Citat:
Jag har över huvud taget inte använt uttrycket "fri vilja" om vare sig MJ eller LR. Att Martin trängde sig in i Lottas liv är ostridigt och skildras tydligt i FUP.
Lotta var ett offer, hon är nämligen död om du nu missat det? Jag har lika mkt insyn som alla andra som läst FUP. Vad hennes dåliga mönster beror på kan vi bara spekulera om eftersom hon är död, men troligtvis handlar det åtminstone delvis om sånt du nämner; dålig självkänsla, attraktionsmönster, o s v. Att Lotta drogs till våldsamma killar gör henne inte skyldig till sin egen död.
Lotta var ett offer, hon är nämligen död om du nu missat det? Jag har lika mkt insyn som alla andra som läst FUP. Vad hennes dåliga mönster beror på kan vi bara spekulera om eftersom hon är död, men troligtvis handlar det åtminstone delvis om sånt du nämner; dålig självkänsla, attraktionsmönster, o s v. Att Lotta drogs till våldsamma killar gör henne inte skyldig till sin egen död.
En normal kvinna förstår att om man väljer en välklädd, välutbildad, icke tatuerad normalbyggd man, med jobb och egen lägenhet, så torde risken för att bli misshandlad vara 1 miljon gånger mindre än om man väljer ett aggressivt söndertatuerat muskelberg med beteendestörning och misshandelsdomar i bagaget samt med noll utbildning, inga (riktiga) vänner, en ekonomi som är körd i botten, inga framtidsutsikter (förutom att begå bott och leva på andra). Men för Lotta var väl alternativ 2 mer spännande, och det valet blev hennes död.
Jag fattar inte hur kvinnor vill umgås med sådana här kriminella monster som går runt som tickande bomber, trots att dom hotas och misshandlas på löpande band. Älskarinnan (hon som alltså inte dog) säger ju i FUP:en till och med att "ja det värsta är väl att jag fortfarande älskar honom", då vet hon alltså att han mördat Lotta genom att slå henne till en blodig massa. Vad är det för fel på dessa kvinnor?