2021-11-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
SCB hävdar att det fanns 543 720 personer över 80 år i Sverige per 31/12-2020.
Folkhälsomyndigheten säger att det dubbelvaccinerats 566 562 personer över 80 år.

FANTASTISKT!

Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Antalet 80-åringar 2020 är ju ganska irrelevant 11 månader in i 2021. Det bör ju rimligen vara typ 11/12 delar av alla 79-åringar som fyllt 80.

Du har helt rätt.. av de 70 979 st 79 åringarna som levde 31/12-2020 så är det rimligt att ungefär 10,5/12 (november är bara halvvägs) fyllt 80 år.

Då blir det 566 562 stycken dubbelvaccinerade 80+ åringar av de totalt 605 826 som skulle kunna leva om ingen avlidit.. men det dör normalt ungefär 52 348 personer över 80 år varje år (2019 år siffra) så då bör vi räkna bort 10,5/12 delar av dem med.. och då får vi slutligen summan 560 021 personer.

Oavsett verkar det inte gå ihop..
Citera
2021-11-19, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Haha, hata på du Hoppas du förbrukar mycket energi på det till ingen nytta

Ja. Undermänniskor som du gör inte direkt bra reklam för din sak. Man blir inte direkt mer sympatisk till att ställa sig upp och säga nej till vaccinpass, när man ser att en troglodyt som du står bredvid.

Men riskerna med ett vaccinpass och alla sätt det kan missbrukas på är helt enkelt för stora.
Citera
2021-11-19, 01:08
Medlem
Jag kommer inte vaccinera mig ens med en gevärspipa mot tinningen! NU KÖR VI!

STOLT ANDRA KLASSENS INVÅNARE!
Citera
2021-11-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja. Undermänniskor som du gör inte direkt bra reklam för din sak. Man blir inte direkt mer sympatisk till att ställa sig upp och säga nej till vaccinpass, när man ser att en troglodyt som du står bredvid.

Men riskerna med ett vaccinpass och alla sätt det kan missbrukas på är helt enkelt för stora.

Vilken unken människosyn du har. Du måste vara nazist.
Citera
2021-11-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Antalet 80-åringar 2020 är ju ganska irrelevant 11 månader in i 2021. Det bör ju rimligen vara typ 11/12 delar av alla 79-åringar som fyllt 80.

Och 11/12 80 åringar har väl också fyllt 81 år sedan dess om jag tänker rätt? 🥳
Citera
2021-11-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Tack, dina ord värmer.
Hoppas verkligen fler klarar av att bortse från sakfrågan och se till principfrågan.

Sedan kan man tycka, eller snarare tro vad man vill om vaccinen, för hur gärna man än vill att de kliniska studierna redan skall vara färdiga så är de alltså inte det än.
Detta går därför egentligen inte ens att jämföra med om alla skulle tvingas ta något välbeprövat vaccin, som exempelvis det mot mässlingen eller mot polio.

Som jag ser på saken är en mer adekvat jämförelse att man skulle tvingas ställa upp som försöksperson i en klinisk studie för ett nytt läkemedel. Förvisso en enormt stor studie, men tyvärr helt utan den övervakning som kännetecknar sådana och tyvärr också med total avsaknad av kontrollgrupp.

Det är naturligtvis inte OK att tvinga människor till medicinska behandlingar över huvud taget, men att dessutom först försäkra de man inokulerar om att preparaten är garanterat "säkra och effektiva" innan fas-3 studierna är färdiga tar det hela till nästa nivå av vad-fan-i-helvete-är-det-som-händer?!?.

Vår socialdemokratiska övergångsregering tycker alltså att man skall diskrimineras i samhället, inte bara om man vägrar låta sig tvingas till välbeprövade behandlingar, utan dessutom om man inte frivilligt och sannolikt också helt utan ersättning vid eventuell skada, ställer upp som försöksperson i medicinska studier. Låt oss hoppas att detta experiment faller väl ut, men minns det här och rösta aldrig någonsin på de partier som trycker grönt för detta i riksdagen.

Vad som utspelar sig framför våra ögon bryter helt solklart mot Nürnbergkonventionen, och alldeles oavsett om man själv vill ha covid-vaccin i sin kropp eller ej, så måste vi göra gemensam sak och se till att de ansvariga ställs inför rätta.

De nöjer sig inte heller med dig och mig, nu ber de om vårt samtycke till att i rask takt få inokulera våra barn.
Om de inte är över 16 år förstås, för då skall de tydligen få avgöra själva. Man gör en såkallad mognadsbedömning av ungdomen som vill vaccinera sig mot sina vårdnadshavares vilja.
Jag har av en händelse fått ta del av hur en sådan "mognadsbedömning" ser ut.
För att barnet skall anses moget nog att fatta ett oåterkalleligt medicinskt beslut i strid med vårdnadshavares vilja är vad som krävs att barnet klarar av att uppge namn, adress, personnummer, vad behandlingens syfte är, samt att faktagranskad och verifierbar information finns att hämta på Folkhälsomyndighetens respektive MSBs vardera hemsidor.
Man häpnar...

Mina barn har turen att gå i skolor där man verkar ha en någorlunda förnuftig inställning, men jag är ganska orolig för hur grupptrycket på de 16-åringar som inte vill rätta in sig i ledet ser ut på andra skolor ute i landet...
Ja nu vill de åt de mest sårbara i vårat samhälle dvs. barnen som av godtrogna föräldrar eller genom grupptryck tar detta experiment vaccin och det värsta är att just de har minst att vinna på det och flera fall av hjärtproblem har rapporterats. Jag ställer mig bakom läkaruppropet som ifrågasätter just detta att ge vaccinet till barn. Tyvärr har politikerna velat ta mer makt över det sunda kapitalet och vill göra makten till sin i form av skatterna och bli som nutida dispoter och inskränka individens kontroll över sin egen fria vilja. Detta varnades om från vissa finansiella maktpoler från Tyskland redan i början av pandemin.
Citera
2021-11-19, 01:24
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Pure bloods förena er!
Citera
2021-11-19, 01:39
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Äh, spänn av.

Varje gång får man läsa halvbakade analyser om vaccinets farligheter hit eller dit. Personligen har jag suttit många timmar med alla möjliga källor från alla håll och kanter och tagit mitt beslut. ...
Och ditt beslut skall såklart respekteras. Begriper du inte att detta är större än de djävla sprutorna?

Det spelar absolut ingen roll om det skulle visa sig att de som tar dem får en sjufaldig risk att utveckla cancer, att de rent av är säkrare än våra traditionella vaccin, eller att de häpnadsväckande nog både är säkrare än tidigare vaccin men dessutom minskar risken att utveckla cancer livet ut.
Vad själva vaccinen egentligen gör eller inte gör har inte den ringaste betydelse!
Det är hur vår statsmakt nu agerar och hur den ser på sina undersåtar som är så fruktansvärt allarmerande.
Jag är övertygad om att många inser det, och det skall bli intressant att se vilka mediakanaler som eventuellt väcker frågan.
Citera
2021-11-19, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Den som tror att detta sker ur ett hälsoperspektiv måste vara dum, lättlurad eller rentav helt blåst.

Man pratar om att vi har en hög vaccinationsgrad, samtidigt så är vaccination inte liktydigt med 0 smittspridning.

Det huvudsakliga och egentliga målet är att alla ska ha ett vaccinationspass. Förutsättningen för att införa social scoring och det totala kontrollsamhället.

Tittar man på hela kedjan är det så oerhört uppenbart:

Vi får en variant av vanliga säsongsinfluensan som slår lite hårdare. Det händer ibland, exempelvis ”Asiaten”.
Namnge den så hela världen står inför samma problem och låt massmedia basunera ut och överdriv hotet. Låt gärna några dö utan att få hjälp och sätt in resurser som militärsjukhus och militärambulanser. Detta ger effekt i hur ”farligt” det är.
Lansera sedan räddningen - i det här fallet ett ”vaccin”.
Låt återigen media driva kampanjer, denna gång för ”räddningen” och stigmatisera gärna de som inte vill vara en del i det. Fuska gärna med statistiken för att dölja att ”räddningen” inte alls är så effektiv.
Villkora sedan folkets frihet med ett ”vaccinpass” för att pöbeln ska acceptera att bli kontrollerade.
Till sist avgår du och din regering men sitter kvar på din post fram till valet utan att behöva stå till svars eller besvara frågor kring det som sker. Nu är ni ju bara en expeditionsregering som verkställer det tidigare regering bestämt.
Ja det är riktigt snurrigt. Men jag tror att det mer beror på inkompetens och ointelligents samt kopplat till ansvarsfriskrivelse och ett maktbegär samt ett vi vet bäst tänkande. Men jag tror du kan ha rätt tyvärr och det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Edit. Kontroll är väll lika med makt!
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-19 kl. 01:46.
Citera
2021-11-19, 02:08
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Men ett V-pass är väl bara tillälligt? Sprutorna räcker väl bara max ett halvår?

Kommer den som tagit två sprutor men vägrat fler, få ett giltigt pass? Eller gäller det bara dem som är duktiga och tar sprutorna hela tiden så länge som FHM säger det?

Och för att inte passen ska vara lätta att förfalska så är de ju krypterade... och då behövs ju en speciell "läsare" för att kunna se om passet är giltigt eller ej. Ska varje butik få en sån läsare då?

Lättare att de som inte är berättigade till ett pass måste ha en armbindel med gul stjärna eller nåt, ju
Ett vaccinpass är giltigt 180 dagar. Därefter måste det uppdateras var 90e dag. Vad tror du själv kommer hända när ditt vaccinpass plötsligt släcks för dig?
Citera
2021-11-19, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om det nu är så att 20-åringar i bra skick riskerar att överbelasta sjukvården för att de inte tar globalistsprutan så måste det vara riktigt jävla illa för sjukvården med alla chipsätande, rökande fetton som vi har i det här landet.

Då borde vi kanske passa på att införa ett Hälsopass också?

Om du röker eller är allmänt överviktig så ska du inte få ha rätt till någon sjukvård.

Du är ju bara en onödig börda för sjukvården , eller hur är det det brukar det låta från alla vaccindårar?
Ja! Riktigt bra jämförelse. Eller varför inte rökare osv. Med den logiken så passar det in för kontroll samhället att nå mer makt över dig som en slaviskt skatteskyldig medborgare och få se hur många pliktiga PK poäng du kan samla för att enligt den hjärntvättade normen passa in och nå gunst till staten. Mer och mer vridet blir det ju.
Citera
2021-11-19, 02:18
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag tror att vaccinationspass är ett perfekt underlag för att skapa falsk trygghet.
Folk kommer springa runt och vifta med dem som om det vore någon form av oövervinnerlighetstrumfkort som skyddar mot allt. Har du bara ett pass kan du göra precis vad som helst och ändå vara safe. Jovisst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in