2021-11-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg finner det merkelig at Fru Hagen selv ikke har ytret noe om disse turene. Hun skulle som kjent til Kvitfjell hun. Vel inntil hun ble fortalt at den turen ikke ble noe av, så hun tilbød seg å være barnepike.

Noen skrev noe om at denne Londonturen var reservert til fire dager etter bortføringen om jeg ikke husker feil. Hadde de reist til Kvitfjell som kanskje ikke var tenkt som en dagstur? ville hun fått svært dårlig tid med å tenke seg om i forhold til hva pakker jeg i kofferten og hvem passer bikkja i hvertfall.

Som kjent ble det ikke noe Londontur, være seg reservert eller ikke.

Det ble heller ingen tur til varmere strøk. Fru Hagen ser ikke ut til å ha visst om denne heller med tanke på hva hun deler med en venninne når hun gir tommel ned for THs oppførsel i senere tid og i forhold til hvor lite interessert han fremstod i forhold til feiring av deres 49 års bryllupsdag. Jeg tenker det sier det meste om at hun ikke var forelagt noen planer om noen sydentur i det hele tatt. Da hadde nok ordlyden i den den meldingen vært noe annerledes, tror du ikke?
Dette er sitater fra boka «Lørenskog-mysteriet» angående tur-planer:
Fra avhør av TH én uke etter forsvinningen: «Nå får politiet også høre at ekteparet hadde planlagt å reise på ferie kort tid etter at Lisbeth forsvant. Hagen har faktisk ryddet plass i kalenderen både denne og neste uke. Hun tittet på en reise til Gran Canaria, og for ham var det helt greit at hun fikk bestemme det. De hadde også diskutert å reise til London, men Lisbeth var mest lysten på litt sol og varme i høstmørket.»
Fra avhør av eldste dattera, kalt «Silje» i boka: «Faktisk hadde Silje reservert en tur til London for foreldrene, som hadde planer om å reise bare fire dager etter forsvinningen.» Jeg vet ikke mer enn dette, hva AEH har visst om dem, eller om hun har fortalt andre om disse turene, er ikke nevnt.
Citera
2021-11-18, 22:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Enig. Kanskje hun ikke var tiltenkt noen reiser i det hele tatt, bortsett fra en siste.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er derfor jeg tidligere har snakket om at jeg er nysgjerrig på hvor konkrete disse planene egentlig var.

Var det gjort bestillinger? Funnet konkrete spor av planleggning, søking på reisemål, kontakt med reisebyrå?

Siden den gang har det, i tillegg til planlagt tur til Gran Canaria, også blitt opplyst om at HHB2 skal ha "reservert tur for dem til London". Dette burde det i hvert fall finnes spor av?

Og hundepass? Ble det gjort forespørsler/forberedelser for det, enten med familie eller hundepensjonat/kennel?

Ikke det at det er vanlig å dra to uker (!) til Gran Canaria med en helt ny hundevalp hjemme, de hadde vel bare hatt den et par uker når AE forsvant, valpen ville da vært bare ca 10 uker.

At TH "ryddet to uker i kalenderen" holder ikke som "bevis" for at det faktisk var planlagt reiser.

Og hva vil det egentlig si å "rydde to uker" ? Hadde han tømt kalenderen fullstendig for avtaler og planer på jobben i et gitt tidsrom? HADDE han faktisk gjort det?

Det ser ikke bra ut for historien om planlagte reiser hit og dit, hvis det ikke finnes et eneste konkret spor av reelle planer for det.

chansen är mycket stor att dessa resor bara var planer och aldrig skulle bli något mer än rena planer tillsammans med resten av kidnappning och mordplanerna...
Citera
2021-11-18, 22:58
Medlem
Citat:
Et våpen hadde enkelt forminsket nær sagt enhver motstand dersom dette var en kidnapping. Har ingen tro på at kidnappere gikk inn i dette huset og satset på overfallsteknikk og med det gamblet med 90 mill euro.

Kanskje det er nettopp det GM har tenkt; "hun vil vel aldri gjøre motstand hvis hun får et våpen rettet mot seg." Men hvis hun fikk panikk og gjorde motstand, så har man kanskje ikke andre valg enn å bruke vold.
Citera
2021-11-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
enig, men tanken var at ru kunne bidratt med kryptohjelp. F.eks hjelpe th til å opprette konto i falskt navn. Dermed endring i siktelsen.

Hvis han har bistått TH i noe som isolert sett gir lav eller ingen straff, hvorfor legger han ikke da alle kort på bordet?
Citera
2021-11-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Dette er sitater fra boka «Lørenskog-mysteriet» angående tur-planer:
Fra avhør av TH én uke etter forsvinningen: «Nå får politiet også høre at ekteparet hadde planlagt å reise på ferie kort tid etter at Lisbeth forsvant. Hagen har faktisk ryddet plass i kalenderen både denne og neste uke. Hun tittet på en reise til Gran Canaria, og for ham var det helt greit at hun fikk bestemme det. De hadde også diskutert å reise til London, men Lisbeth var mest lysten på litt sol og varme i høstmørket.»
Fra avhør av eldste dattera, kalt «Silje» i boka: «Faktisk hadde Silje reservert en tur til London for foreldrene, som hadde planer om å reise bare fire dager etter forsvinningen.» Jeg vet ikke mer enn dette, hva AEH har visst om dem, eller om hun har fortalt andre om disse turene, er ikke nevnt.

Vi får håpe politiet har tenkt litt sitt rundt akkurat disse opplysningene som du her fremlegger. For øvrig interessant at London ble nevnt av TH og en tur dit ble reservert av Silje.
Citera
2021-11-18, 23:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Et våpen hadde enkelt forminsket nær sagt enhver motstand dersom dette var en kidnapping. Har ingen tro på at kidnappere gikk inn i dette huset og satset på overfallsteknikk og med det gamblet med 90 mill euro.

håller med om det, för ingen planerar en kidnappning där man också måste gå in i ett hus och hämta offret utan att vara beväpnad...
Citera
2021-11-18, 23:09
Medlem
Citat:
Vi får håpe politiet har tenkt litt sitt rundt akkurat disse opplysningene som du her fremlegger. For øvrig interessant at London ble nevnt av TH og en tur dit ble reservert av Silje.
"Reservert" høres jo mer definitivt ut, så kanskje London turen var bestilt, mens sol-og-varme turen foreløpig bare var en plan. Vanskelig å si, men hvis London turen var bestilt, regner jeg med politiet har sikret fly-billetter/reservasjoner m.m.
For øvrig interessant at London ble nevnt av TH og en tur dit ble reservert av Silje.Hvorfor mener du dette er interessant?
Senast redigerad av univers123 2021-11-18 kl. 23:15.
Citera
2021-11-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kanskje det er nettopp det GM har tenkt; "hun vil vel aldri gjøre motstand hvis hun får et våpen rettet mot seg." Men hvis hun fikk panikk og gjorde motstand, så har man kanskje ikke andre valg enn å bruke vold.

Det er klart det kan ha blitt kaotisk og full panikk hos både den ene og den andre i dette hjemmet denne dagen. Men jeg kjøper bare ikke kidnapping når jeg hører om grov vold og kvelning. Jeg tenker drap.
Citera
2021-11-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
håller med om det, för ingen planerar en kidnappning där man också måste gå in i ett hus och hämta offret utan att vara beväpnad...

Nei det tror ikke jeg heller.
Citera
2021-11-18, 23:24
Medlem
Citat:
chansen är mycket stor att dessa resor bara var planer och aldrig skulle bli något mer än rena planer tillsammans med resten av kidnappning och mordplanerna...

Kan være.
Citera
2021-11-18, 23:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nei det tror ikke jeg heller.

ett brev lika långt som en bok och inget vapen så kidnappningen slutar i ett slagsmål där kidnappningsoffret dödas inne i sitt hus och kidnapparna lägger tid på att städa brottsplatsen,
det låter inte som en planerad kidnappning i alla fall...
Citera
2021-11-18, 23:33
Medlem
Citat:
ett brev lika långt som en bok och inget vapen så kidnappningen slutar i ett slagsmål där kidnappningsoffret dödas inne i sitt hus och kidnapparna lägger tid på att städa brottsplatsen,
det låter inte som en planerad kidnappning i alla fall...

Jeg tror jeg sier meg enig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in