Hej! Vi är många som har blivit beroende av lugnande tabletter och sömntabletter. Och abstinensen och återhämtningen är ibland mycket svår. Efter alldeles för många år med Stesolid fanns det ingen förståelse för den helvetiska abstinensen med hallucinationer, DR/DP, kramper och andra vedervärdiga symtom. Min läkare ansåg att efter 4 månader var mina problem ångest. 
Jag har varit mycket sjuk i många år, och har fortfarande problem med extrem svaghet, stickningar och skakningar som vid Parkinson m.m. Listan har varit lång. Men min läkare anser att så fort tabletterna är ute ur systemet så läker hjärnan och nervsystemet på 1-2 månader. Sjukvården tror inte på oss, och vi får lida i tysthet. 
De anser också att en låg dos skapar inte beroende, vilket är så fel. Det är inte dosen som är avgörande i återhämtningen utan hur länge man har tagit tabletterna.
Det finns ett amerikanskt forum, BenzoBuddies. Många medlemmar lider år ut och år in men läkarna anser att allting bara är psykiskt. Och därför vill de återinsätta Benso, som av många upplevs som ett rävgift. Men det är det sämsta man kan göra, då är man på ruta ett igen. 
Har detta förändrats, eller anses det fortfarande att hjärnan och nervsystemet läker på 3-4 månader?
Tack på förhand!