Citat:
Dette er sitater fra boka «Lørenskog-mysteriet» angående tur-planer:Jeg finner det merkelig at Fru Hagen selv ikke har ytret noe om disse turene. Hun skulle som kjent til Kvitfjell hun. Vel inntil hun ble fortalt at den turen ikke ble noe av, så hun tilbød seg å være barnepike.
Noen skrev noe om at denne Londonturen var reservert til fire dager etter bortføringen om jeg ikke husker feil. Hadde de reist til Kvitfjell som kanskje ikke var tenkt som en dagstur? ville hun fått svært dårlig tid med å tenke seg om i forhold til hva pakker jeg i kofferten og hvem passer bikkja i hvertfall.
Som kjent ble det ikke noe Londontur, være seg reservert eller ikke.
Det ble heller ingen tur til varmere strøk. Fru Hagen ser ikke ut til å ha visst om denne heller med tanke på hva hun deler med en venninne når hun gir tommel ned for THs oppførsel i senere tid og i forhold til hvor lite interessert han fremstod i forhold til feiring av deres 49 års bryllupsdag. Jeg tenker det sier det meste om at hun ikke var forelagt noen planer om noen sydentur i det hele tatt. Da hadde nok ordlyden i den den meldingen vært noe annerledes, tror du ikke?
Noen skrev noe om at denne Londonturen var reservert til fire dager etter bortføringen om jeg ikke husker feil. Hadde de reist til Kvitfjell som kanskje ikke var tenkt som en dagstur? ville hun fått svært dårlig tid med å tenke seg om i forhold til hva pakker jeg i kofferten og hvem passer bikkja i hvertfall.
Som kjent ble det ikke noe Londontur, være seg reservert eller ikke.
Det ble heller ingen tur til varmere strøk. Fru Hagen ser ikke ut til å ha visst om denne heller med tanke på hva hun deler med en venninne når hun gir tommel ned for THs oppførsel i senere tid og i forhold til hvor lite interessert han fremstod i forhold til feiring av deres 49 års bryllupsdag. Jeg tenker det sier det meste om at hun ikke var forelagt noen planer om noen sydentur i det hele tatt. Da hadde nok ordlyden i den den meldingen vært noe annerledes, tror du ikke?
Fra avhør av TH én uke etter forsvinningen: «Nå får politiet også høre at ekteparet hadde planlagt å reise på ferie kort tid etter at Lisbeth forsvant. Hagen har faktisk ryddet plass i kalenderen både denne og neste uke. Hun tittet på en reise til Gran Canaria, og for ham var det helt greit at hun fikk bestemme det. De hadde også diskutert å reise til London, men Lisbeth var mest lysten på litt sol og varme i høstmørket.»
Fra avhør av eldste dattera, kalt «Silje» i boka: «Faktisk hadde Silje reservert en tur til London for foreldrene, som hadde planer om å reise bare fire dager etter forsvinningen.» Jeg vet ikke mer enn dette, hva AEH har visst om dem, eller om hun har fortalt andre om disse turene, er ikke nevnt.