2021-11-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jag tycker verkligen det är en jättekonstig fråga den där med att de ska veta vilka filmer som fått fyra plus i Aftonbladet. Det är typ som att fråga "Gillar Filip Hämmar ostbågar bättre än chips?"

Inte jättesvårt att försöka gissa sig fram på. En film som t.ex. Scary Movie kan man ju nästan utesluta skulle ha fått hela 4/5 i betyg. Själv gissade jag på Dark Knight Rises, Harry Potter och Dödsrelikerna del 2 och Interstellar - och jag hade samtliga rätt faktiskt när jag kollade på kritiker.se. Att Olle och Petrina trodde att Sagan om de två tornen från 2002 kom på 2010-talet var ju riktigt dåligt av dem... Flera skrattade till och med i publiken åt det svaret haha.
Citera
2021-11-18, 23:32
Medlem
Citat:
Jag tycker verkligen det är en jättekonstig fråga den där med att de ska veta vilka filmer som fått fyra plus i Aftonbladet. Det är typ som att fråga "Gillar Filip Hämmar ostbågar bättre än chips?"

Inte bara är det konstigt, det är också en skittråkig fråga. Precis samma som när de väljer personer ingen känner till (Magnus Ladulås, Anne Boleyn etc) under dödskalendarium-delen. Fine om man väljer att ha med exempelvis Gustav Vasa eller Isaac Newton, men i övrigt är personer som levde för 500-1000 år sedan helt ointressanta för man har ingen aning. Då är det mycket roligare att gissa på personer/föremål man ändå har ett hum om.
Citera
2021-11-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Komiker/ståuppare brukar ju och bör vara lite bildade iaf för att kunna få max utväxling.

Men denna Petrina verkar ju hopplöst obildad faktiskt.
Ollle är helt OK tycker jag. Varken eller.

Iaf..Hanna och Jonathan stormar mot tredje raka som väntat.

Du har inte sett allt va? Olle är bra mycket sämre än Petrina. Olle är en av de sämsta i programmets historia. Kan ingenting. Står inte för nånting.
Citera
2021-11-18, 23:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Du har inte sett allt va? Olle är bra mycket sämre än Petrina. Olle är en av de sämsta i programmets historia. Kan ingenting. Står inte för nånting.
Tycker att han är på spåren ned jämna mellanrum men låter sig köras över av Petrina som sen oftast har fel. Säger ibte att han är bra på något sätt. Det är mer att dom inte riktigt har kemin att få ut det bästa heller.
Citera
2021-11-19, 00:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Anne och Anders är en besvikelse, de har bara vunnit 1 av 5 matcher. Att Anders bara fick med sig 2 poäng till exempel i UP när det var geografi-frågor från Fredriks dotters prov i skolan var riktigt dåligt. Och att ingen av varesig dessa två eller Annie och Ankan visste att George Bush den äldre hade dött var under all kritik.
Man tänkte att dom kanske skulle kunna vara med och utmana dom fyra favoriterna i gruppen till att gå vidare men nej.

Anders var sämre än väntat. Uppställningen såg lovande ut på förhand annars.
Citera
2021-11-19, 06:01
Medlem
Zinovjevs avatar
Denna duo måste vara världssämst på att "döpa" sina alster?

"Trevligt folk" -Aha, handlar den om vardagshjältar eller så? -Nej, den handlar om negrer som ska försöka lära sig åka skridskor.

"Alla mot alla (en frågesport)" -Aha, handlar den om att alla möter alla på något vis? -Nej, den handlar om att PK-kändisar möter varandra två mot två.

Jävla nollor.
Citera
2021-11-19, 07:13
Medlem
Linnea Henriksson. Kan man finna något mindre attraktivt av det kvinnliga könet? Och då menar jag i första hand inte utseendet.
Citera
2021-11-19, 10:04
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Denna duo måste vara världssämst på att "döpa" sina alster?

Finns mycket man kan ha åsikter om gällande F&F men deras programtitlar är väl ändå inte en av dem.
Citera
2021-11-19, 17:07
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
vad stör ni er mest på med alla mot alla?
- den övertända puplikens eviga indianrop - wow-wo-wow! wow-wooo-wow, kan vi misstänka att det bjuds på sprit innan sändning?

Det är ju pålagt i efterhand.
Citera
2021-11-19, 17:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Det är ju pålagt i efterhand.

Har varit på inspelning av programmet - de är en inspelningsledare som hypar upp publiken och säger till när alla ska klappa händer/skratta osv.
Citera
2021-11-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
vad stör ni er mest på med alla mot alla?

- filips gubbighet då han slänger ur sig "Hörninini!"
- filips porrgubbighet då han fortfarande tycker det är lite ballt att prata sex och porr
- att filip bär hängslen
- filips amerikanserade sätt att säga "jag älskar er" så ofta han kan

- fredriks svajjiga stil när han slänger ut ena benet när han gör entré
- fredriks eviga fipplande med frågekorten, trummande på bordet eller gnidande av händerna
- fredrik som enda person i sverige's tjat om "luder" och "den jäveln" och "något djävulskt"
- fredriks pappa som sitter i publiken

- den övertända puplikens eviga indianrop - wow-wo-wow! wow-wooo-wow, kan vi misstänka att det bjuds på sprit innan sändning?

😀👍
Stör mig på allt i listan.
Och senast jag kolla så var Fredriks pappa med och tävlade!
Och det blev ett evigt tjatande av Filip att pappan såg så bra ut, som en ”senator i Kentucky”. Vet inte hur många ggr han nämnde det.

Stör mig annars på det helt meningslösa inledande inslaget med ”dagens störningsljud”: att något ”störigt” spelas upp samtidigt som man får se de tävlande ur någon sorts grodperspektiv, man får det stora nöjet att glo upp i deras näshålor samtidigt som de skrattar tillgjort.

Men ser ändå på det ibland.
Citera
2021-11-19, 19:41
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
😀👍
Stör mig annars på det helt meningslösa inledande inslaget med ”dagens störningsljud”: att något ”störigt” spelas upp samtidigt som man får se de tävlande ur någon sorts grodperspektiv, man får det stora nöjet att glo upp i deras näshålor samtidigt som de skrattar tillgjort.

Ett "kreativt" störningsljud var lite roligt i första avsnittet i första säsongen, i andra avsnittet tänkte man "Okej? en gång till? jaja whatever", från och med avsnitt tre är det ett uttjatat och krystat moment. Sluta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in