2021-11-13, 17:14
Medlem
Antagligen lär han väl bli friad för alla skotten, men dömd för brotten att ha haft ett vapen utan att haft rätt ålder inne, samt färdats med vapnet till en annan stat än där han bor.
2021-11-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Grosskreutz borde aldrig haft ett vapen ens då han är dömd sen tidigare plus att han vittnade själv i rättegången att Kyle sköt när han riktade sin pistol emot Kyle.

https://www.youtube.com/watch?v=zAci7xY0npY&ab_channel=CBS58

Rosenbaum borde ha varit kvar på mentalsjukhus och aldrig varit på plats. Nu blev han dödad och jag gråter inte över att en pedofil som har våldtagit pojkar i röven.

Huber slår Kyle med en skateboard samt försöker ta vapnet från honom och blir då skjuten. Även Huber är ingen ängel och gillar boxa sina fruntimmer.

Alla dessa har aktiv jagat Kyle som enbart har försökt att komma bort ifrån dessa så han ska slippa skjuta ihjäl dessa i självförsvar.

Kyle och självförsvar går dåligt ihop, speciellt när Kyle är samma person som bara två veckor innan skjutningen gav sig på en ung kvinna som hade ryggen vänd mot honom varpå Kyle matade knytnävesslag mot hennes bakhuvud och rygg. Kyles karaktär är lika rutten som dom du fördömer.

https://nypost.com/2020/09/01/video-shows-kenosha-shooter-kyle-rittenhouse-punching-a-girl-report/
2021-11-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Vapentypen spelar faktiskt ingen som helst roll, eller menar du att en självförsvarsskjutning här i Sverige döms utifrån vapentypen?

Nej precis.
Och det görs inte i USA heller.

Självklart gör det det. För varje skott du kan avlossa i rask takt ökar ju risken att du träffar någon oskyldig och våldet du använder blir då allt mer oproportionerligt.
2021-11-13, 17:54
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Kyle och självförsvar går dåligt ihop, speciellt när Kyle är samma person som bara två veckor innan skjutningen gav sig på en ung kvinna som hade ryggen vänd mot honom varpå Kyle matade knytnävesslag mot hennes bakhuvud och rygg. Kyles karaktär är lika rutten som dom du fördömer.

https://nypost.com/2020/09/01/video-shows-kenosha-shooter-kyle-rittenhouse-punching-a-girl-report/

Hej! Du skriver samma sak hela tiden. Har försökt svara dig och till och med pratat om dig men antingen duckar du eller så läser du bara max en halv sida i tråden varje gång innan du börjar kräkas ut dina vanliga argument.

Så jag citerar mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Jag svarade Aloe-Blacc på sidan 73 i den här tråden och påpekade att han verkligen aldrig har något att komma med. Samma sak om och om igen utan något argument varför det här inte var självförsvar i just situationen som uppstår. Aloe-Blacc är så politiskt färgad att hen har svårt att se nyanser, logik, fakta eller ens ta del av andras argument. Dessutom väljer Aloe-Blacc att bara besvara när hen kan komma på motargument eller idiotförklara någon, annars är det knäpptyst. Det för inte debatten framåt på något som helst sätt (hen vill nog inte ens debatt, vill nog kasta paj).

Stämmer det?

Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Men vad tycker du om själva rättsfallet då? Hittills har du nämnt att
- Domaren kanske är republikan
- Domaren höjer rösten mot DA när juryn inte har varit i rummet
- Kyle hade en ”Free as fuck”-tröja när han släpptes mot borgen
- Vapnet fick han inte ha (han kommer nog dömas för det, en misdemeanor)
- Han slog en tjej som slogs med hans syster utanför skolan. (I ärlighetens namn så slog han henne bakifrån för att hon slogs med hans syster, inte en klassisk sucker punch som du försöker få det till)
- Kyle bodde inte där och borde inte ha varit på platsen (ja jag har läst alla dina inlägg i tråden och det är samma smörja)

Så dina huvudargument är att domaren är partisk, vapnet olaglig, Kyle hade själv åkt till platsen och Kyle är en dålig person. Kan ställa några frågor till dig:
- Blev han jagad av Rosenbaum? Kan du hålla med om att Kyle just då var i fara?
- Hade Kyle innan det hotat Rosenbaum eller på annat sätt gjort något så pass allvarligt att Rosenbaum var i nödläge och var tvungen att rusa efter Kyle?
- Om jag startar en eld vid en bensinstation, du släcker den vilket provocerar mig; vem av oss är det som har gjort fel? Kan du beskyllas för att provocera mig ”i onödan”?
- Han med skateboarden, gjorde han något mot Kyle?
- Han med pistolen, riktade han den mot Kyle innan han blev skjuten?
- Sköt Kyle någon som inte attackerade honom?
- Känner du inte själv att du griper efter halmstrån? Du diskuterar liksom aldrig något som framkommer i förhandlingarna, bara ”komiskt hur folk kan försvara kvinnomisshandlaren…” och något av ovan nämnda argument.

Skrivit det förut; att han och andra (på ”båda” sidor) går runt med skjutvapen är helt galet. Så det håller jag med om. Men det blir ju inte automatiskt mord för det, även om det är upplagt för att såna här saker kommer ske. Sen kanske du TYCKER att det BORDE automatiskt bli mord men då kan du ju skriva det istället för att klanka ner på andras intelligens till höger och vänster. Sen komma med lite argument varför det borde vara så. Höj nivån.

Kom igen nu. Har du ytterligare argument?
2021-11-13, 18:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Självklart gör det det. För varje skott du kan avlossa i rask takt ökar ju risken att du träffar någon oskyldig och våldet du använder blir då allt mer oproportionerligt.
Nejnej stopp här nu 😆

Att du har ett stort magasin eller inte bedöms inte annorlunda bara för det, att du blandar in att man kanske skjuter någon oskyldig på någon slags sannolikhetslära har ingenting med verkligheten att göra.

Du bedöms precis likadant om du skjuter en oskyldig med mynningsladdare.
Tror du du döms annorlunda för att du har en pistol med 10-skottsmagasin, eller ett med 15?
Hur går det om du har en AR-15 och skjuter någon med ett skott, eller en vanlig studsare och skjuter med 4 ??
Senast redigerad av scoremax 2021-11-13 kl. 18:17.
2021-11-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag har minne av att jag just efter händelsen såg ett klipp där man tydligt kunde höra att han som attackerar med skateboarden skriker "I'm going to kill you", men jag kan inte hitta det klippet. Är det någon annan som minns det? I det klipp som cirkulerar nu så blir ljudet grumligt just vid den sekvensen så jag undrar om det är någon som har mixtrat med ljudet.

Vill också minnas det men kan inte sätta fingret på var jag har hört det. Däremot är det väldigt tydligt att de exempelvis skriker ”get him” och ”cranium his skull”, så det är inte långsökt att någon även skulle ha skanderat ”im going to kill you”.

Rosenbaum exempelvis skrek ju under kvällen ”shoot me nigger” minst tre gånger och sa att ”if i find any of you alone im going to kill you”.
2021-11-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
En fotnot

Spannet för denna regel gällde också bara upp till och med 18.

Så 16-18 fick man vara för att denna lag skulle ha effekt, vilket den då har för Kyle som var 17 år.

Tack för förtydligandet. Vapenlagen i sig i Wisconsin verkar vara svår att tyda, iaf enligt domaren.
2021-11-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Absolut. Och som grädde på moset så var en av dessa en äcklig liten pedofil så det ska han fan få en applåd för.

Blir han inte frikänd speciellt efter att åklagaren verkar göra allt jobb åt försvaret så skulle jag bli ruskigt förvånad.

Åklagaren får ytterligare skäll av domaren. Älskar kommentarerna under videon. Haha

https://www.youtube.com/watch?v=b_zwTfTNK2E&ab_channel=Law%26CrimeNetwork

Ja, blir han inte frikänd så är juryn påverkad. Bara kolla på åklagarens bästa videobevis från igår så... man häpnar.
2021-11-13, 19:15
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Ja, blir han inte frikänd så är juryn påverkad. Bara kolla på åklagarens bästa videobevis från igår så... man häpnar.

Du vet att domaren endast tar juryns ”dom” som rekommenderande men kan gå emot den. Men jag ser ingen större politisk press just nu.
2021-11-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du vet att domaren endast tar juryns ”dom” som rekommenderande men kan gå emot den. Men jag ser ingen större politisk press just nu.

Åh fan, det har jag missat. Tack för informationen. Då kan man alltså nästan garanterat säga att KR kommer gå fri om man tänker på hur åklagaren gång på gång inte lyckats bevisa ett skit samt slirat många gånger.
2021-11-13, 19:47
Medlem
KattenLattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Åklagaren var pinsam tyckte jag, som tog upp längden på pipan och hävdade att försvaret skulle ha bekräftat att den var laglig, när det faktiskt är åklagarens jobb att komma med bevis. Det är tydligt att de greppar efter halmstrån, om ens det.

Det är ingenting att häpnas över, det är underförstått att människor med såna åsikter är på det viset, annars hade de inte haft sådana åsikter från första början.
Ja, åklagaren har naturligtvis vid det här fallet visat inte bara på galopperande inkompetens, men även stark brist på karaktär. Det finns dem som hoppas att den starka antipati åklagaren framkallar kommer att påverka juryn, om nu inte den överväldiga bevisningen om Rittenhouse oskyldighet räcker för en eventuellt jävig jury, alternativt jury som röstar i åklagarens försvar i rädsla att erfara repressalier från vänsterns mobb.

Det är dock många som även har klagat över försvarets jobb. Fr.a. misslyckandet i att framföra invändningar inför domaren mot åklagarens ibland direkt rättsvidriga framtoning irriterar många.

Och visst har du rätt i att man inte bör bli förvånad över vänstersvinens agerande, men trots allt vill man tro på mänsklighetens godhet, och blir då alltid något förtvivlad över att se dessa praktarslen, som under historiens lopp, med särskild tonvikt på det senaste århundradet, har åsamkat hundratals miljoner människor livet p.g.a. sin totala brist på moral och intelligens. Man får försöka se det komiska i deras existens istället!
Senast redigerad av KattenLatten 2021-11-13 kl. 20:05.
2021-11-13, 19:54
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Åh fan, det har jag missat. Tack för informationen. Då kan man alltså nästan garanterat säga att KR kommer gå fri om man tänker på hur åklagaren gång på gång inte lyckats bevisa ett skit samt slirat många gånger.

Kolla in TimCast på youtube.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in