2021-11-20, 08:04
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du började diskussionen med att skriva att svarta dödar fler än vita. Alltså antalet. Det stämmer ej.
Att du sedan ändrar det till andel i relation till per capita (%) betyder inte på något sätt att du har rätt i ditt första inlägg, vilket var det jag diskuterade.
Håll dig istället till vad du ursprungligen skrivit så slipper du framstå som kverulant.

Svarta dödar fler vita än det omvända, varje år. Samma med andra form av våld (misshandel, våldtäkt mm)

Enligt libtards och vänsterblivna är det dock svarta som är utsatta för rasistiskt våld från vita i USA. Go figure...
2021-11-20, 08:06
Medlem
arbetets avatar
Kan bara hålla med. Vi går mot mörkare tider!:

Matt Walsh
@MattWalshBlog
Really worried about the slippery slope. Now everyone is going to think it's okay to shoot a child rapist when he's trying to kill you. Where does this lead? I mean, will any child rapist ever be able to kill anyone without getting shot? I don't want to live in that country.
https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1461811167060451337?s=20
2021-11-20, 08:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Men sluta. Jag hade köpt ditt argument om han suttit på ett tak och prickskjutit på dom.

Hade de varit i liv idag om de inte försökt mörda honom? Ja.
Vilka lögner… De försökte naturligtvis inte mörda honom. Däremot var de nog på sin vakt mot honom när han dyker upp med sitt rassegäng, beväpnad med maskingevär. Och det med all rätt, skulle det visa sig. Strax hade han skjutit ner flera stycken.

Detta måste överklagas. Det får inte sluta med att fascister bara kan mörda folk och komma undan.
2021-11-20, 08:09
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Svarta dödar fler vita än det omvända, varje år.
Ej korrekt:
https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls
2021-11-20, 08:20
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Detta måste överklagas. Det får inte sluta med att fascister bara kan mörda folk och komma undan.
Problemet med praxisen att används jury, som dessutom handplockas av en politiskt konservativ domare från ett konservativt bostadsområde.

Samma sak skedde 1992 när en jury friade de polismän som slagit Rodney King framför en videokamera. Bara vita jurymedlemmar som tagits från Orange County, flertalet mil från där misshandeln skedde, och där alla polismännen var hemmahörande.
Senast redigerad av kato85 2021-11-20 kl. 08:24.
2021-11-20, 08:25
Medlem
Citat:
Ej korrekt:
https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls

Din länk visar ju precis det du motsätter dig. 246 svarta dödade av vita och 566 vita dödade av svarta.
2021-11-20, 08:26
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ej korrekt:

Jag kanske uttryckte mig fel eller så missförstod du. Fler vita blir dödade av svarta varje år, än det omvända (svarta dödade av vita).
Din länk bevisar det också, 566 vita dödade av svarta under 2019 mot 246 svarta dödade av vita under samma år. Det är likadant, om inte värre, när det gäller andra former av våld, typ misshandel och speciellt våldtäkter.

Att i ett sånt läge påstå att svarta är utsatta för rasistiskt våld av vita är något som bara efterblivna människor kan köpa. Hela BLM:s argumentation och agenda faller ihop efter c:a 2 minuters undersökning.
2021-11-20, 08:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ej korrekt:
Jo, det är det. Skaffa dig bättre glasögon!
Citat:
Problemet med praxisen att används jury, som dessutom handplockas av en politiskt konservativ domare från ett konservativt bostadsområde.

Samma sak skedde 1992 när en jury friade de polismän som slagit Rodney King framför en videokamera. Bara vita jurymedlemmar som tagits från Orange County, flertalet mil från där misshandeln skedde, och där alla polismännen var hemmahörande.
Nu vänder jag mig emot denna ständiga hudfärgsexercis vi hör om titt som tätt men skulle det inte se ganska lustigt ut om en vit som står åtalad för mord på tre vita människor skulle dömas av en svart jury. Ska domaren vara svart också?

Demokrat? Nu var ju domaren det faktiskt men är det ett krav för en rättvis rättegång?
2021-11-20, 08:56
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:

Och 1994 fick OJ en helsvart jury eller något liknande och friades för dubbelmordet på två vita människor. USA är så rasistiskt mot svarta!
2021-11-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
nej bara läst i aftonbladet. Han har ju på något sätt sökt detta själv. Vad jag vet så sköt inte poliserna på plats ihjäl någon?

Nej inte okej att ta lagen i egna händer på det här sättet, låt polisen sköta ordningen istället

Men snälla, Aftonbladet ljuger -som vanligt.
Msnbc, DN, Aftonbladet, cnn och expressen skriver exakt samma sak, ljuger medvetet och vinklar för oss som följt rättegången.

*Kyle var där på dagen och städade upp, saneras klotter et.c.
*Fick förfrågan av ett företag (som ägs av minoriteter -inte för att se spelar någon roll, men enligt Aftonbladet är Kyle vitmakt personifierad),
att skydda en byggnad från skada och förstörelse.
*Blir angripen av en mob.
*Fick skateboard i bakhuvudet, pistol riktad mot sig och blev angripen.

Han sköt bara mot dom som var ett direkt hot, inga andra.

Läs på lite i fallet och återkom gärna. Står mycket här i tråden här också. Kyle fick rätt av anledning. Finns bra förklaringar på youtube där dom visar allting på film.
2021-11-20, 09:07
Medlem
Citat:
Nej jag anser fortfarande inte skateboards vara dödliga vapen.
Under rätta omständigheter kan vad som helst användas för att döda och enligt din teori därför anses som ett dödligt vapen.

Hade jag exempelvis stått högvakt (vilket skett) och en kille sprungit mot mig med en skateboard i högsta hugg så hade jag åkt dit för dråp om jag avfyrat mitt vapen, helt enkelt eftersom man enligt principen med våldstrappan inte kan möta en skateboard med 5,56x45mm NATO

Att Kyle inte åkte dit för det var helt enkelt eftersom en av de skjutna männen bar på en pistol, därför ansåg juryn att dödligt våld var rimligt även gentemot de som ej bar på ett dödligt vapen.

Givet att det brinner runt omkring en, det är upplopp, samma mob som tänt eld på staden jagar en, och man får en skateboard och slag mot sig, -självklart gjorde Kyle rätt som sköt. Otroligt disciplinerat därtill.
All heder åt Kyle. Nu väntar en fet stämningsansökan mot CNN, och resten av MSM på $100 miljoner.

Du är en jävla beta-male. Skulle du bott i USA skulle du ändrat åsikt efter ett par månader. Grow a pair och låt folk försvara sig.
2021-11-20, 09:15
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Nej jag anser fortfarande inte skateboards vara dödliga vapen.
Under rätta omständigheter kan vad som helst användas för att döda och enligt din teori därför anses som ett dödligt vapen.
Ja, precis så är det. En skateboard är i sig inget dödligt vapen men om man matar ett hårt slag mot huvudet och träffar rätt så dödar man på ett slag. Detta vet du om. Detta visste också juryn om och frikände helt korrekt Rittenhouse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in