2021-11-19, 21:39
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Sjukt vackert!

Tårarna rullade när jag såg dommen och Kyles reaktion.
Skall fira nu!
2021-11-19, 21:41
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja det går att stämma civilt för "wrongful death", man har då betydligt lägre bevisbörda, det ska vara sannolikt, 50.1% troligt att det hände på ett visst vis, istället för ställt bortom rimligt tvivel. Men jag tror inte Kyle nödvändigtvis skulle förlora en sådan process.
Nej. Ljuger du eller är du okunnig? Du kan inte bli åtalad två gånger för samma brott i USA. Dessutom kan inte Rittenhouse's frikännande öcverklagas av någon förutom den åtalade (Rittenhouse) själv.
Citat:
Double jeopardy is a procedural defence (primarily in common law jurisdictions) that prevents an accused person from being tried again on the same (or similar) charges following an acquittal and in rare cases prosecutorial and/or judge misconduct in the same jurisdiction.[1] A variation in civil law countries is the peremptory plea, which may take the specific forms of autrefois acquit ('previously acquitted') or autrefois convict ('previously convicted'). These doctrines appear to have originated in ancient Roman law, in the broader principle non bis in idem ('not twice against the same').[2]
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_jeopardy
2021-11-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du som gör grej av att hävda dig som blatte, till och med så i negativ kontext:

Expanded Homicide Data Table 6
Race of offender
White: 2,594
Black or African American: 566
https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls

För att du skriver så dåligt på svenska.

Okej? Och tar man det i % så ser man att svarta dödad 15 % av vita och vita dödar 8 % av svarta. Vad vill du komma? Du har fel gå hem.
2021-11-19, 21:42
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Hoppas nu inga fascister ser det som carte blance att gå runt och hota folk med automatgevär på demonstrationer, eller att antifascister ser sig nödgade att skjuta först för att förhindra potentiella aktiva skyttar.
Tja, domen är ju prejudicerande.
2021-11-19, 21:43
Medlem
Har lootingen kommit igång än?
2021-11-19, 21:44
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej. Ljuger du eller är du okunnig? Du kan inte bli åtalad två gånger för samma brott i USA. Dessutom kan inte Rittenhouse's frikännande öcverklagas av någon förutom den åtalade (Rittenhouse) själv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Double_jeopardy

Du kan åtalas kriminellt och stämmas civilt för .. inte riktigt samma brott. Du kan åtalas för mord och stämmas för "wrongful death". Det händer hela tiden.

Jag skulle dock inte räkna med att det kommer hända här eller att Kyle i så fall skulle förlora.
2021-11-19, 21:46
Medlem
Läste aftonbladet och expressens beskrivning av frikännandet. Extremt vinklad beskrivning av händelseförloppet. Fyfan vad jag hatar dom.

Men i övrigt var det väntat och skönt att rättvisan segrade.
2021-11-19, 21:47
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Om du skulle ha brytt dig om att titta på rättegången så vet du att du far med osanning här. Samtliga personer som blev träffade var personer som gjorde första utfallet.

1) Pedofilen försökte ta hans vapen, blev skjuten. DOG
2) Hustrumisshandlaren slog honom i huvudet med en skateboard, blev skjuten. DOG
3) Inbrottstjuven drog en pistol mot huvudet på honom, blev skjuten. Skadad
4) "Jump kick man" sparkade honom i huvudet, missade två skott upp i luften.

Han sköt verkligen inte vilt omkring sig, då skulle det garanterat vara en helt annan typ av rättegång.

Heter tydligen Maurice Freeland:
https://www.wisconsinrightnow.com/2021/11/16/maurice-freeland-jump-kick-man/
Maurice Freeland, 39, admitted that I was the one to kick Kyle Rittenhouse on the night of August 25,2020.
https://lovebylife.com/maurice-freeland-39-admitted-that-i-was-the-one-to-kick-kyle-rittenhouse-on-the-night-of-august-2520 20/

även han ett kriminellt slödder.

Här 13 videos att titta på då flera i tråden inte ens verkar förstå vad det är som hänt.
https://twitter.com/KristenBarbar/status/1460243339115212800
2021-11-19, 21:47
Medlem
prominentens avatar
Grät också. Så jävla glad

Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Tårarna rullade när jag såg dommen och Kyles reaktion.
Skall fira nu!
2021-11-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Har lootingen kommit igång än?

Klockan är 14:48 i Wisconsin. Kommer nog starta efter mörkrets ingång, om sisådär 4-6 timmar.
2021-11-19, 21:48
Medlem
prominentens avatar
Underbart skrivet!

Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Nu skriver du fel igen precis som du har gjort innan i tråden och som folk har rättat dig,

Vill du ha en vettig dialog så Var vänlig Håll dig till fakta dina personliga egna åsikter Kan du lämna den här.

Han mördade ingen. Han blev Frikänd på den punkten precis som alla de andra.

Det kallas självförsvar.

Och det var helt korrekt gjort. Jag är så otroligt stolt över denna unga mannen. Jag vill skaka hans hand Jag vill krama honom och berätta för hans familj Vilken fantastisk son de har.

Ta mig fan så länge sedan Jag såg en äkta hjälte!!! Kyle har fått mig att ha lite ny förhoppning om mänskligheten.
2021-11-19, 21:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Otroligt glad för Kyle, grattis Kyle du är en riktig hjälte, hoppas du kan bli rik nu på att stämma vänster hor media.
Fy fan vilka äckliga slödder dessa vänster horor är, dem är bara vit hatare hela bunten.
Men ett bra slut för Kyle.

Det blir en Pink Floyd låt nu och en stark öl, god natt på er.

På vilket sätt är Kyle en hjälte? Han har fortfarande dödat två personer helt i onödan. Det är väl inget att hylla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in