2021-11-18, 22:54
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnGX4w/sverige-ett-av-europas-minst-covidutsatta-lander-just-nu

Jumboplatser rakt igenom.

Var är alla som i trådens början krävde Tegnells avgång?

Och hur många tusen fler har dött i Sverige än resten av Norden tillsammans?!
Finns en anledning till smeknamnet, DR. Tengele.
Citera
2021-11-18, 22:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Så klart det är farligt att bli vaccinerad om du haft covid.
Ditt immunförsvar har ju redan tagit stryk en gång.
Att då exponera det för spikprotein en gång till är ju ren galenskap.

Är det??? Immunförsvaret blir ju bara starkare och bättre förberett ju fler infektioner eller vaccinationer det utsätts för! Och vaccinet kan, till skillad ifrån en återinfektion, inte övermanna Immunförsvaret! Enda undantaget är om du är allergisk emot vaccin, för då kommer ditt immunförsvar att överreagera. Men detta rör relativt få människor.
Citera
2021-11-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hm, har du studerat vetenskaplig metod ännu? Eller hävdar du, fortfarande, att blodpropp hos respiratorpatienter orsakas av att "den elaka"personalen vänder patienterna för att undvika liggsår hos den som ligger i respirator?
Blodproppar kan uppkomma på många sätt! Vilket du säkert vet. Men du verkar inte veta att patienter vänds i respiratorer främst för att undvika just blodproppar! Tyvärr skadas en hel del patienter i respiratorer av att de vänds för bryskt eller för sällan.
Citera
2021-11-18, 22:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Är det??? Immunförsvaret blir ju bara starkare och bättre förberett ju fler infektioner eller vaccinationer det utsätts för! Och vaccinet kan, till skillad ifrån en återinfektion, inte övermanna Immunförsvaret! Enda undantaget är om du är allergisk emot vaccin, för då kommer ditt immunförsvar att överreagera. Men detta rör relativt få människor.

Destå fler gånger du utsätts för hiv, destå starkare blir ditt immunförsvar?

(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta

Du vägrar verkligen att ta till dig vetenskapliga artiklar........
Citera
2021-11-18, 22:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Stämmer inte. Det dör fler nu än samma period förra året.
Bara att scrolla ned till döda och titta.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Du menar antalet döda per dag? Nej det är inte 100 om dagen som dör i/med Covid-19 nu, (Varav ca 70 procent var sköra gamlingar). Det är betydligt färre än så nu, tack vare vaccinen!
Citera
2021-11-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Märklig logik. Vaccinet skyddar inte 100 % så de allra sköraste trillar av pinn oavsett. Men faktum kvarstår att färre personer blir sjuka och/eller får svår sjukdom än förra året och detta är på grund av vaccinering.
Källa?

Du tjatar om källor hela tiden men du kan själv inte visa källa som styrker det du påstår. Idiot.
Citera
2021-11-18, 23:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag känner en hel del som haft covid19, alla är vaccinerade och inte en enda har mått dåligt förutom lite ont i armen och svullna lymfkörtlar, själv var jag lite yr efter första sprutan och hade ont i armen - jag har iofs inte haft covid19 (testad).
Citera
2021-11-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen

Det ända som är säkert är att ett bokslut på pandemin som många försökte göra redan för ett år sen får vi nog vänta med ett par år till.
Då får vi se vilka som klarade sig lindrigast undan, alla aspekter inräknade.
Vi har redan facit. Plandemin var en lite kraftigare influensa som många använt för sitt egna syfte vare det må vara politiskt ekonomiskt fascistiskt o.s.v.
Det har dött betydligt fler än nödvändigt på grund av all panik felinformation felbehandling felmedicinering felvaccinering etc. etc. Som media och myndigheter pumpat ut.
Citera
2021-11-18, 23:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag känner en hel del som haft covid19, alla är vaccinerade och inte en enda har mått dåligt förutom lite ont i armen och svullna lymfkörtlar, själv var jag lite yr efter första sprutan och hade ont i armen - jag har iofs inte haft covid19 (testad). Så nej det är inte farligt, däremot kan det vara farligt att bli smittad av sars-cov2.
Citera
2021-11-18, 23:03
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag känner en hel del som haft covid19, alla är vaccinerade och inte en enda har mått dåligt förutom lite ont i armen och svullna lymfkörtlar, själv var jag lite yr efter första sprutan och hade ont i armen - jag har iofs inte haft covid19 (testad).

Förändrar ej att det är galenskap att medvetet utsätta sig för spikprotein.

Alla som dött av SARS-2 och vaccinen torde vara ett ej ifrågasättbart bevis för det.
Citera
2021-11-18, 23:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Blodproppar kan uppkomma på många sätt! Vilket du säkert vet. Men du verkar inte veta att patienter vänds i respiratorer främst för att undvika just blodproppar! Tyvärr skadas en hel del patienter i respiratorer av att de vänds för bryskt eller för sällan.

Tja, en liten effekt emot blodproppar kan, kanske vändningen av patienter i respirator ha. Men huvudsyftet är att undvika liggsår, som annars bildas på nolltid. Detta är standard inom åldringsvården när det kommer till helt sängliggande gamlingar, som har svårt att röra sig själva. Varifrån får du att man vänder respirator patienter "bryskt"? Det är ju svårt att få dem att vända sig själva!🙂
Citera
2021-11-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Jag antar att du inte har gjort ett t-cells test? Men du har troligen haft en coronainfektion som de flesta andra svenskar eller åtminstone kommit i kontakt med viruset.Convid=Lunginflammatio är det få infekterade som får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in