Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Det är samma förhör som jag länkade till. Jag förstår inte heller att HO:s "ett par minuter", till exempel, av en del används som något slags alibi för SE. Knappast "rock solid" som min namne i England skulle säga

.
Duvet hur det är:
När var utstämplingen? "23:20 som SE säger dagen efter mordet. RBs uppgift om 23:19 kommer månader efter mordet, så han minns fel."
Hur långt var samtalet? "3-4 minuter som HO säger månader efter mordet. SE som säger inget samtal har fel."
När kom SE tillbaka till Skandia? "23:30. HO minns fel."
När kom SE tillbaka efter middagen? -"20.10. Väktarna säger själva att de är osäkra på den exakta tiden, men självklart måste 20.10 vara helt rätt."
Jag hävdar inte att den motsatta ståndpunkten är mer korrekt. Jag efterlyser bara lite mer ödmjukhet inför uppgifterna. Att det kan vara både på det ena eller andra sättet. Och att det är idioti att anta en enskild uppgift som absolut sanning.
SE åt troligtvis middag under kvällen och blev insläppt av väktarna därefter. Tiden kan vars lite när som mellan 19.30 och 21.30.
SE stämplar ut i nära snslutning till mordet. Den verkliga tiden för när han drar kortet kan teoretiskt sett, utifrån de uppgifter vi har från PH, RB och SE bara allt mellan 23:17:01 och 23:21:58.
Se samtalar med väktarna I 0-4 minuter.
SE återkommer till Skandia mellan 23:30 och 23:45.
Så förhåller man sig objektivt och ödmjukt till de uppgifter vi har. Men är man fundamentalist åt det ena eller andra hållet hävdar man envetet att sanningen är en ändpunkt i ovan givna intervall, och att allt annat är uteslutet. Har man sådana ståndpunkter diskvalificerar man sig själv.