2021-11-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Klokt gjort av dig A-Z.a-z.0-9.och-. Att inte citera så det med en enkel blick går att se vad du besvarar. Så jag gör likadant men citerar ditt "oseriösa" inlägg om verktygs signifikans kontra läkemedel.
I stället för
(FB) SynAct Pharma - SYNACT

Som är inlägget du besvarar (och jag förväntas citera)

1/ din personliga åsikt.

2/ FDA behandlar inte verktyg från olika tillverkare som ska utföra samma arbetsmoment tillverkas från material med väldefinierat råmaterial där små skillnader i materialbeskaffenhet uppvisas. (till skillnad från människor där inte 2 personer har identiska DNA (inte ens siamesiska tvillingar))
2 olika tillverkare kommer utifrån olika råmaterials kvaliteter tillverka verktyg med olika slitstyrka.

Det är visserligen statistik men den statistiken ändras enbart om råmaterialet byts till en annan kvalitet och därmed kan 2 exemplar uppvisa signifikans för resten av produktionen.

Jämför hellre med sport, där finns statistik men landslagen förlorar regelbundet “givna” matcher.
BP misslyckas regelbundet med Fas III studier.

3/ så dumt att kommentar är överflödig. Du räknade antalet inlägg som inte moderatorerna tvingats ta bort, så självklart leder stockcock och jag.

1 / Ja.

2 / jag ser att mitt försök att vara pedagogisk för att du skulle förstå hur statistik egentligen fungerar, inte hjälpte.
Jag lämnar det där.

3 /
Antal inlägg av stockcook = 204 = 1:a plats.
Antal inlägg av CHleame = 174 = 2:a plats.
Antal inlägg av mig = 115 = 3:e plats.

Jag har fått 2 inlägg bortplockade, båda pga att jag brutit mot regeln om användarens anonymitet,
(flera konton)
Du har fått betydligt fler inlägg bortplockade.
så vid närmare eftertanke leder du nog även över stockcook.

Dessutom har jag ju fortfarande haft rätt sen start angående kursutvecklingen, medan du haft fel från start. Eller?

Tar man denna enkla fakta i beaktande, blir det ganska enkelt att dra slutsatsen att du statistiskt sett inte vet vad du talar om.
Citera
2021-11-16, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Att vi har flest skrivna inlägg beror på att våra inlägg alltid innehåller värdefull information och inte bryter emot reglerna, dessa får därmed stå kvar. Man skulle kunna påstå att vi även är mest kunniga.

Vi har en stor skara fans i sekten.

Ja, jäklar vad du kan! Ner till 24kr innan topline eller efter förresten?
Citera
2021-11-16, 08:52
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
1 / Ja.

2 / jag ser att mitt försök att vara pedagogisk för att du skulle förstå hur statistik egentligen fungerar, inte hjälpte.
Jag lämnar det där.

3 /
Antal inlägg av stockcook = 204 = 1:a plats.
Antal inlägg av CHleame = 174 = 2:a plats.
Antal inlägg av mig = 115 = 3:e plats.

Jag har fått 2 inlägg bortplockade, båda pga att jag brutit mot regeln om användarens anonymitet,
(flera konton)
Du har fått betydligt fler inlägg bortplockade.
så vid närmare eftertanke leder du nog även över stockcook.

Dessutom har jag ju fortfarande haft rätt sen start angående kursutvecklingen, medan du haft fel från start. Eller?

Tar man denna enkla fakta i beaktande, blir det ganska enkelt att dra slutsatsen att du statistiskt sett inte vet vad du talar om.
1 492 svar
171 477 visningar

Varav vi 2 med enligt sekten malignt avvikande åsikt skrivit "endast" 376 inlägg utan 1 (ett) enda vettigt svar.

Helt OK med mig att du gör en meningslös statistik av det på samma sätt som ditt statistiska kunnande inte förstår när det är rätt ögonblick att utropa statiska segrar.

I verktygsfrågan hade skribenten du plankade inlägget av rätt.
I fråga om antalet skrivna inlägg Tja där har du faktiskt inte rätt med mer än att vi skrivit många inlägg, men inte uppnått SS !

I fråga om SynAct klarar Fas III kan vi se sannolikhet efter Fas IIb
Att utropa en seger skulle aldrig en statistiskt bevandrad våga göra i det här läget.

Jag för min del vågar inte säga att AP1198 fallerar.
Citera
2021-11-16, 09:28
Medlem
Citat:
Jag för min del vågar inte säga att AP1198 fallerar.

Du vet ju inte ens vad läkemedlet heter, hur ska du kunna våga säga att det fallerar? Läs på, gör din läxa!
Citera
2021-11-18, 23:59
Medlem
Med denna modesta värdering så är det inga stora pengar för Big Pharma om de skulle överväga ett förvärv eller så givet potentialen? Sen får vi se hur det går i det kliniska och här finns det ju alltid en risk så klart! Men återigen så är det en aktie vi talar om och ingen räntefond.
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-19 kl. 00:10.
Citera
2021-11-19, 10:34
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Med denna modesta värdering så är det inga stora pengar för Big Pharma om de skulle överväga ett förvärv eller så givet potentialen? Sen får vi se hur det går i det kliniska och här finns det ju alltid en risk så klart! Men återigen så är det en aktie vi talar om och ingen räntefond.
Undrar om man ska skratta eller gråta över SynAct anhängarnas totala fixering vid sitt bolag och helt negligera andra Biotech bolags värdering R/R osv.
Vad BP har för ekonomiska resurser är intressant i allmänna termer men påverkar det SynActs studieresultat?

Någon av er (tror det var Cat Stevens) har upprepade gånger skrivit nedsättande om att jag lurat in i
Diamyd mediacal AB som innan året startat sin Fas III i EU med en kassa på närmare 300 miljoner

Stayble Therapeutics som slutför sin Fas IIb och har en kassa som räcker väl förbi utvärderingen.

SynAct 115 SEK (avslutar Fas IIa med tom kassa)
DMYD 18 SEK
STABL 7 SEK
Citera
2021-11-19, 12:55
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Diamyd mediacal AB som innan året startat sin Fas III i EU med en kassa på närmare 300 miljoner

Stayble Therapeutics som slutför sin Fas IIb och har en kassa som räcker väl förbi utvärderingen.

SynAct 115 SEK (avslutar Fas IIa med tom kassa)
DMYD 18 SEK
STABL 7 SEK

Ursäkta nu begick jag det klassiska felet att ange aktiepriset istället för marknadsvärdet.

SynAct MSEK 3 079 __(117 SEK per aktie) (avslutar Fas IIa med tom kassa)
DMYD MSEK 1 360 __(18 SEK per aktie)
STABL MSEK 87 ____(7 SEK per aktie)
Citera
2021-11-19, 13:55
Medlem
Affärsvärlden gör reklam för sitt råd från 2020. Ett mindre bolag på Spotlight som favoriseras av många miljonärer.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/36-000-nya-miljonarer-pa-avanza-har-ar-deras-favoritaktier
Citera
2021-11-19, 14:26
Medlem
Citat:
Undrar om man ska skratta eller gråta över SynAct anhängarnas totala fixering vid sitt bolag

Har du reflekterat över att din signatur hänvisar till ett bolag du inte äger aktier i och du har näst flest inlägg i tråden?
Citera
2021-11-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursäkta nu begick jag det klassiska felet att ange aktiepriset istället för marknadsvärdet.

SynAct MSEK 3 079 __(117 SEK per aktie) (avslutar Fas IIa med tom kassa)
DMYD MSEK 1 360 __(18 SEK per aktie)
STABL MSEK 87 ____(7 SEK per aktie)
Ingen fara med det och alla kan vi göra en liten miss ibland.
Citera
2021-11-19, 17:55
Medlem
Ha ha! Återigen träffar man botten och får tanka på 114 kr aktien. Sedan återhämtning.
Citera
2021-11-19, 22:11
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ha ha! Återigen träffar man botten och får tanka på 114 kr aktien. Sedan återhämtning.

Mästarnas mästare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in