Citat:
Vad? Jag talar inte om andelen människor, jag talar om andelen demonstrationer som ledde till upplopp. Om ca 7% av demonstrationerna ledde till upplopp så tycker jag att det är rimligt att säga att en majoritet av demonstrationerna inte ledde till upplopp.
EDIT: sen förstår jag inte din poäng, ja jag hade hävdat nödvärn, precis som jag gör i det här fallet. Skulle det visa att jag bedömer de olika menar du?
EDIT: sen förstår jag inte din poäng, ja jag hade hävdat nödvärn, precis som jag gör i det här fallet. Skulle det visa att jag bedömer de olika menar du?
Ja, du och dina kompisar sa jag. Alltså dina meningsfränder. Det har väl inte undgått dig att samtliga som gapar om att Kyle inte handlade i nödvärn i tråden, i USA och på andra ställen står långt till vänster? Samtidigt som de ljuger om händelseförloppet, trots att de många gånger vet att de ljuger.
Dessa hade frenetiskt hävdat nödvärn om rollerna var motsatta med Kyle som svart och de skjutna Trump-supportrar, och det i övrigt gick identiskt till. Det är för att vänstern inte har några principer, och ser den här rättegången som bara en del av kulturkriget.
I USA är det så illa att en enormt stor del av befolkningen på fullt allvar tror att Kyle var en vit makt/rasist/nazist/extremist som var där enbart för att skjuta ner folk, speciellt svarta. Många vet inte ens att samtliga inblandade i fallet är vita! De tror att Kyle helt skoningslöst sköt vilt omkring sig, som en skolskjutare, med syfte att döda. Varför tror folk att det gick till såhär då? För att media konstant målat upp ett falsk narrativ av händelsen i över ett år.
Du har ju flera från vänstern i den här tråden som dag in och dag ut upprepar exakt den här skiten, och i deras fall vet de om att de ljuger, vilket gör det ännu värre än att bara vara ovetandes. Aloe-Blacc och zergrush för att nämna två stycken.
Ser man på fallet objektivt, utan ideologiska skygglappar på, är det ett solklart fall av nödvärn enligt amerikansk lag.