Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Planleggingen har nok gått over lang tid, altså flere år. Avisutklippene om uløste draps- /forsvinningssaker saker dreier seg så vidt jeg vet, om forhold til dels langt bak i tid.
Han kan ha lagt planen "sten for sten" og samtidig forkastet idéer underveis. Han er grundig og systematisk, han hadde ikke dårlig tid. Dette handlet ikke om affekt, men det motsatte.
Ja, dette er nok planlagt i lang tid. Han må ha gjort grundige risikovurderinger for hvert steg i planen.
Jeg tenker at alt som hadde med selve drapet og fjerning av liket å gjøre, var nøye planlagt
allerede før tanken om kidnapping og krypto kom inn i bildet.
Ikke utenkelig at han har gjort såkalte "dummy runs" av de mest kritiske stegene.
Citat:
Hvordan betale medhjelpere uten at det kunne spores kan ha vært en siste barriere, som ble løst av at krypto dukket opp som en mulighet (han har ikke hatt 12 - 15 møter med RU om noe han raskt fant ut han ikke var interessert i).
RU er en liten gåte oppi alt dette. Alle møtene. De merkelige innleggene på Facebook.
7. juli 2018 postet han et innlegg kun med teksten 'aqua'. Ikke noe mer. Kan dette være
en beskjed eller et signal til noen?
Citat:
At AE fikk det verre og verre har ikke noen direkte sammenheng med når planleggingen startet, men heller med at det ble gradvis mer og mer ulevelig sammen med TH.
Vel, jeg tenker jo at denne hevnlysten til TH nok har påvirket "atmosfæren" i hjemmet.
Tenker det er en utfordring å oppføre seg normalt rundt en man faktisk har planer om å drepe.