2021-11-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Idiotisk innlegg

Ja. Men det var da også meningen.

For øvrig lurer jeg på: til dere som er engasjert i saken men ikke har lest boken, er det noen spesiell grunn til det?
Citera
2021-11-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er derfor jeg tidligere har snakket om at jeg er nysgjerrig på hvor konkrete disse planene egentlig var.

Var det gjort bestillinger? Funnet konkrete spor av planleggning, søking på reisemål, kontakt med reisebyrå?

Siden den gang har det, i tillegg til planlagt tur til Gran Canaria, også blitt opplyst om at HHB2 skal ha "reservert tur for dem til London". Dette burde det i hvert fall finnes spor av?

Og hundepass? Ble det gjort forespørsler/forberedelser for det, enten med familie eller hundepensjonat/kennel?

Ikke det at det er vanlig å dra to uker (!) til Gran Canaria med en helt ny hundevalp hjemme, de hadde vel bare hatt den et par uker når AE forsvant, valpen ville da vært bare ca 10 uker.

At TH "ryddet to uker i kalenderen" holder ikke som "bevis" for at det faktisk var planlagt reiser.

Og hva vil det egentlig si å "rydde to uker" ? Hadde han tømt kalenderen fullstendig for avtaler og planer på jobben i et gitt tidsrom? HADDE han faktisk gjort det?

Det ser ikke bra ut for historien om planlagte reiser hit og dit, hvis det ikke finnes et eneste konkret spor av reelle planer for det.

Det du skriver er også interessant med tanke på denne reserverte Londonturen.

Her har vi foreldre som skal reise til Kvitfjell tett opptil denne turen gitt at info om den gitt i tråden er korrekt og all info tyder på at Fru Hagen var innstilt på denne turen og også TH. De har i tillegg valp de antagelig ikke har skaffet seg pass til dersom de ikke visste om denne overraskelsen. Når var det tenkt at de skulle få vite slik at de kunne gjort sine nødvendige forberedelser til denne turen? Mens de var på Kvitfjell?

TH fremstår ikke som typen man planlegger en slik overraskelsestur til heller akkurat, med tanke på at han ville vært i behov av å rydde avtaleboken sin. Har ikke hørt noe som tilsier at han visste om og hadde planlagt for dette? Tvertimot.

Jeg konkluderer med at mye kunne mye gått i vasken i forhold til denne turen.
Citera
2021-11-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg aner ikke. Men jeg blir overrasket hvis han blir sjekket ut av saken, slik forsvareren tror.

Han nevner "tilfeldigvis" kidnapping, kryptovaluta og monero uten å vite noe mer om saken enn at AE har forsvunnet. Som om dette var en dagligdags hendelse. Man skal lese mye om kidnappingssaker i media, før dette blir det første man tenker på.

I tillegg så innrømmer han at han løy i avhør. Og forklaringen han deretter kommer med, er etter min mening lite troverdig.

Dersom politiet har rett i at hun ble utsatt for grov vold og drept med kvelning ser jeg helt bort fra at han er involvert. Da mener jeg mye peker i retning av en eller flere i nær relasjon til henne.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-18 kl. 21:29. Anledning: Tillegg
Citera
2021-11-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Dersom politiet har rett i at hun ble utsatt for grov vold og drept med kvelning ser jeg helt bort fra at han er involvert. Da mener jeg mye peker i retning av en eller flere i nær relasjon til henne.
enig, men tanken var at ru kunne bidratt med kryptohjelp. F.eks hjelpe th til å opprette konto i falskt navn. Dermed endring i siktelsen.
Citera
2021-11-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
enig, men tanken var at ru kunne bidratt med kryptohjelp. F.eks hjelpe th til å opprette konto i falskt navn. Dermed endring i siktelsen.

Mulig, men tror ikke noen hadde tatt sjansen på å involvere en drømmer i dette dersom det ble planlagt og utført av noen eller flere nær henne.

Er det en reell kidnapping som ikke gikk helt etter planen så ja mulig involvert. Men mulig kvalt og grov vold gjør at det er litt vanskelig å det hele tatt tenke at kidnapping for min del.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-18 kl. 21:53. Anledning: Tillegg
Citera
2021-11-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Dette går ut som er svar til flere av dere som fortsatt drar inn TB i videre spekulasjoner her på forumet. TB har ikke noe med denne saken å gjøre. Vi har tidligere forsøkt å formidle dette, men det har bare ført til flere misforståelser og spekulasjoner.

Vi ser oss derfor nødt til å offentliggjøre en kopi av mail fra påtaleansvarlig i saken GH og statadvokat MKP sendt til TB i forrige uke. Dette er mail som har det samme innholdet enkelte brukere har fått tilsendt på DM i sommer etter at TB var i avhør.

Link til kopi av mail: https://imgur.com/a/spbyTwW

TB har ingen ting med denne saken å gjøre, og som det fremkommer i GH sin mail til TB, advokat Storrvik og som GH har uttalt til TV2, så har TB kun status som vitne i saken, fordi han selv valgte å ta kontakt med politiet etter å ha blitt utsatt for rykter i dette (og andre) forumer på nett.

Legg også merke til GH sin avslutningskommentar hvor han oppfordrer TB til anmelde det som blir skrevet, og dette kommenterte advokat Storrvik også til TV2 i sommer:

https://www.tv2.no/nyheter/14070380/

For siste gang. Vær litt voksne. Slutt å spekulere inn uskyldige folk inn i denne suppa og tenk dere litt om hvilke påstander dere kommer med på andres bekostning.

Vil du være snill og gjøre kopien tydelig!

Jeg har forstørret kopien hvor jeg kan tolke ganske mye.
Men det er bra rart.
Den siste raden helt nederst ser ikke ut til å eksistere.
Takk på forhånd!
Troll troll troll
Citera
2021-11-18, 22:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vil du være snill og gjøre kopien tydelig!

Jeg har forstørret kopien hvor jeg kan tolke ganske mye.
Men det er bra rart.
Den siste raden helt nederst ser ikke ut til å eksistere.
Takk på forhånd!
Troll troll troll

Kanskje du trenger briller?
Citera
2021-11-18, 22:06
Medlem
Citat:
Kanskje du trenger briller?

Har lesebriller styrke 2+.
Så jeg trenger ikke sterkere styrke når det kommer til lesebriller.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-11-18 kl. 22:10.
Citera
2021-11-18, 22:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg konkluderer med at mye kunne mye gått i vasken i forhold til denne turen.

Jeg har tidligere lurt på hvor godt planlagt Kvitfjell-turen var også. Det var snakk om møter, ble det booket møterom, hvilke avtaler og planer ble lagt med eventuelt andre involverte, var disse konkretiserte? Osv.

Mangel på konkret planegging, av både hyttetur, møter, londontur og to uker i syden vil i så fall indikere at noen visste at disse turene ikke ville finne sted uansett, hvorfor bruke tid og penger på planlegging og bookinger av ting man visste at ikke kom til å skje.
Såkalt "guilty knowledge"

Men det høres veldig fint ut da, med londonturer og sydenturer på trappene, men jeg tror ikke noe på at dette faktisk var tilfellet.

Og siden ingen av delene skjedde er det jo ikke sikkert noen har ettergått disse planene i sømmene.

Det hadde tatt seg bedre ut, hvis det er TH som står bak da, at disse tingene var bestilt og booket, som om de faktisk skulle dra.
Hvis ikke det er tilfellet så ser det ut som noe som ble glemt og oversett i planleggingen/stagingen av alt det andre, de viktigere tingene, som selve forsvinningen og staging av åstedet.

Edit: Og hvis TH faktisk hadde ryddet kalenderen sin for de to første ukene i november, men ikke gjort noen andre forberedelser så syns jeg ikke det indikerer noen faktiske reiseplaner heller.
Men han visste kanskje at han ikke kom til å ha så mange møter og slikt, i hvert fall de første to ukene av november...

Var det omtrent så lang tid han så for seg at han måtte sitte hjemme, slukke lysene kl 21 og spille bekymret ektemann...?
Senast redigerad av Niffy 2021-11-18 kl. 22:26.
Citera
2021-11-18, 22:36
Medlem
Citat:

En kidnapping/bortføring der offeret gjør motstand kan både føre til vold og at offeret blir utsatt for kvelningsfare. Men det spørs om dette var en del av planen.
Citera
2021-11-18, 22:50
Medlem
Citat:
Mulig, men tror ikke noen hadde tatt sjansen på å involvere en drømmer i dette dersom det ble planlagt og utført av noen eller flere nær henne.

Er det en reell kidnapping som ikke gikk helt etter planen så ja mulig involvert. Men mulig kvalt og grov vold gjør at det er litt vanskelig å det hele tatt tenke at kidnapping for min del.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
En kidnapping/bortføring der offeret gjør motstand kan både føre til vold og at offeret blir utsatt for kvelningsfare. Men det spørs om dette var en del av planen.

Et våpen hadde enkelt forminsket nær sagt enhver motstand dersom dette var en kidnapping. Har ingen tro på at kidnappere gikk inn i dette huset og satset på overfallsteknikk og med det gamblet med 90 mill euro.
Citera
2021-11-18, 22:53
Medlem
Citat:
Jeg har tidligere lurt på hvor godt planlagt Kvitfjell-turen var også. Det var snakk om møter, ble det booket møterom, hvilke avtaler og planer ble lagt med eventuelt andre involverte, var disse konkretiserte? Osv.

Mangel på konkret planegging, av både hyttetur, møter, londontur og to uker i syden vil i så fall indikere at noen visste at disse turene ikke ville finne sted uansett, hvorfor bruke tid og penger på planlegging og bookinger av ting man visste at ikke kom til å skje.
Såkalt "guilty knowledge"

Men det høres veldig fint ut da, med londonturer og sydenturer på trappene, men jeg tror ikke noe på at dette faktisk var tilfellet.

Og siden ingen av delene skjedde er det jo ikke sikkert noen har ettergått disse planene i sømmene.

Det hadde tatt seg bedre ut, hvis det er TH som står bak da, at disse tingene var bestilt og booket, som om de faktisk skulle dra.
Hvis ikke det er tilfellet så ser det ut som noe som ble glemt og oversett i planleggingen/stagingen av alt det andre, de viktigere tingene, som selve forsvinningen og staging av åstedet.

Edit: Og hvis TH faktisk hadde ryddet kalenderen sin for de to første ukene i november, men ikke gjort noen andre forberedelser så syns jeg ikke det indikerer noen faktiske reiseplaner heller.
Men han visste kanskje at han ikke kom til å ha så mange møter og slikt, i hvert fall de første to ukene av november...

Var det omtrent så lang tid han så for seg at han måtte sitte hjemme, slukke lysene kl 21 og spille bekymret ektemann...?

Interessant. Og enig i at det ser fint ut det hele. Og ser heller ikke bort fra det siste du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in