2021-11-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vad? Jag talar inte om andelen människor, jag talar om andelen demonstrationer som ledde till upplopp. Om ca 7% av demonstrationerna ledde till upplopp så tycker jag att det är rimligt att säga att en majoritet av demonstrationerna inte ledde till upplopp.

EDIT: sen förstår jag inte din poäng, ja jag hade hävdat nödvärn, precis som jag gör i det här fallet. Skulle det visa att jag bedömer de olika menar du?

Ja, du och dina kompisar sa jag. Alltså dina meningsfränder. Det har väl inte undgått dig att samtliga som gapar om att Kyle inte handlade i nödvärn i tråden, i USA och på andra ställen står långt till vänster? Samtidigt som de ljuger om händelseförloppet, trots att de många gånger vet att de ljuger.

Dessa hade frenetiskt hävdat nödvärn om rollerna var motsatta med Kyle som svart och de skjutna Trump-supportrar, och det i övrigt gick identiskt till. Det är för att vänstern inte har några principer, och ser den här rättegången som bara en del av kulturkriget.

I USA är det så illa att en enormt stor del av befolkningen på fullt allvar tror att Kyle var en vit makt/rasist/nazist/extremist som var där enbart för att skjuta ner folk, speciellt svarta. Många vet inte ens att samtliga inblandade i fallet är vita! De tror att Kyle helt skoningslöst sköt vilt omkring sig, som en skolskjutare, med syfte att döda. Varför tror folk att det gick till såhär då? För att media konstant målat upp ett falsk narrativ av händelsen i över ett år.

Du har ju flera från vänstern i den här tråden som dag in och dag ut upprepar exakt den här skiten, och i deras fall vet de om att de ljuger, vilket gör det ännu värre än att bara vara ovetandes. Aloe-Blacc och zergrush för att nämna två stycken.

Ser man på fallet objektivt, utan ideologiska skygglappar på, är det ett solklart fall av nödvärn enligt amerikansk lag.
2021-11-18, 19:23
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, du och dina kompisar sa jag. Alltså dina meningsfränder. Det har väl inte undgått dig att samtliga som gapar om att Kyle inte handlade i nödvärn i tråden, i USA och på andra ställen står långt till vänster? Samtidigt som de ljuger om händelseförloppet, trots att de många gånger vet att de ljuger.

Dessa hade frenetiskt hävdat nödvärn om rollerna var motsatta med Kyle som svart och de skjutna Trump-supportrar, och det i övrigt gick identiskt till. Det är för att vänstern inte har några principer, och ser den här rättegången som bara en del av kulturkriget.

I USA är det så illa att en enormt stor del av befolkningen på fullt allvar tror att Kyle var en vit makt/rasist/nazist/extremist som var där enbart för att skjuta ner folk, speciellt svarta. Många vet inte ens att samtliga inblandade i fallet är vita! De tror att Kyle helt skoningslöst sköt vilt omkring sig, som en skolskjutare, med syfte att döda. Varför tror folk att det gick till såhär då? För att media konstant målat upp ett falsk narrativ av händelsen i över ett år.

Du har ju flera från vänstern i den här tråden som dag in och dag ut upprepar exakt den här skiten, och i deras fall vet de om att de ljuger, vilket gör det ännu värre än att bara vara ovetandes. Aloe-Blacc och zergrush för att nämna två stycken.

Ser man på fallet objektivt, utan ideologiska skygglappar på, är det ett solklart fall av nödvärn enligt amerikansk lag.

Jag tror inte det stämmer. Alltså visst finns det en hel del i vänstern som anser att Kyle borde fällas för något, men att man skulle ljuga helt om händelseförloppet, eller inte känna till det alls och ändå uttala sig bestämt, det har jag inte sett många exempel på.

Men nu när du vet att det är andel demonstrationer och inte andel demonstranter jag syftade på, håller du då med om att den stora majoriteten av demonstrationer var fredliga? Trots att högern gillar att ljuga om den saken, om du nu väljer att bedöma siffrorna utan dina ideologiska skygglappar?
2021-11-18, 19:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte det stämmer. Alltså visst finns det en hel del i vänstern som anser att Kyle borde fällas för något, men att man skulle ljuga helt om händelseförloppet, eller inte känna till det alls och ändå uttala sig bestämt, det har jag inte sett många exempel på.

Det verkade som att du åtminstone hade några principer när du erkände att Kyle var oskyldig, men här visar du direkt prov på motsatsen när du börjar ljuga.

Du har aldrig hört talas om MSNBC, CNN, Washington Post, TYT för att nämna några?

https://rumble.com/voyvnt-all-the-times-the-media-lied-about-rittenhouse.html

I över ett år har de konstant matat sina tittare och läsare med dessa lögner jag beskrev i mitt förra inlägg.

Titta på den videon, bara ett kort axplock av alla lögner vänstern sysslat med under senaste året.

Citat:
Men nu när du vet att det är andel demonstrationer och inte andel demonstranter jag syftade på, håller du då med om att den stora majoriteten av demonstrationer var fredliga? Trots att högern gillar att ljuga om den saken, om du nu väljer att bedöma siffrorna utan dina ideologiska skygglappar?

Men det är en lögn. Det brann, plundrades och vandaliserades på så gott som samtliga platser BLM och AFA dök upp på.
2021-11-18, 19:36
Medlem
Ser ut som att MSNBC ligger illa till.

Citat:
@JackPosobiec
Judge Schroeder says the reporter who was taken into custody was James J Morrison and he claimed to be working for Irene Byon of NBC in New York

On LinkedIn, there is an Irene Byon who lists herself as an NBC producer in New York
https://twitter.com/JackPosobiec/status/1461388994298712064

Citat:
Tim Pool
@Timcast
Holy shit this looks legit

People already found Irene Byon at NBC via linkedin

It seems that MSNBC was trying to expose the identity of the jury
https://twitter.com/Timcast/status/1461387195839926273

Irene Byon raderar nu sin Linkedin etc.
2021-11-18, 19:39
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det verkade som att du åtminstone hade några principer när du erkände att Kyle var oskyldig, men här visar du direkt prov på motsatsen när du börjar ljuga.

Du har aldrig hört talas om MSNBC, CNN, Washington Post, TYT för att nämna några?

https://rumble.com/voyvnt-all-the-times-the-media-lied-about-rittenhouse.html

I över ett år har de konstant matat sina tittare och läsare med dessa lögner jag beskrev i mitt förra inlägg.

Titta på den videon, bara ett kort axplock av alla lögner vänstern sysslat med under senaste året.

Men det är en lögn. Det brann, plundrades och vandaliserades på så gott som samtliga platser BLM och AFA dök upp på.

Jag börjar titta på den, noterar att det är skapat av skräppersonen Dinesh D'Sousa, så jag ska ju inte förvänta mig särskilt mycket. De hemska lögnerna är alltså t ex att en person säger att han mördade två personer. Eller att flera kallar honom en vigilante, eller säger att han var där för att skjuta folk. Inget av det här är i närheten av vad du påstår, jag skulle inte kalla det lögner alls.

Din känsla om vad som hände på samtliga platser motsägs dock av faktan. Men så du går med på att förutsatt att siffrorna stämmer, så är det korrekt att säga att de flesta demonstrationer var fredliga? Bara det att du förnekar studien? Baserar du det på något utöver känslor förresten, finns det någon annan studie som gjorts kommit till något annat resultat?
2021-11-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Läste precis samma sak .
Trodde Sverige var polariserat men holy fuck...
2021-11-18, 19:40
Medlem
Citat:

Att media alltid varit enemy of the people är ingen nyhet precis, men inte trodde jag att de skulle vara så här flagranta.

Detta hade lett till mistrial hundra av hundra gånger i fall som inte har någon medial uppmärksamhet eller är utsatta för utpressning av vänster. Frågan är om domaren vågar stå upp för sina principer och lagen i det här fallet?
2021-11-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Ont och gott är en kristen dikotomisk förenkling av världen. Att du målar upp grupper som antingen essentiellt goda (delvis en naivt idealiserande bild av dig själv, då du representerar idealet) eller genomonda, där båda gruppers funktion är att bekräfta din smala verklighetsbild, säger mer om din egen rädsla för olikheter och egna svårigheter att förstå människor som psykologiskt komplexa varelser, detta helt baserat på huruvida de håller med eller tar avstånd från din världsbild.l?

Jo men visst. Min smala verklighetsbild... Den är väl ungefär såhär. Med brått mod bränna ned tredje persons egendom = ont uppsåt. Släcka brand för att skydda tredje persons egendom = gott uppsåt. Tycker du att det lika gärna kan vara tvärtom beror det ingalunda på din mänskliga psykologiska komplexitet utan ideologisk förvrängning eller förvirring.

Min rädsla är att västvärlden håller på att acceptera mobbtyranni och därmed normalisera att oliktänkande har ett mindre mänskligt värde som ska tystas med våld. Ingen är rätt igenom ond eller god, men för din omgivning spelar det inte så stor roll hur du är på insidan utan vilka handlingar du utför.
2021-11-18, 19:44
Medlem
Citat:

Jack Posobiec är ett troll men Tim Pool är legit, så det finns substans i det hela. Illa.
2021-11-18, 19:44
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Samma film, på den i lägre kvalitet som man gav till försvarsadvokaterna ser man inte ett skit, på den i bättre kvalitet ser man inte heller något tydligt. Väldigt tveksamt som bevis för något.

Ok så fulspel från Åklagarna, hade man haft ett fall på riktigt så hade man inte fulspelat så här utan givetvis givit Försvarna den bästa kopian om det hade visat det de påstår.

Att man måste fulspela visar också på att man inte har mycket att arbeta med överhuvudtaget.
Inte ens deras egna vittnen verkar hålla med Åklagarsidan.

Tack för informationen.
2021-11-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Läste precis samma sak .
Trodde Sverige var polariserat men holy fuck...

Alltså man inser inte hur otroligt polariserat USA är tills man är i just USA.
Jag lämnade för 8 år sedan men fy fan vilket jävla skitland det är. Så otroligt mycket osämja, så mycket drama och fetischaktigt fokus kring etnicitet och politik.
2021-11-18, 19:46
Medlem
Citat:
Jag börjar titta på den, noterar att det är skapat av skräppersonen Dinesh D'Sousa, så jag ska ju inte förvänta mig särskilt mycket.

Ja, han är en skräpperson men det är irrelevant då det bara är ihopklippta klipp.

Citat:
De hemska lögnerna är alltså t ex att en person säger att han mördade två personer. Eller att flera kallar honom en vigilante, eller säger att han var där för att skjuta folk. Inget av det här är i närheten av vad du påstår, jag skulle inte kalla det lögner alls.

Okej, du har inga principer alltså. Bra att veta, knappast förvånande, då du är en kommunist. Sista svaret du får av mig när det kommer till den här frågan, eftersom att det är ingen idé att prata med ett avskräde och undermänniska som fullständigt saknar principer.

De säger exakt det jag sa, och ljuger rakt ut - vilket har pågått konstant i över ett år.

Citat:
Din känsla om vad som hände på samtliga platser motsägs dock av faktan. Men så du går med på att förutsatt att siffrorna stämmer, så är det korrekt att säga att de flesta demonstrationer var fredliga? Bara det att du förnekar studien? Baserar du det på något utöver känslor förresten, finns det någon annan studie som gjorts kommit till något annat resultat?

Haha, du fortsätter vara en levande karikatyr och meme på CNN:s "fiery, but mostly peaceful protests".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in