2021-11-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
SCB hävdar att det fanns 543 720 personer över 80 år i Sverige per 31/12-2020.
Folkhälsomyndigheten säger att det dubbelvaccinerats 566 562 personer över 80 år.

FANTASTISKT!

Antalet 80-åringar 2020 är ju ganska irrelevant 11 månader in i 2021. Det bör ju rimligen vara typ 11/12 delar av alla 79-åringar som fyllt 80.
Citera
2021-11-19, 00:51
Medlem
Jag hatar antivaxers av hela mina själ, men jag kan inte ställa bakom ett vaccinpass.

Det finns en risk att när väl regeringen fått den här makten, så riskerar det att bli så att regeringen i efterhand ändrar kraven för ett vaccinpass och man då riskerar att uteslutas ifrån samhället om man inte accepterar de nya kraven. Kraven de ställer idag, kanske är rimliga, men vem vet vilka krav de ställer imorgon?

Jag litar inte på att politiker använder denna nyvunna makt på ett ansvarsfullt sätt.

Detta är en sån grej som i bästa fall om det används ansvarsfullt får rätt små positiva effekter(att fler vaccinerar sig), men i värsta fall är det starten på ett totalitärt kontrollsamhälle där staten villkorar din frihet helt godtyckligt.

Förhållandet mellan risk och nytta är helt skevt här, med en enorm risk, och relativt liten nytta.
Citera
2021-11-19, 00:52
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Sluta nojja nu. Jag är inte vaccinerad och hela familjen har avstått. Och nej, vi är inte förtryckta som "judarna, under www2". Men självklart är något superfishy och att det finns en dold agenda är solklart. Annars hade man såklart accepterat naturliga antikroppar samt testat brett för dessa i befolkningarna eller accepterst antigentest etc.

Men, vi kan närsomhelst gå och ta sprutan och bli en del av flocken, det kunde inte judarna. Är fortfarande mkt glad över att bo i Sverige där vi kunnat leva precis som vanligt och samtidigt avvakta för att se var vi hamnar med bieffekter och allt.

Astra zeneca drog de från hyllan riktigt snabbt, och nu senast moderna (endast 2 månader sedan, och SNABBT gick det) för yngre då man sett en signifikant ökning av hjärtproblem hos de injicerade. ( tack förresten att ni bereder vägen självmant)

Hallengren och hennes entourage tror att de "skrämt" oss med bomben om vaxccjinpass, men vi vet att detta är Sverige så det kommer i princip inte vara någon skillnad alls för Svennebanan barnfamilj. Vi tänker vänta ca 6 månader till, och på den tiden borde bieffekterna eller vaccinens urusla verkningsgrad ha ändrat strategin, om inte så kanske man tar de då ännu säkrare vaccinen som kommer finnas tillgängliga.

De stackarna som springer runt och brölar, fnyser och passivt aggressivt pekar på oss oinjekterade är såklart egentligen väldigt oroliga och rädda innerst inne. Tänk er den oroliga klumpen i magen de fick i somras när moderna togs bort blixtsnabbt.

Blodproppar är riktigt djävulska. Man kan dö i sömnen närsomhelst. Nu kommer det ju uppgifter om att man tillsätter blodförtunnande i boostershotsen just för att motverka dessa djävulska biverkningar, vilket är ett bevis på att man förbättrar vaccinen ju längre tiden går vilket känns bättre för mig som ovaccinerad.

Nya studier också från wennergren center i dagarna som hittat risker med fullängdsproteinbaserade vaccin.. (ökad cancerrisk mm) vi är MYCKET glada att vi inte tagit sprutan hittils.

Sökte utan framgång, vill du länka studien? Wennergren.
Citera
2021-11-19, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag hatar antivaxers av hela mina själ, men jag kan inte ställa bakom ett vaccinpass.

Det finns en risk att när väl regeringen fått den här makten, så riskerar det att bli så att regeringen i efterhand ändrar kraven för ett vaccinpass och man då riskerar att uteslutas ifrån samhället om man inte accepterar de nya kraven. Kraven de ställer idag, kanske är rimliga, men vem vet vilka krav de ställer imorgon?

Jag litar inte på att politiker använder denna nyvunna makt på ett ansvarsfullt sätt.

Detta är en sån grej som i bästa fall om det används ansvarsfullt får rätt små positiva effekter(att fler vaccinerar sig), men i värsta fall är det starten på ett totalitärt kontrollsamhälle där staten villkorar din frihet helt godtyckligt.

Förhållandet mellan risk och nytta är helt skevt här, med en enorm risk, och relativt liten nytta.

Haha, hata på du Hoppas du förbrukar mycket energi på det till ingen nytta
Citera
2021-11-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Vi är många, många fler än vad samhället klarar av att knäcka.
Så är det! Dessutom vaknar folk så sakteliga och detta med covidpass lär snabba på takten.
Citera
2021-11-19, 00:59
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Vi är många, många fler än vad samhället klarar av att knäcka.
Hoppas verkligen det. För egen del känner jag att detta är en fråga som är värd att dö för. Jag har ju för guds skull barn som skall kunna leva ett fritt liv utan att behöva fly landet.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Vilket svammel, o därför kommer du inte med några bevis.

Länka inte någon lögnaktig artikel från mainstream media är du snäll.

Ok. Jag missade att det var en konspirationstråd. Ha det så kul i bubblan.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Om det nu är så att 20-åringar i bra skick riskerar att överbelasta sjukvården för att de inte tar globalistsprutan så måste det vara riktigt jävla illa för sjukvården med alla chipsätande, rökande fetton som vi har i det här landet.

Då borde vi kanske passa på att införa ett Hälsopass också?

Om du röker eller är allmänt överviktig så ska du inte få ha rätt till någon sjukvård.

Du är ju bara en onödig börda för sjukvården , eller hur är det det brukar det låta från alla vaccindårar?
Senast redigerad av Talespin 2021-11-19 kl. 01:02.
Citera
2021-11-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow-of
älskart dom som inte tar sitt ansvar att vaccinera sig, dom förtjänar inte samma frihet som oss normalt tänkande =) ta för fan sprutan och håll käft ,så kanke vi kan återgå till det normala snart,,jävla stollar

Både du och jag kan sprida. Att jag skulle vaccinera mig gör ingen skillnad. Vi är tillbaka till det normala redan.
Citera
2021-11-19, 01:01
Medlem
Den som tror att detta sker ur ett hälsoperspektiv måste vara dum, lättlurad eller rentav helt blåst.

Man pratar om att vi har en hög vaccinationsgrad, samtidigt så är vaccination inte liktydigt med 0 smittspridning.

Det huvudsakliga och egentliga målet är att alla ska ha ett vaccinationspass. Förutsättningen för att införa social scoring och det totala kontrollsamhället.

Tittar man på hela kedjan är det så oerhört uppenbart:

Vi får en variant av vanliga säsongsinfluensan som slår lite hårdare. Det händer ibland, exempelvis ”Asiaten”.
Namnge den så hela världen står inför samma problem och låt massmedia basunera ut och överdriv hotet. Låt gärna några dö utan att få hjälp och sätt in resurser som militärsjukhus och militärambulanser. Detta ger effekt i hur ”farligt” det är.
Lansera sedan räddningen - i det här fallet ett ”vaccin”.
Låt återigen media driva kampanjer, denna gång för ”räddningen” och stigmatisera gärna de som inte vill vara en del i det. Fuska gärna med statistiken för att dölja att ”räddningen” inte alls är så effektiv.
Villkora sedan folkets frihet med ett ”vaccinpass” för att pöbeln ska acceptera att bli kontrollerade.
Till sist avgår du och din regering men sitter kvar på din post fram till valet utan att behöva stå till svars eller besvara frågor kring det som sker. Nu är ni ju bara en expeditionsregering som verkställer det tidigare regering bestämt.
Citera
2021-11-19, 01:02
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Sluta nojja nu. Jag är inte vaccinerad och hela familjen har avstått. Och nej, vi är inte förtryckta som "judarna, under www2". Men självklart är något superfishy och att det finns en dold agenda är solklart. Annars hade man såklart accepterat naturliga antikroppar samt testat brett för dessa i befolkningarna eller accepterst antigentest etc.

Men, vi kan närsomhelst gå och ta sprutan och bli en del av flocken, det kunde inte judarna. Är fortfarande mkt glad över att bo i Sverige där vi kunnat leva precis som vanligt och samtidigt avvakta för att se var vi hamnar med bieffekter och allt.

Astra zeneca drog de från hyllan riktigt snabbt, och nu senast moderna (endast 2 månader sedan, och SNABBT gick det) för yngre då man sett en signifikant ökning av hjärtproblem hos de injicerade. ( tack förresten att ni bereder vägen självmant)

Hallengren och hennes entourage tror att de "skrämt" oss med bomben om vaxccjinpass, men vi vet att detta är Sverige så det kommer i princip inte vara någon skillnad alls för Svennebanan barnfamilj. Vi tänker vänta ca 6 månader till, och på den tiden borde bieffekterna eller vaccinens urusla verkningsgrad ha ändrat strategin, om inte så kanske man tar de då ännu säkrare vaccinen som kommer finnas tillgängliga.

De stackarna som springer runt och brölar, fnyser och passivt aggressivt pekar på oss oinjekterade är såklart egentligen väldigt oroliga och rädda innerst inne. Tänk er den oroliga klumpen i magen de fick i somras när moderna togs bort blixtsnabbt.

Blodproppar är riktigt djävulska. Man kan dö i sömnen närsomhelst. Nu kommer det ju uppgifter om att man tillsätter blodförtunnande i boostershotsen just för att motverka dessa djävulska biverkningar, vilket är ett bevis på att man förbättrar vaccinen ju längre tiden går vilket känns bättre för mig som ovaccinerad.

Nya studier också från wennergren center i dagarna som hittat risker med fullängdsproteinbaserade vaccin.. (ökad cancerrisk mm) vi är MYCKET glada att vi inte tagit sprutan hittills.
https://www.reddit.com/gallery/qwmkgs (20 memes i länken)
Senast redigerad av Flashsmash 2021-11-19 kl. 01:05.
Citera
2021-11-19, 01:04
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, genom att acceptera att staten kan villkora din frihet. Du blir en fri slav. Vem vet när dessa bestämmelser kommer att användas mot dig? Det kommer att ske eftersom du nu frivilligt har accepterat statens rätt att förhålla sig till dig som sin egendom.

Trams. Skaffa dig ett liv och börja leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in