Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jo, men detta är ändå komplikationer som drabbar ett fåtal. Samtidigt som jag är helt övertygad om, att den höga incidensen allergier, intoleranser och autoimmuna sjukdomar bland unga/yngre medelålders, har ett samband med att de inte fått gå igenom de normala barnsjukdomarna. När jag var barn var det EN på lekis som hade diabetes och EN i min grundskoleklass som hade pälsdjursallergi. Det var allt, alla andra var friska. Idag har nästan varje barn minst ett sådant tillstånd, och ofta två eller flera.
Röda hund är för övrigt bara farligt, om en kvinna får det när hon är gravid. Då kan hennes foster bli skadat. Men har man pox parties så att alla barn får röda hund före puberteten, så händer ju inte det.
Ja du har rätt om röda hund, vid graviditet är det farligt, my bad.
Jag är inte lika övertygad om att det har ett samband, men säger inte att ett sådant inte finns. När jag tänker tillbaka på min egen barndom så var vi mycket mera utomhus "Ut och lek" hörde man ofta. Idag sitter barnen mest hemma, ofta med diverse elektronik och prylar, finns mycket flamskyddsmedel och liknande i dem. Jag blev själv vaccinerad mot påssjuka när jag var i tonåren och inte hade fått det, tack vare min mor, vilket jag är tacksam för, tycker mig inte märkt några men av det.