2021-11-18, 00:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja sant det. Kanskje hun hadde reelle flytteplaner?

ja om min fru köpt en hund när hon visade att jag var emot det, jag skulle då fråga både henne och mig själv om hon skulle flytta...
men så mycket resor är speciellt med en så liten hund och verkar inte trovärdigt...
Citera
2021-11-18, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Når man lever sammen med andre mennesker, så er det naturlig å vite slike ting om hverandre. Altså om man er sterk eller ikke. Jeg tror at dette ofte kan være et samtaleemne blant 70-åringer. "Er du i god eller dårlig form". TH var dessuten selv opptatt av trening. Noen 70 åringer er spreke, mens andre er det dessverre ikke. Jeg tror du overtolker betydningen av hva TH mente med at AEH var sterk. Men tror nok at han sa dette i avhør, på spørsmål om han trodde at hun ville ha forsøkt å forsvare seg, men også på spørsmål om hennes mentale styrke, "at TH var iskald i forhandlinger". Jeg tolker disse uttalelsene som at TH mente at AEH ville utfordre kidnapperne. I løpet av et langt liv, så er det mange oppgaver som må gjennomføres. AEH har levd et aktivt liv, hatt flere hunder. Som småbarnsforeldre er det mange tunge løft, man sitter ikke mye stille. Slik er det også for besteforeldre. Det å holde orden på hus og hage krever fysisk styrke. Noen ganger tunge løft. Ellers gjør man fritidsaktiviteter sammen, skiturer o.l.. AEH gikk mye turer helt frem til forsvinningsdagen, så det er nok ikke så rart at de som kjente henne, visste at hun var sterk.
synd th ikke hadde tid og kapasitet til å være prosjektleder i å få kona tilbake. Er den beste kandidaten. Politiet har ifølge th og barna kun rotet det til.
Citera
2021-11-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Er dessverre dette som preger innleggene til noen brukere her, ingen nevnt, ingen glemt Frustrerende, men disse brukernes innlegg sier mer om dem selv og manglende evner, enn de sier om saken vi diskuterer.

Heldigvis flyter debatten forholdsvis greit i perioder, før den går i vranglås. Det hadde nok vært en fordel om de som ønsker å diskutere TT eller andre avsporinger tok dette via PM.
Citera
2021-11-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja sant det. Kanskje hun hadde reelle flytteplaner?

Når det gjelder skilsmissemotivet, så tror jeg det er viktig å se på hvordan situasjonen var da planleggingen startet.

Noen har hevdet at verden er ikke så tilfeldig at AE hadde sammenbrudd i en forening noen uker før forsvinningen. Men på dette tidspunktet var nok bortføringen eller drapet ferdig planlagt, og da blir det veldig vanskelig å knytte dette til forsvinningen.
Citera
2021-11-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Hey, kanskje du nettopp fant enda et motiv for homo-psykopaten til å knerte nullet? Her må det vel være noe mer dere kan ta tak i. Grave litt, utfordre hverandre, lage noen tankekart dere imellom. Kjør!

Idiotisk innlegg
Citera
2021-11-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Når det gjelder skilsmissemotivet, så tror jeg det er viktig å se på hvordan situasjonen var da planleggingen startet.

Noen har hevdet at verden er ikke så tilfeldig at AE hadde sammenbrudd i en forening noen uker før forsvinningen. Men på dette tidspunktet var nok bortføringen eller drapet ferdig planlagt, og da blir det veldig vanskelig å knytte dette til forsvinningen.

Planleggingen har nok gått over lang tid, altså flere år. Avisutklippene om uløste draps- /forsvinningssaker saker dreier seg så vidt jeg vet, om forhold til dels langt bak i tid.

Han kan ha lagt planen "sten for sten" og samtidig forkastet idéer underveis. Han er grundig og systematisk, han hadde ikke dårlig tid. Dette handlet ikke om affekt, men det motsatte.

Hvordan betale medhjelpere uten at det kunne spores kan ha vært en siste barriere, som ble løst av at krypto dukket opp som en mulighet (han har ikke hatt 12 - 15 møter med RU om noe han raskt fant ut han ikke var interessert i).

At AE fikk det verre og verre har ikke noen direkte sammenheng med når planleggingen startet, men heller med at det ble gradvis mer og mer ulevelig sammen med TH.
Senast redigerad av Alsagio 2021-11-18 kl. 13:23.
Citera
2021-11-18, 13:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Planleggingen har nok gått over lang tid, altså flere år. Avisutklippene om uløste draps- /forsvinningssaker saker dreier seg så vidt jeg vet, om forhold til dels langt bak i tid.

Han kan ha lagt planen "sten for sten" og samtidig forkastet idéer underveis. Han er grundig og systematisk, han hadde ikke dårlig tid. Dette handlet ikke om affekt, men det motsatte.

Hvordan betale medhjelpere uten at det kunne spores kan ha vært en siste barriere, som ble løst av at krypto dukket opp som en mulighet (han har ikke hatt 12 - 15 møter med RU om noe han raskt fant ut han ikke var interessert i).

At AE fikk det verre og verre har ikke noen direkte sammenheng med når planleggingen startet, men heller med at det ble gradvis mer og mer ulevelig sammen med TH.

Om TH är skyldig så tror jag att motivet till att planere/maskera drapet som en kidnappning var för att kunna betala hjälpare/leiemorder (via "lösensumma") på et sätt så at betalingen inte kunde spåras tillbaka till TH.
Citera
2021-11-18, 14:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Ja, dette er nok planlagt i lang tid. Han må ha gjort grundige risikovurderinger for hvert steg i planen.
Jeg tenker at alt som hadde med selve drapet og fjerning av liket å gjøre, var nøye planlagt
allerede før tanken om kidnapping og krypto kom inn i bildet.

Ikke utenkelig at han har gjort såkalte "dummy runs" av de mest kritiske stegene.

Citat:

RU er en liten gåte oppi alt dette. Alle møtene. De merkelige innleggene på Facebook.
7. juli 2018 postet han et innlegg kun med teksten 'aqua'. Ikke noe mer. Kan dette være
en beskjed eller et signal til noen?

Citat:

Vel, jeg tenker jo at denne hevnlysten til TH nok har påvirket "atmosfæren" i hjemmet.
Tenker det er en utfordring å oppføre seg normalt rundt en man faktisk har planer om å drepe.
Citera
2021-11-18, 14:29
Medlem
Citat:

Helt enig. Derfor blir AEs oppførsel i ukene før drapet mindre relevant når det gjelder et eventuelt skilsmissemotiv. Det kunne faktisk ødelegge planene, hvis AE begynte å fortelle til alle at TH var forferdelig å leve med og at det gikk mot skilsmisse.

Citat:

Hvis vi skal tro på det som ble forklart så var det flere ulike forretningsideer som ble diskutert, og som gang på gang fikk avslag. Kryptomannen møtte også opp flere ganger uten avtale.

Dette gir en som ble nødt til å leve på kokt ris, og som trodde han skulle bli millionær, et sterkt motiv. Når han i tillegg innrømmer å ha løyet om at monero var tema, og plutselig kommer på at TH var svært interessert i monero, da er han etter min mening en soleklar kandidat til å være innblandet i saken.
Citera
2021-11-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om TH är skyldig så tror jag att motivet till att planere/maskera drapet som en kidnappning var för att kunna betala hjälpare/leiemorder (via "lösensumma") på et sätt så at betalingen inte kunde spåras tillbaka till TH.

Men hvorfor et løsepengekrav på 100 millioner? Ble medhjelperne fristet til å utnytte seg av situasjonen?
Citera
2021-11-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Idiotisk innlegg

Slik kan det gå når man tar det andre skriver på alvor...
Citera
2021-11-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Helt enig. Derfor blir AEs oppførsel i ukene før drapet mindre relevant når det gjelder et eventuelt skilsmissemotiv. Det kunne faktisk ødelegge planene, hvis AE begynte å fortelle til alle at TH var forferdelig å leve med og at det gikk mot skilsmisse.

Hvis vi skal tro på det som ble forklart så var det flere ulike forretningsideer som ble diskutert, og som gang på gang fikk avslag. Kryptomannen møtte også opp flere ganger uten avtale.

Dette gir en som ble nødt til å leve på kokt ris, og som trodde han skulle bli millionær, et sterkt motiv. Når han i tillegg innrømmer å ha løyet om at monero var tema, og plutselig kommer på at TH var svært interessert i monero, da er han etter min mening en soleklar kandidat til å være innblandet i saken.

Jeg tror RU har en rolle i dette, og synes spesielt forbindelsene mellom TEH, RU, MPU og TB er interessant. Både når det gjelder krypto og drapet på AE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in