2021-11-19, 21:21
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Kyle Rittenhouse found not guilty on all counts in Kenosha trial

Ett rätt beslut efter lång vånda.

Då får vi hoppas att nationalgardet och övriga myndigheter skyddar invånarna.

Invånarna är säkra, Självförsvarsskyddet är bra där borta.
Det blir värre för svartingmobben *hör vapnen laddas
2021-11-19, 21:23
Medlem
hogerspokets avatar
Den intresserade noterar att Aktuellt inte med ett (1) ord berörde händelsen.

Faktiskt ganska märkligt, med tanke på att man hade ett inslag om att den amerikanske/-a vicepresidentspersonens 1,5 timma vid makten förtjänade ett inslag...
2021-11-19, 21:24
Medlem
prominentens avatar
Sjukt vackert!

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/SpectrumNews1WI/status/1461763588281057284?

Sånt här får vuxna män att gråta. Kolla hans familj i bakgrunden.
2021-11-19, 21:25
Medlem
New Yorks borgmästare accepterar tydligen inte domen:

Citat:
NYC Mayor Bill de Blasio calls Rittenhouse verdict a 'miscarriage of justice', refers to innocent man as 'violent, dangerous'
De Blasio said "This verdict is disgusting and it sends a horrible message to this country. Where is the justice in this? We can't let this go."
https://thepostmillennial.com/de-blasio-slams-rittenhouse-verdict

Till skillnad från Biden, som vaknat upp ur narkosen:
Citat:
President Joe Biden said Friday he stands by the not-guilty verdict in the Kyle Rittenhouse trial, saying the jury system of trial in the United States works and must be respected.

"Look, I stand by what the jury has concluded," he said. "The jury system works, and we have to abide by it."
https://edition.cnn.com/2021/11/19/politics/joe-biden-kyle-rittenhouse-verdict/index.html

Krav på att Biden ber Rittenhouse om ursäkt, för Bidens tidigare smutskastning av Rittenhouse:
Citat:
Sen. Tom Cotton, R-Ark., demanded President Biden "publicly apologize" to Kyle Rittenhouse for suggesting that he was a White supremacist during Biden's 2020 campaign.

Rittenhouse was acquitted on Friday of all charges in the high-profile case that stemmed from the Kenosha, Wisconsin, riots last summer.

During his presidential campaign, Biden included an image of Rittenhouse in a video he tweeted attempting to link former President Trump to White supremacists. Biden was asked on Friday about his past characterization of Rittenhouse but declined to answer directly whether he stands by it.

There is no evidence to link Rittenhouse to White supremacy.
https://www.foxnews.com/politics/cotton-biden-apologize-rittenhouse
2021-11-19, 21:26
Medlem
KattenLattens avatar
Fy fan vad härligt! Jag ska nu fira med god kall för att högtidlighålla detta synnerligen njutbara utfall av vänsterns ständiga försök att riva ner det goda och moraliska samhället!

Vi passar på att strö lite salt i såren [NSFW] på vänstern och deras pedofiler!
2021-11-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så du tycker att som Kyle gjorde, att mörda demonstranterna, var rätt?

Kyle sköt dessa upploppsmakare i självförsvar för att själv slippa bli mördad. Han visade en anmärkningsvärd nivå av återhållsamhet i eldöppnande. Sedan hade han förvisso ett ansenligt mått av tur med avseende på att ingen oskyldig blev skadad och att allting filmades.

Jag har hällt upp en öl här och ska avnjuta den med Kyles återvunna frihet, och framtid, i tanken. Jag hoppas jag kan agera med åtminstone hälften av hans sinnesnärvaro när kriget kommer till min gata.

Nu kommer varje 2A youtube-kanal under solen vilja prata med honom. Jag hoppas han får vård för det psykiska trauma som påtvingats honom och att han på något sätt kan vända detta till en framgång. Han kommer inte få det lätt i dagens splittrade samhälle där varannan människa han möter kan antas tycka det vore deras privilegium att göra honom illa.
2021-11-19, 21:31
Medlem
zkuurks avatar
Alltså jag vet inte hur man ska beskriva känslan när man ser klippet när domen läses upp
gåshud är för milt vilken jävla lycka..
Så jävla skönt att se att en riktig rättsskipning har skett hoppas verkligen domstolarna här hemma
tar efter och belönar medborgargarden med hedersmedalj.
2021-11-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Så går det när man mördar oskyldiga människor. Vi får se hur länge det dröjer innan han är död.
Hmmm han har ju sin AR15 som han nyss fick tillbaka att försvara sig med och han är en hyfsat bra skytt så jag tror nog att han klarar sig rätt så hyfs med tanke på vilket bra sinne han har när det kommer till självförsvar.

Hade jag varit en AFA/BLM tomte så är det sista jag hade velat just nu att ge mig efter en lagligt beväpnad Kyle Rittenhouse som dessutom kan använda sin bössa när det verkligen gäller.
2021-11-19, 21:35
Avslutad
Underbart att han blev frikänd!
2021-11-19, 21:36
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det räcker inte. Då är det dråp. Mord är plannerat i förväg. Du skall i god tid innan själva händelsen ha plannerat att döda. Sådana här händelser där situationen uppkommer plötsligt utan plannering är aldrig mord. Det är alltid högst dråp.
Ok, jag är enig med dig.
2021-11-19, 21:36
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Om du skulle ha brytt dig om att titta på rättegången så vet du att du far med osanning här. Samtliga personer som blev träffade var personer som gjorde första utfallet.

1) Pedofilen försökte ta hans vapen, blev skjuten. DOG
2) Hustrumisshandlaren slog honom i huvudet med en skateboard, blev skjuten. DOG
3) Inbrottstjuven drog en pistol mot huvudet på honom, blev skjuten. Skadad
4) "Jump kick man" sparkade honom i huvudet, missade två skott upp i luften.

Han sköt verkligen inte vilt omkring sig, då skulle det garanterat vara en helt annan typ av rättegång.

100% rätt. Self-defense is not a crime.
Fattar inte varför folk skall göra det till en ras grej.
2021-11-19, 21:38
Medlem
Det var ju kul för honom. Jag tycker han på det hela taget gjorde fel och är ansvarig för situationen, men gläds ändå för hans skull.

Hoppas nu inga fascister ser det som carte blance att gå runt och hota folk med automatgevär på demonstrationer, eller att antifascister ser sig nödgade att skjuta först för att förhindra potentiella aktiva skyttar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in