2021-06-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
I og med at man ikke har snurten av noen løsning i saken så langt. Skader det ikke å prøve ut alternative forklaringer på hva som har skjedd. Kanskje noen har fått henne til å være med på et eller annet ?

Du får høre med Havhest om hun kan se noe i krystallkulen sin.
Citera
2021-06-07, 23:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Når jeg skrev at han var ærlig, siktet jeg til hans uttalelse: "Det er ingen tvil om at mediene samlet sett - også innbefattet meg selv - i stor grad har operert som påtalemyndighetens forlengede arm."
Dette er en viktig erkjennelse, og jeg er overbevist om at redaktøren har bedre grunnlag for å vurdere dette enn deg.

Problemet er at denne redaktøren unnlater å vise til konkrete eksempler på at mediene har
operert som påtalemyndighetens forlengede arm. Hva har mediene faktisk gjort? Jo, de har
referert saken på bakgrunn av de opplysninger som er tilgjengelig. De har gitt politiet og
siktede jevnbyrdige muligheter for tilsvar. Jeg kan ikke se at mediene har gått ut over sitt
embete. De har såvidt jeg forstår ikke plaget familien eller andre berørte parter med utidige
henvendelser. De har heller ikke gravd unødvendig mye i privatlivet til de involverte. Det vi
har fått vite om sistnevnte, har i all hovedsak vært relatert til etterforskningen.

Når han bruker ordene "ingen tvil", uten å gi eksempler på hva og hvorfor, tar han munnen for full.

Innlegget fremstår for meg mer som et kjærlighetsdikt enn et saksdokument.
Senast redigerad av Svartediket 2021-06-08 kl. 00:01.
Citera
2021-06-07, 23:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nei, absolutt ikke. Det får stå for Havhest’ s fantasi.

OK, tak for svar.
Kan du, eller evt. någon annan, upplysa namnet (maskerat med *) på den eks-svogeren som AEH skulle haft ett förhållande till ?
På förhand tack.
Citera
2021-06-08, 00:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK, tak for svar.
Kan du, eller evt. någon annan, upplysa namnet (maskerat med *) på den eks-svogeren som AEH skulle haft ett förhållande till ?
På förhand tack.

Jeg tror faktisk eks-svogeren er den eneste i denne saken vi ikke kjenner navnet til.
Det har i allefall ikke vært nevnt en eneste gang her i denne tråden.
Citera
2021-06-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Drapstidspunktet er selvsagt en nøkkel. Th mener å ha alibi 09.30 og da vil han slippe unna om bestillingen ikke kan spores tilbake til han. Derfor går politiet etter bakmennene. Kjøkkenveien. Tyder politiets nye utspill på at de mener dette er et bestillingsverk. En reell bakmann på vegne av th og ikke kun en datamann, men også med voldskapasitet. Sjelden kombo i såfall. Ikke sikker på at dette er tilfelle. Det å tilegne seg høy reell datakompetanse er arbeidskrevende og de har neppe fokus på vold samtidig. Noe annet er om de har fått en oppskrift tildelt.

Milli sa noe lignende i en podcast, at han ikke trodde de som står bak kryptoopplegget er de som eventuelt drepte henne og har stor voldskapasitet. Men kriminelle kjøper og selger narkotika på det svarte nettet og betaler med kryptovaluta, så de kan vel lett spesialisere seg på krypto i tillegg. Det er jo mange kriminelle mennesker i verden.
Citera
2021-06-08, 00:45
Medlem
Hvor er Poirot? har ikke fulgt med her så mye de siste månedene, men poirot har ikke vært her på lenge nå?
Citera
2021-06-08, 01:12
Medlem
Nytt raid gitt

I dag mandag raidet hundrevis av sleuths by the dozen under kodenavnet ANOM. Ikke færre enn seksten land deltok i politioperasjonen, som derfor kalles unik. I følge Europol inkluderer disse Sverige, Australia, Danmark, Estland, Finland, Canada, Litauen, NORGE, New Zealand, Skottland, Storbritannia, Tyskland, Ungarn, USA og Østerrike.
Citera
2021-06-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Problemet er at denne redaktøren unnlater å vise til konkrete eksempler på at mediene har
operert som påtalemyndighetens forlengede arm. Hva har mediene faktisk gjort? Jo, de har
referert saken på bakgrunn av de opplysninger som er tilgjengelig. De har gitt politiet og
siktede jevnbyrdige muligheter for tilsvar. Jeg kan ikke se at mediene har gått ut over sitt
embete. De har såvidt jeg forstår ikke plaget familien eller andre berørte parter med utidige
henvendelser. De har heller ikke gravd unødvendig mye i privatlivet til de involverte. Det vi
har fått vite om sistnevnte, har i all hovedsak vært relatert til etterforskningen.

Når han bruker ordene "ingen tvil", uten å gi eksempler på hva og hvorfor, tar han munnen for full.

Innlegget fremstår for meg mer som et kjærlighetsdikt enn et saksdokument.

Innlegget er et debattinnlegg, ikke et saksdokument.
Redaktøren problematiserer noe som forlengst burde ha vært kommentert i andre medier - rettssikkerheten.
Jeg synes dette er på høy tid, og det uavhengig av hvem det gjelder og uavhengig av hvilken sak.

"Tida som er gått og alvorligheten i siktelsen - drap eller medvirkning til drap på kona - er jo selvfølgelig ikke bare en enorm påkjenning for Hagen selv, men også for hans nærmeste familie. Jeg tenker da på hans tre barn og barnebarna som opplever siktelsen som invalidiserende."

Min mening er at påtalemyndigheten enten må tiltale TH innen rimelig tid, eller frafalle siktelsen.
Å frafalle siktelsen, betyr selvsagt ikke at man legger saken i en skuff.
J* Lunde* ble siktet for medvirkning til grov korrupsjon, men saken ble etter lang tids etterforskning henlagt.
https://e24.no/naeringsliv/i/KvxQM6/oekokrim-henlegger-korrupsjonssiktelsen-mot-jo-lunder
Lunde* ble ikke tilkjent så mye som en krone i erstatning.
Den tidligere konsernsjefen i Yara, T*orleif Enge*, ble frikjent i en annen sak, men fikk fullstendig avslag på sitt krav om erstatning og oppreisning på 19,5 millioner kroner.
Jeg ser ikke på debattinnlegget som en "kjærlighetserklæring". Redaktøren nyanserer bildet av TH, men dette er ikke et forsvarsskrift. Jeg tolker dette som en generell bekymring for rettssikkerheten.
Citera
2021-06-08, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror faktisk eks-svogeren er den eneste i denne saken vi ikke kjenner navnet til.
Det har i allefall ikke vært nevnt en eneste gang her i denne tråden.

Og anonymiteten begrunnes med at han er et "nøkkelvitne".
I motsetning til et av det av de viktigste vitnene så langt, lønnsansvarlig ved Futurum.
Ikke nok med at alle som har fulgt med i tråden vet hvem hun er, hun har i tillegg blitt mistenkt for å lyve.
Det har også blitt hintet til at hun hadde et forhold til TH.
Det stinker dobbeltmoral.
Citera
2021-06-08, 02:23
Medlem
Jeg lurer på hva dere tenker om de 2 maskemennene ved futurum og den norske maskemannen som beveget seg i området ved metrosenteret og i nærhet av hagens hus. Har disse samarbeidet? Interessant å høre litt synspunkter på dette og hvordan dere tenker. Jeg så på videoen av den norske maskemannen om igjen og la først merke til at han stoppet ved søplekassene FØR han eventuelt gikk innom eller i nærheten av hagens hus og ikke på tilbakeveien. Han kom så tilbake over metroplassen. Jeg trodde han stoppet opp og så mot huset på tilbakeveien, men det var altså kun på vei mot området som leder til Hagens hus. Jeg vet politiet sjekket han ut av saken. Hva sa den norske hettemannen om sin gåtur, hvor hadde han vært? Hva tenker politiet om de 3 maskemennene i dag?
Citera
2021-06-08, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Jeg tror også det er verdt å se nærmere på Dashen på vei inn til Huobi. Har du kommet noen vei?

Det dreier seg om 11. juli skriver VG (https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene), men jeg får ikke det til å matche med input til 1DA-btc-adressen. Der er det et innskudd 10. juli. Så DASH-BTC traden på Huobi må ha skjedd 10., og ikke 11. juli? (Kanskje tidssone inne i bildet her som lurer meg.)

Transaksjonen må være et sted her, evt. under 11. da:
https://explorer.dash.org/insight/blocks-date/2018-07-10

DASH kurs 10. juli 2018 ca. $222
BTC kurs 10. juli 2018 ca $6400
input til 1DA 10. juli er: 0.03658508 BTC, noe som er ca. $234
234/222 blir ca. 1,05 DASH.

Så ser ut som om det ble kjøpt påfallende nærme ca. 1 dash, som så ble overført i btc til 1DA.

Hei, tusen takk for bidrag!!

Overføring fra Huobi til 1DA* var 10.07.2018 kl 13.40 GMT+2, altså ikke den 11e (Det kan hende at VG bommer med vilje) 13.40 GMT+2 is 11.40 AM UTC så DASH transaksjonen inn til Huobi må ha vært før den tiden, og sansynligvis også den 10e. Enig at det må ha vært litt over 1 Dash.

Politiet/Kripos vet såklart Dash adressen på Huobi som ble brukt, men det vet vi ikke. Men kanskje man finner noen potentsielle adresser med å søke på alle beløp i den størrelsen av ca 1-1.5 Dash, og før 11.40 utc? Også beløpet som kom inn på Huobi må være en slutt output av en privatesend, det skal ikke være vanskelig å gjennkjenne en slik betaling tenker jeg

F.e. her er en del transaskjoner i en privatesend, så man kan begynne slik, finn en avsluttet transaksjonsrunde, og så begynne å jobbe seg bakover. Men antal adresser eksploderer nok for hver runde i privatesend. Likevel er det ikke noe problem med litt scripting, akkurat som for btc.

Eksempler fra privatesend (ikke nødvendigvis relatert til TH saken)
- https://explorer.dash.org/insight/tx/4b4ab143a91f9fd3f207dd2b7af4dc9e45c464a9ae4482e1b7 ade00ab705edfa
- https://explorer.dash.org/insight/tx/8ecfd8c7fd2d2ebe7a386fc577f70e50986ab42ab8a9e4af43 e4b59f00940479
- https://explorer.dash.org/insight/tx/8ecfd8c7fd2d2ebe7a386fc577f70e50986ab42ab8a9e4af43 e4b59f00940479
- https://explorer.dash.org/insight/tx/fe558c38cb2de78888b2ff0c0d06d598b62494d7441e0e0b17 603a8d895dc628
- https://explorer.dash.org/insight/tx/40b4e6967b71070dc7208b1ed5fbea925d961b1fc21c212e14 f38e2a073febe1
osv osv.

Skal se på det nærmere, må skrive litt kode for å forenkle jobben.
Citera
2021-06-08, 05:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg lurer på hva dere tenker om de 2 maskemennene ved futurum og den norske maskemannen som beveget seg i området ved metrosenteret og i nærhet av hagens hus. Har disse samarbeidet? Interessant å høre litt synspunkter på dette og hvordan dere tenker. Jeg så på videoen av den norske maskemannen om igjen og la først merke til at han stoppet ved søplekassene FØR han eventuelt gikk innom eller i nærheten av hagens hus og ikke på tilbakeveien. Han kom så tilbake over metroplassen. Jeg trodde han stoppet opp og så mot huset på tilbakeveien, men det var altså kun på vei mot området som leder til Hagens hus. Jeg vet politiet sjekket han ut av saken. Hva sa den norske hettemannen om sin gåtur, hvor hadde han vært? Hva tenker politiet om de 3 maskemennene i dag?

Mannen som gikk over festplassen er jo som du selv sier sjekket ut av saken. Han stoppet på et punkt der det går ann å se rett over til Sloraveien, men jeg syntes ikke at det ser ut som at han gjør det, ser over til S4. Er nok bare en vanlig mosjonist. Og så er det de to hettemennene ved Futurum. Han ene virker på ganglaget til å være litt eldre, minst 55. Jeg har studert videoen flere ganger, og det ser ut som at han tar hansken opp mot nesen og drar bort litt snørr, tar hansken ned og ser litt på snørret, før at han blir ute av synet. Den andre hettemannen derimot er mye mer interessant. Han ser ut til å være litt yngre, tynnere, og har et hurtigere ganglag. Han går bort til det treet, og kikker mot parkeringsplassen, før han snur og går tilbake igjen. Jeg tror dette må være skuespill eller at han er lurt til å gjøre dette, siden det står et stort skilt nedi bakken om at området er kameraovervåket. Det går ikke ann at de er så talentløse at dette er ekte kidnappere som skulle sjekke om TH var kommet på jobb, og at kysten var klar. Det kan også være at det er Utengen som skulle sjekke om TH var kommet på jobb, hvem vet. Tror dette er iscenesatt av TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in