2021-11-19, 23:07
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Black men make up about 6% of the US population, but commit more than 50% of all murders.
Nix, they don't. They makes up about 14% of the population, and commit of about 52% of most serious crimes.

~96% of all the black victims were commited by other blacks, sadly.

About ~84 percent of all white victims were commited by other whites, also sadly, but more understandable it's high too since they make up most of the majority.

https://www.pewresearch.org/social-trends/fact-sheet/facts-about-the-us-black-population/
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har inte ifrågasatt domen. Jag ifrågasätter er som hyllar honom som hjälte.

Och du har redan fått svar på tal flera gånger.
Ändå är du precis som en spelande maskin som hakat upp sig.

Vita människor har blivit trampade på tillräckligt länge utan att få chansen att ge igen.

Nu fick vi äntligen göra det tack vare det fanns en amerikansk hjälte som hade modet att gå ut och göra det så många av oss inte vågar!!

Han är på alla sätt och vis en stor jäkla hjälte!!

Han är ett föredöme. Och jag skulle inte bli förvånad om den här mannen blir antagen till polisen eller militären.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här är inte logik. Det här är trams. Återkom om du vill försöka diskutera något seriöst, men jag tycker du har varit ytterst sparsam med sådana tendenser.

Att bara säga att det är trams är inget argument. Förklara nu varför liknelsen inte håller. Eller kan du inte?
2021-11-19, 23:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBMorantis
Jo det är det. Det är bara du som inte ser dom uppenbara sambanden.

Så du tycker att jag helt godtyckligt får bestämma vad som är min egendom?
2021-11-19, 23:09
Medlem
Citat:
En hjälte för att han sköt folk i självförsvar? Jag tycker det är urvattna begreppet hjälte lite väl mycket.

En hjälte för mig är någon som gör något bra för andra.

Nej, han är en hjälte för att han gjorde allt rätt. Att det sedan resulterade i att två människor miste livet och en tredje skadades allvarligt är sorgligt, men det är inget som Rittenhouse ska klandras för.
2021-11-19, 23:10
Medlem
Wakzlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Nix, they don't. They makes up about 14% of the population, and commit of about 52% of most serious crimes.

~96% of all the black victims were commited by other blacks, sadly.

About ~84 percent of all white victims were commited by other whites, also sadly, but more understandable it's high too since they make up most of the majority.

https://www.pewresearch.org/social-trends/fact-sheet/facts-about-the-us-black-population/

Fast jag sa män. 14% är den totala svarta populationen, kvinnor & män. Svarta män utgör 6-7%.
2021-11-19, 23:10
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att bara säga att det är trams är inget argument. Förklara nu varför liknelsen inte håller. Eller kan du inte?

Jag är fullt medveten om att det inte är något argument. Endera inser du, vilket jag tror för så höga tankar har jag om folk, eller så inser du inte och då lär jag inte heller kunna få dig att förstå. Jag är inte något pedagogiskt geni.

Du tänker dig att om man anser att ett "offer" har ett moraliskt ansvar för att han provocerade fram situationen, så måste man rimligtvis anse att samtliga offer har ett moraliskt ansvar för att de har provocerat fram situationer. Tycker du verkligen att det finns logik i det resonemanget? Det gör inte det.
2021-11-19, 23:11
Medlem
franges avatar
Citat:
Sett till statistiken har det varit farligare att demonstrera än att vara i närheten av demonstrationerna. Men den farligheten ska inte heller överdrivas med tanke på att upp till 26 miljoner deltog i BLM demonstrationerna och minst 11 miljoner, 9 döda av 11 miljoner är ganska bra odds tycker jag.

Ja - när det inte är några "demonstrationer" det handlar om utan regelrätta kravaller, våldsamma upplopp samt rena plundrings- och mordbrandståg det handlar om så är risken större att dödas av polis eller rättskaffens medborgare såsom Rittenhouse. Så fungerar det i civiliserade samhällen.
2021-11-19, 23:12
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Fast jag sa män. 14% är den totala svarta populationen, kvinnor & män. Svarta män utgör 6-7%.
Oh, missade det då jag läste lite för snabbt xD, Jo, det stämmer nog bra då.
2021-11-19, 23:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Vad är det som du inte förstår??
Man har rätt att skydda andras egendom Det behöver inte vara ens egen!!!

Jag vet om att du inte är speciellt smart även i andra trådar, men jag tycker ändå att här är det så mycket som talar för att även du skulle kunna förstå?

Använd den där lilla grå massa när du har fått mellan axlarna.

Även om du har laglig rätt att skydda andras egendom så är det en jävla skillnad att försvara ett random café eller ditt eget hus.
2021-11-19, 23:13
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Nej, han är en hjälte för att han gjorde allt rätt. Att det sedan resulterade i att två människor miste livet och en tredje skadades allvarligt är sorgligt, men det är inget som Rittenhouse ska klandras för.

Men det är ju ännu mer urvattnat, så varje person som gör allt rätt i en situation är en hjälte? Idag lagade jag mat och den blev riktigt lyckad, jag skulle säga att jag gjorde allt rätt. Jag är en hjälte. (det kan jag visserligen ge dig, men du håller med om att det snabbt kan bli absurt?)
2021-11-19, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker att jag helt godtyckligt får bestämma vad som är min egendom?

Jag anser att om du är född i en by någonstans.. Och det betyder mycket för dig. Så är det inte ett dugg konstigt om du väljer att bege dig dit när någon försöker bränna ner det stället för dig.

Jag tycker ingenting utöver det, förutom att det sättet du väljer att tolka det där på är rent ut sagt tragiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in