2021-11-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är inte skitanack..Vilket du lär inse om ett eller två år. Din tröghet är imponerande…

Tur att du är här och delar med dig av din oändliga visdom.
Citera
2021-11-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Om det är självklarheter så borde du kunna uppvisa en källa till dina påståenden, vilket du aldrig lyckats göra.
Jo då jag har länkat till mycket genom hela plandemin. Men du är en eftersläntrare som missat mycket och verkar ha en hel del att ta igen. Orkar dock inte lära upp dig mer än jag redan gjort. Skillnaden mellan oss är att jag vet att jag har rätt medan du tror och hoppas att jag har fel.
Citera
2021-11-18, 22:00
Medlem
Citat:
Tur att du är här och delar med dig av din oändliga visdom.
Synd att du inte tar till dig bara. Men som sagt om något år eller två så är du nog på nybörjarstadienivå.
Citera
2021-11-18, 22:02
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Tur att jag är ovaccinerad då.

Jag har haft Corona utan symptom, men det var i våras.
När behöver jag fylla på med immunitet igen säger du?

Om jag var vaccinerad hade jag haft svårare att bli immun då eller?

Varje gång din kropp utsätts för spikprotein, så tar den skada.
Irrelevant om det är smitta el. vaccin.

(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
2021-11-18, 22:04
Medlem
Citat:
Synd att du inte tar till dig bara. Men som sagt om något år eller två så är du nog på nybörjarstadienivå.

Tror jag ej. DU kanske har lärt dig att läsa studier om 2 år. Man vet aldrig.
Citera
2021-11-18, 22:06
Medlem
Citat:
Jo då jag har länkat till mycket genom hela plandemin. Men du är en eftersläntrare som missat mycket och verkar ha en hel del att ta igen. Orkar dock inte lära upp dig mer än jag redan gjort. Skillnaden mellan oss är att jag vet att jag har rätt medan du tror och hoppas att jag har fel.

Mig veterligen har du sällan eller aldrig länkat till en källa så länge som jag följt denna tråd (sedan mars 2020).
Citera
2021-11-18, 22:07
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Citat från artikeln i Expressen:

Pressen på FHM: Sluta släng bort vaccindoser

Skåne tvingas kasta vaccin som kunde ha gått till vårdpersonal – med hänvisning till Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
Nu ökar trycket på att kringgå myndigheten.

...
I vintras beslutade Region Skåne att börja vaccinera vårdpersonal tidigare än vad Folkhälsomyndigheten slagit fast i sin prioritetsordning.
...
Maria Landgren, vaccinsamordnare i Skåne, har tidigare sagt att det är angeläget att följa Folkhälsomyndighetens prioritetsordning.
– Det är angeläget att doserna sätts i rätt armar, det vill säga på dem som är beslutade. Ännu är gruppen under 65 år, eller vårdpersonal, inte beslutade för en tredje dos. De kommer få en tredje dos, men Folkhälsomyndigheten är väldigt tydliga att det är de som sätter startdatum för detta, säger Maria Landgren till P4 Malmöhus.

Sonesson: ”Beredd att pröva politiskt”
Men nu ökar trycket i Skåne på att kringgå Folkhälsomyndighetens prioritetsordning – när vaccindoser blir över.
– Vårdpersonal hör av sig till mig om att kolleger som fått vaccin tidigt nu åter blivit sjuka och att de samtidigt på sina håll tvingats slänga över hundratalet doser, säger Carl Johan Sonesson, regionstyrelsens ordförande.
Maria Landgren påstår att anledningen till att doserna kasseras, är att prioritetsordningen behöver följas. Av det drar jag slutatsen att Maria Landgren anser att soptunnan har högre prioritet än vårdpersonalen.

Överblivna doser som kasseras är inte ett nytt problem. Doser har kasserats även tidigare under vaccineringen. Folkhälsomyndigheten borde redan från början ha bett regionerna fundera på hur överblivna doser ska tas tillvara. Men Folkhälsomyndigheten har inte brytt sig. Dom har inte haft engagemanget att verkligen bekämpa viruset. (Men många andra delar av samhället har visat stort engagemang.)

Vaccindoserna har betalats med skattebetalarnas pengar. Att kassera doser är slöseri med skattepengar.

Nu ökar trycket.....

Hm. Att de ens kör den formen av bullshit Psy-Ops.
Alla som går på det, lär redan tagit sina tre sprutor.....

Oansvarigt att lägga skattepengar på sådan propaganda.
Pengarna kunde lagts på sjukvården i stället.
Citera
2021-11-18, 22:08
Medlem
Citat:
Tror jag ej. DU kanske har lärt dig att läsa studier om 2 år. Man vet aldrig.
Medan du läser studier angående vad som hänt för åratal sedan och försöker förstå dom utan större framgång, så klarar många av oss andra av att förstå verkligheten i nutid!
Citera
2021-11-18, 22:11
Medlem
Citat:
Mig veterligen har du sällan eller aldrig länkat till en källa så länge som jag följt denna tråd (sedan mars 2020).

OK då förlorar du på walkover! Du får helt enkelt ta och läsa om tråden! Observera hur tokfel många som du har haft rakt igenom den. Eller vänta du har inte ens förstått…
Citera
2021-11-18, 22:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Sverige är på 33:e plats bland 37 länder när det gäller antalet döda per miljon invånare, på 22:a plats av 22 länder när det gäller antalet intensivvårdade och på 35:e plats av 36 länder när det gäller smittade.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnGX4w/sverige-ett-av-europas-minst-covidutsatta-lander-just-nu

Jumboplatser rakt igenom.

Var är alla som i trådens början krävde Tegnells avgång?
Citera
2021-11-18, 22:13
Medlem
Citat:
Medan du läser studier angående vad som hänt för åratal sedan och försöker förstå dom utan större framgång, så klarar många av oss andra av att förstå verkligheten i nutid!

Studien jag senast länkade till var från den 12 november 2021.
Citera
2021-11-18, 22:20
Medlem
Citat:
Studien jag senast länkade till var från den 12 november 2021.
Men den var väl ganska inaktuell som den mesta information du verkar vurma för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in