2021-11-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Oj vad imponerande att vaccinen utlovar skydd mot svår sjukdom och död när viruset i princip inte är farligt för andra än de som redan står vid livets slut.,,

Ja precis som en helt vanlig säsongsinfluensa funnits i alla år. När ska "yngre" -65 och i övrigt friska individer inse och erkänna att bluffen är lika ofarlig som vilken influensa som helst. Det enda det handlar om nu bland hysteriska psykdåliga människor är: JAG tog skiten det blev inte alls som utlovat dom har förstått att det är oprövat och nödgodkänt JAG är rädd och nu en 3e dos för helt friska Yngre. Det är ren rädsla! Har JAG blivit lurad då ska ta mig fan alla i hela samhället gå min väg annars är det omoraliskt och orättvist bäää bäää...
Citera
2021-11-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Håller inte logiskt. Du måste bli smittad för att immunförsvaret skall kunna reagera.

Ja och?
Citera
2021-11-18, 21:51
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Den logiken håller inte heller.

Då skulle det nu ochså dö fler ovaccinerade!

Men det är nästan bara vaccinerade som dör.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jo den håller. Färre blir sjuka och dör.

Om ovaccinerade inte dör. Medans vaccinerade dör.

Så håller det verkligen inte logiskt.

Då är enda svaret att vaccinet, inte bara inte ger något skydd.
Utan att det dessutom förstör immunförsvaret.
Citera
2021-11-18, 21:52
Medlem
Citat:
Det är sant. Du räknade upp inte en, utan flera spekulationer utan vetenskaplig substans.
Det är såklart inte spekulationer att väldigt många i Sverige har kommit i kontakt med både gamla och nya coronavirus troligen alla utom ett fåtal eremiter. Det är inte heller spekulati9ner att viruset inte är särskilt farligt om man nu inte redan är svårt sjuk eller rejäl skröplig!
Det som saknar vetenskaplig substans är ditt förnekande av epidemiologiska biologiska och fysiologiska självklarheter!
Citera
2021-11-18, 21:53
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Å andra sidan är det 3 gånger större risk att ovaccinerade blir smittade.

https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/gennembrudsinfektion/rapport/gennembrudsinfektion-covid19-uge45-2021-gb28.pdf?la=da

Tur att jag är ovaccinerad då.

Jag har haft Corona utan symptom, men det var i våras.
När behöver jag fylla på med immunitet igen säger du?

Om jag var vaccinerad hade jag haft svårare att bli immun då eller?
Citera
2021-11-18, 21:53
Medlem
Citat:
Om ovaccinerade inte dör. Medans vaccinerade dör.

Så håller det verkligen inte logiskt.

Då är enda svaret att vaccinet, inte bara inte ger något skydd.
Utan att det dessutom förstör immunförsvaret.

Märklig logik. Vaccinet skyddar inte 100 % så de allra sköraste trillar av pinn oavsett. Men faktum kvarstår att färre personer blir sjuka och/eller får svår sjukdom än förra året och detta är på grund av vaccinering.
Citera
2021-11-18, 21:54
Medlem
Citat:
Det är såklart inte spekulationer att väldigt många i Sverige har kommit i kontakt med både gamla och nya coronavirus troligen alla utom ett fåtal eremiter. Det är inte heller spekulati9ner att viruset inte är särskilt farligt om man nu inte redan är svårt sjuk eller rejäl skröplig!
Det som saknar vetenskaplig substans är ditt förnekande av epidemiologiska biologiska och fysiologiska självklarheter!

Om det är självklarheter så borde du kunna uppvisa en källa till dina påståenden, vilket du aldrig lyckats göra.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Märklig logik. Vaccinet skyddar inte 100 % så de allra sköraste trillar av pinn oavsett. Men faktum kvarstår att färre personer blir sjuka och/eller får svår sjukdom än förra året och detta är på grund av vaccinering.

Finns inget som helst vetenskapligt stöd för det påståendet.
Citera
Medlem
Citat:
Återigen, kom med en källa istället för ditt skitsnack.
Det är inte skitanack..Vilket du lär inse om ett eller två år. Din tröghet är imponerande…
Citera
2021-11-18, 21:55
Medlem
Citat:

Om det är självklarheter så borde du kunna uppvisa en källa till dina påståenden, vilket du aldrig lyckats prestera.
Citera
2021-11-18, 21:55
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Under tiden har en inkvoterad idiot till kvinnlig chef, Maria Landgren i Skåne, bestämt att hundratals användbara vaccindoser måste kastas varje dag. Sådan idioti bidrar också till att vi kommer att se fler dödsfall i Sverige än nödvändigt, det förekommer vad jag vet ingen annanstans i världen:

https://www.expressen.se/kvallsposten/pressen-pa-fhm-sluta--slang-bort-vaccindoser/

Citat från artikeln i Expressen:

Pressen på FHM: Sluta släng bort vaccindoser

Skåne tvingas kasta vaccin som kunde ha gått till vårdpersonal – med hänvisning till Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
Nu ökar trycket på att kringgå myndigheten.

...
I vintras beslutade Region Skåne att börja vaccinera vårdpersonal tidigare än vad Folkhälsomyndigheten slagit fast i sin prioritetsordning.
...
Maria Landgren, vaccinsamordnare i Skåne, har tidigare sagt att det är angeläget att följa Folkhälsomyndighetens prioritetsordning.
– Det är angeläget att doserna sätts i rätt armar, det vill säga på dem som är beslutade. Ännu är gruppen under 65 år, eller vårdpersonal, inte beslutade för en tredje dos. De kommer få en tredje dos, men Folkhälsomyndigheten är väldigt tydliga att det är de som sätter startdatum för detta, säger Maria Landgren till P4 Malmöhus.

Sonesson: ”Beredd att pröva politiskt”
Men nu ökar trycket i Skåne på att kringgå Folkhälsomyndighetens prioritetsordning – när vaccindoser blir över.
– Vårdpersonal hör av sig till mig om att kolleger som fått vaccin tidigt nu åter blivit sjuka och att de samtidigt på sina håll tvingats slänga över hundratalet doser, säger Carl Johan Sonesson, regionstyrelsens ordförande.
Maria Landgren påstår att anledningen till att doserna kasseras, är att prioritetsordningen behöver följas. Av det drar jag slutatsen att Maria Landgren anser att soptunnan har högre prioritet än vårdpersonalen.

Överblivna doser som kasseras är inte ett nytt problem. Doser har kasserats även tidigare under vaccineringen. Folkhälsomyndigheten borde redan från början ha bett regionerna fundera på hur överblivna doser ska tas tillvara. Men Folkhälsomyndigheten har inte brytt sig. Dom har inte haft engagemanget att verkligen bekämpa viruset. (Men många andra delar av samhället har visat stort engagemang.)

Vaccindoserna har betalats med skattebetalarnas pengar. Att kassera doser är slöseri med skattepengar.
Senast redigerad av Onkel Kostia 2021-11-18 kl. 21:58.
Citera
2021-11-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Tur att jag är ovaccinerad då.

Jag har haft Corona utan symptom, men det var i våras.
När behöver jag fylla på med immunitet igen säger du?

Om jag var vaccinerad hade jag haft svårare att bli immun då eller?

Diskussionen handlade inte om personer med genomgången infektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in