2021-11-18, 18:09
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Jag har över huvud taget inte använt uttrycket "fri vilja" om vare sig MJ eller LR. Att Martin trängde sig in i Lottas liv är ostridigt och skildras tydligt i FUP.

Lotta var ett offer, hon är nämligen död om du nu missat det? Jag har lika mkt insyn som alla andra som läst FUP. Vad hennes dåliga mönster beror på kan vi bara spekulera om eftersom hon är död, men troligtvis handlar det åtminstone delvis om sånt du nämner; dålig självkänsla, attraktionsmönster, o s v. Att Lotta drogs till våldsamma killar gör henne inte skyldig till sin egen död.

En normal kvinna förstår att om man väljer en välklädd, välutbildad, icke tatuerad normalbyggd man, med jobb och egen lägenhet, så torde risken för att bli misshandlad vara 1 miljon gånger mindre än om man väljer ett aggressivt söndertatuerat muskelberg med beteendestörning och misshandelsdomar i bagaget samt med noll utbildning, inga (riktiga) vänner, en ekonomi som är körd i botten, inga framtidsutsikter (förutom att begå bott och leva på andra). Men för Lotta var väl alternativ 2 mer spännande, och det valet blev hennes död.

Jag fattar inte hur kvinnor vill umgås med sådana här kriminella monster som går runt som tickande bomber, trots att dom hotas och misshandlas på löpande band. Älskarinnan (hon som alltså inte dog) säger ju i FUP:en till och med att "ja det värsta är väl att jag fortfarande älskar honom", då vet hon alltså att han mördat Lotta genom att slå henne till en blodig massa. Vad är det för fel på dessa kvinnor?
Citera
2021-11-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Är jag bakom flötet? som alltid kommer det nedvärderande ord från dig om man har en annan åsikt än dig.
På vilket sätt har media felaktigt vinklat händelsen?
Lotta visste verkligen inte om allt han gjort och hur störd M är!
Och dessutom har du fel när du skriver att jag fått all information från media, varför tar du det förgivet? Jag har mer privat information än så.
Och jag betackar mig för dina analyser om att jag eller andra är korkade (som du skriver i alla trådar) som inte har samma uppfattning eller åsikter som dig.

Du verkar absolut inte vara bakom flötet, tvärtom!
Det är ingen idé att försöka argumentera med någon som har bestämt sig för att det är kvinnans fel och jag tror att du träffade mitt i prick om att han själv har blivit sviken.
Lägg inte mer energi på honom och försök att bara ignorera!
Kan inte föreställa mig den fruktansvärda synen poliserna fick och så måste man försöka tygla sina känslor fastän man nog känner för att banka skiten ur GM! Jag hade aldrig klarat av att vara polis, mitt psyke hade inte fixat det 😕
Citera
2021-11-18, 18:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Givetvis finns det riskfaktorer, men kärlek eller attraktion är ingen statistisk modell och människor är inte rationella. Dessutom va LR en kvinna med ett uppenbart dåligt mönster vad gäller dejting. Människor har också en tendens att ignorera varningsflaggor om de tycker att de ha goda skäl. Ett partnerval är inte heller ett val som vilket som helst, och de flesta partnerval sker på irrationella och dåliga grunder: Han/hon va snygg, han/hon har hög status, han/hon fanns till hands, o s v.

Vi ska inte heller glömma bort att personer som MJ ofta har strategier för att bryta ner redan svaga personer och etablera en relation som offret inte kan ta sig ur.

Men nu ville hon inte dra sig ur, du har väl läst sms-tömningen?

Hon var ju istället på och ville att dom skulle träffas.

Om hon ville dra sig ur så valde hon fel strategi.

Jag tror mer på teorin att hon var tänd på hans våldskapital som vissa kvinnor är när de umgås med interner.
Citera
2021-11-18, 18:48
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Att ifrågasätta kvinnor är väl flashbacks nationalsport och bland det första som sker i trådar där kvinnor råkat illa ut?

För övrigt va det inte Lotta som valde MJ, utan MJ trängde sig in i hennes liv. Lotta är dessutom, liksom de flesta som råkar illa ut i relationer, i en svag position. Hon är ett lätt offer för personer som MJ. Dessutom är det inte samma sak att "välja partner" som det är att köpa strumpor. I stort sett ingen sitter och begär registerutdrag på eventuella partners, och det gäller särskilt om partner uppfattas som häftig, snygg och imponerande.

Risken för att råka illa ut ökar markant om man struntar i riskbedömningar och konsekvensanalyser oberoende av vad man tar sig för. Klart att inte någon förtjänar att misshandlas till döds, men det kan ändock bli kontentan av det hela.
Citera
2021-11-19, 13:53
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Lotta var väl 40 år med stadigt jobb som ekonomiassistent? Bodde fint och hade en proper stil. Hade familj och vänner. En trygg bakgrund? Ändå valde hon att gå med en snubbe som inte på något sätt matchade henne. En söndertatuerad styrketränare som var mycket våldsam och som ägnade sig åt diverse droger/medel. Varför flydde hon inte, varför öppnade hon dörren? Tyckte hon det var pinsamt att grannarna hörde när han skrek? Vem vet. Han var i alla fall inte make-material och vid hennes ålder borde hon ha förstått det med en gång.

Lotta må ha haft ett okej jobb, men särskilt "lyckad" vad hon inte. I FUP beskrivs snarare en ganska ensam person, en kärlekskrank bitch som distanserar sig från vänner och familj. Ett lätt och villigt offer för personer som MJ.

Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Han valde henne, men hon valde inte honom. Hon kan inte välja för hon saknar en fri vilja, men han kan välja och har därmed en fri vilja.

Jag tror inte på fri vilja över huvud taget, så du kan sluta försöka tala om för mig vad jag tänker, idiot. Lotta har givetvis ett val, precis som Martin har ett val. Att ha ett val är inte samma sak som fri vilja. Du kommer fortfarande inte ifrån att Martin trängde sig in i Lottas liv och i stort sett talade om för henne att de var tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Jag fattar inte hur kvinnor vill umgås med sådana här kriminella monster som går runt som tickande bomber, trots att dom hotas och misshandlas på löpande band. Älskarinnan (hon som alltså inte dog) säger ju i FUP:en till och med att "ja det värsta är väl att jag fortfarande älskar honom", då vet hon alltså att han mördat Lotta genom att slå henne till en blodig massa. Vad är det för fel på dessa kvinnor?

Om du inte fattar så kan du väl ta och försöka förstå istället för att basunera ut din egen okunskap?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu ville hon inte dra sig ur, du har väl läst sms-tömningen? Hon var ju istället på och ville att dom skulle träffas. Om hon ville dra sig ur så valde hon fel strategi. Jag tror mer på teorin att hon var tänd på hans våldskapital som vissa kvinnor är när de umgås med interner.

Att Lotta tände på MJs utseende och farlighet är uppenbart. Personer som befinner sig i hennes sits är inte tillräkneliga. Lotta "flydde" till en väns lägenhet, hon gick till polisen, o s v, men precis som du säger så bröt hon aldrig riktigt med MJ, ville träffas, etc. Det är typiskt för sådana här förhållanden, och beteendet hur förvirrade och känslomässigt trasig man blir av att utsättas för psykopaters beteenden.

Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Risken för att råka illa ut ökar markant om man struntar i riskbedömningar och konsekvensanalyser oberoende av vad man tar sig för. Klart att inte någon förtjänar att misshandlas till döds, men det kan ändock bli kontentan av det hela.

Menar du verkligen det? Fan va smart du e.
Citera
2021-11-19, 15:10
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Jag tror inte på fri vilja över huvud taget, så du kan sluta försöka tala om för mig vad jag tänker, idiot. Lotta har givetvis ett val, precis som Martin har ett val. Att ha ett val är inte samma sak som fri vilja. Du kommer fortfarande inte ifrån att Martin trängde sig in i Lottas liv och i stort sett talade om för henne att de var tillsammans.
Vilket motsägelsefullt inlägg. "idiot" är det möjligen din egen självprojicering som spökar?

Igen som försöker du som utomstående berätta för mig och andra om saker som du uppenbarligen inte har någon kunskap om.
Citera
2021-11-19, 16:07
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Vilket motsägelsefullt inlägg. "idiot" är det möjligen din egen självprojicering som spökar?

Igen som försöker du som utomstående berätta för mig och andra om saker som du uppenbarligen inte har någon kunskap om.
Vad har du kunskap?
Och vem är du som INTE är utomstående?
Citera
2021-11-19, 16:24
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu ville hon inte dra sig ur, du har väl läst sms-tömningen?

Hon var ju istället på och ville att dom skulle träffas.

Om hon ville dra sig ur så valde hon fel strategi.

Jag tror mer på teorin att hon var tänd på hans våldskapital som vissa kvinnor är när de umgås med interner.
Alltså på riktigt blir jag skrämd av dina inlägg när det gäller kvinnor. Att du inte har alla hästar hemma har nog de flesta förstått.
En psykiskt och fysiskt skadad kvinna kan svara en gärningsman att allt är bra mm. för att hon är fruktansvärt rädd för mannen, du vet att psykfall har ingen stubin hjärnan brinner direkt!!
Dra igen din käft när det gäller misshandel oavsett om det är en kvinna eller man, för du har inte IQ för att tänka ett steg längre än din skostorlek!!!
Citera
2021-11-19, 16:38
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Du verkar absolut inte vara bakom flötet, tvärtom!
Det är ingen idé att försöka argumentera med någon som har bestämt sig för att det är kvinnans fel och jag tror att du träffade mitt i prick om att han själv har blivit sviken.
Lägg inte mer energi på honom och försök att bara ignorera!
Kan inte föreställa mig den fruktansvärda synen poliserna fick och så måste man försöka tygla sina känslor fastän man nog känner för att banka skiten ur GM! Jag hade aldrig klarat av att vara polis, mitt psyke hade inte fixat det 😕
Tack Singlan, jag skulle inte heller fixa att vara polis 😖.

Fyfan vad dom får se i sitt yrke och dessutom ska dom klara av att hålla sig lugna och sansade oavsett vad som har hänt.
Citera
2021-11-19, 16:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att Lotta tände på MJs utseende och farlighet är uppenbart. Personer som befinner sig i hennes sits är inte tillräkneliga. Lotta "flydde" till en väns lägenhet, hon gick till polisen, o s v, men precis som du säger så bröt hon aldrig riktigt med MJ, ville träffas, etc. Det är typiskt för sådana här förhållanden, och beteendet hur förvirrade och känslomässigt trasig man blir av att utsättas för psykopaters beteenden.

Tack för ett vettigt svar men det är ju helt uppenbart att hon var skadat gods samtidigt som media och många skribenter här i tråden har medvetet ignorerat att hon uppmuntrade faktiskt honom till fortsatt kontakt.

I helt andra fall har kvinnorna flytt eller avslutat sina oerhört destruktiva relationer men hon fortsatte i 190 ända fram tills hon blev ihjälslagen.

Lotta och MJ skulle tom träna tillsammans var det bestämt samma dag som hon dog.

Jag tror att Lotta och kvinnan i länken ovan med tiden sökte sig till män som var totalt oförutsägbara, vanliga hederliga karlar var inte intressanta i den meningen eftersom de inte erbjöd något drama och kickar.

Det verkar vara oerhört spännande för vissa kvinnor att ha en pojkvän som slagit ihjäl andra människor?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-19 kl. 16:50.
Citera
2021-11-19, 16:51
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Att ifrågasätta kvinnor är väl flashbacks nationalsport och bland det första som sker i trådar där kvinnor råkat illa ut?

För övrigt va det inte Lotta som valde MJ, utan MJ trängde sig in i hennes liv. Lotta är dessutom, liksom de flesta som råkar illa ut i relationer, i en svag position. Hon är ett lätt offer för personer som MJ. Dessutom är det inte samma sak att "välja partner" som det är att köpa strumpor. I stort sett ingen sitter och begär registerutdrag på eventuella partners, och det gäller särskilt om partner uppfattas som häftig, snygg och imponerande.
Precis 🙏 en psykopat vet hur man charmar och skulle något illa komma upp om dåren så är det naturligtvis bara skitsnack..😏
Citera
2021-11-19, 17:05
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Så du menar att Lotta fick skylla sig själv? Du har ingen aning om vad han har tutat i henne, jag tror knappast att han inleder ett samtal till en tjej han är intresserad av med
- Hej, jag har hoppat sönder en killes huvud och han är en grönsak nu...
Bara man ser honom blinkar och skriker röda lampor. Det ser alla med lite självbevarelse drift. Jag hade gått över gatan av bara synen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in