bedömer de olika menar du?

Det fungerar inte så du måste se till skadan dessa upplopp orsakat, allt våld och elände det fört med sig.
De dyraste upploppen i USA:s historia och anledningen till att det landar på 7% av totalen är det enorma antalet demonstrationer som helt plötsligt tog fart ett valår, varför just då? Men att låtsas som att det varit lugnt i det stora hela är ju en efterhandskonstruktion då det varit enorma problem och en mycket omfattande polarisering. Vänstern i form av BLM/Antifa har ju agerat som psykopater, ingenting gott har ju kommit ur detta.
2021-11-18, 23:03
Medlem
winningfeasts avatar
Det blev inget beslut idag heller.
2021-11-18, 23:04
Medlem
Tragiskt på alla punkter. Så länge niggas gonna nigg kommer problemen aldrig försvinna. Fria.
2021-11-18, 23:07
Medlem
Sjukt vad många dagar det tar för juryn. Måste vara lika stora konflikter där i gruppen som utanför rättegången.
2021-11-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Men demonstranterna eller uppviglarna ser väl sig själva och den sak de slåss för som det goda. Hela vänsterrörelsen är ju delvis ett delvis kristet delvis marxistiskt projekt. Det har blivit en fortsättning på där 68-vänstern avslutade. En icke-rationell rörelse utan konkreta mål, där gruppen mestadels består av - nästan uteslutande vänsterliberala medelklasstudenter, som vill plundra och förstöra för att fly sin priviligierade vardag, och känna sig som en del av den rörelse som de nu tar strid för (ett färgat proletariat), men i framtiden kommer att förakta.

Något kristet projekt är det väl knappast men marxistiskt är det absolut.
2021-11-18, 23:09
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Sjukt vad många dagar det tar för juryn. Måste vara lika stora konflikter där i gruppen som utanför rättegången.

Sannolikt, men frågan är varför dem inte säger till domaren att dem inte kommer att kunna komma med ett beslut. Det måste vara bara en eller två som inte håller med resterande gruppen, annars hade man gett upp vid det här laget.
2021-11-18, 23:11
Medlem
Antar att imorrn är juryns sista dag innan domaren förklarar hung jury och sätter Kyle fri.
2021-11-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Det är svårt att svara på, antagligen inte då han är hotad av vänsterterroristerna från Antifa…

I värsta fall får Trump frikänna kyle 2024 lol. Att kommunisterna hatar rättsstaten och demokrati visste vi dock redan, frågan är varför man inte griper dessa terrorister?

Jag tror inte han gör det, eftersom han borde förklarat mistrial för längesedan, speciellt när åklagaren fabricerade bevis och blev avslöjad. Men oavsett, jag tror inte på att han fälls. Jag tror att det sitter en eller två jurymedlemmar som vägrar ge med sig. Antingen pga rädsla, att de är vänsteraktivister eller normies som blivit hjärntvättade i ett års tid av media.

Det senaste året eller mer har människorna som utgör den här juryn blivit utsatta för så mycket skit och vänsternarrativ av media att det är nästan omöjligt att inte bli hjärntvättad av det som en normie.

Kom ihåg vad Goebbels sa: upprepa en lögn tillräckligt många gånger och den blir sanning.

Under det senaste året har massmedia, Twitter och Big tech inte sagt annat än att Kyle är en kallblodig nazistmördare som var ute efter att skjuta sig själv några niggers. Alla videoklipp de exponerades för var hårt redigerade och det vanliga förljugna vit-makt shticket användes om och om igen. Och nu när rättegången börjat har du samma personer i media som ljugit i ett års tid för alla normies, och en mobb utanför, som säger att om Kyle går fri kommer blodet att flöda på gatorna och de ansvariga kommer att hittas.

Jag kan inte riktigt klandra en normie för att kollapsa och falla under det trycket. Deras vanliga normie-liv är så främmande inför falskheten bakom vänsterns metoder att de inte kan greppa det. De ser bara en mobb av tiotusentals människor och media som skriker SKYLDIG!
Senast redigerad av Reiwa 2021-11-18 kl. 23:18.
2021-11-18, 23:16
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Antar att imorrn är juryns sista dag innan domaren förklarar hung jury och sätter Kyle fri.

Ja, förhoppningsvist. Det är väldigt märkligt varför dem går tidigt idag (16:00 CT), då dem alla dagar dessförinnan har slutat efter 17:00 (CT tid).

En utav kvinnorna frågade till och med om hon fick ta med sig instruktionerna hem, bara det låter märkligt eftersom dem snart har haft mer än 24 timmar effektiv tid att diskutera åtalspunkterna.
2021-11-18, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian

Gör man inte om rättegången med en ny jury i det läget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in