2021-09-28, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Håller med. För Martin finns ingen räddning tyvärr. Han är helkörd som människa. Han skulle så klart fått livstid.

Sen är han ett tragiskt livsöde. Hade inte en chans som barn. Varken arv eller miljö gjorde livet enkelt. Högerextrema är duktiga på att leta upp de mest sårbara. Ge, dem en identitet och förstöra dem. (min son fångades upp av en sådan grupp. Tog till slut sitt liv.)

Gladd i ladd och bola killen. Satan vad kär han vari JG i DFG
Hoppas han kommer ut en vacker dag. Killarna väntar på han..
Citera
2021-09-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romaniraklo

Du var minsann en kul och intressant "nykomling" här. Stanna länge, dina insikter behövs. (misstänker att det kanske bara är ditt nick som e nytt. Du verkar vara en sann FB-krigare)
Citera
2021-09-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nä du har faktiskt helt fel. Det går att diskutera båda sidorna. Kvinnorna som bryts ner. Beroendet av kickarna. Destruktiviteten. Svårigheten att bryta. Hur kvinnorna förändras. Internaliserar mannens beteende. Det går absolut att diskutera och diskuteras om och om igen.

Men mer intressant är männen som gör så här. Martin har ju misshandlat innan. Och gjort det om och om igen. Oavsett vad Lotta eventuellt kunde ha gjort så finns det INGET som motiverar den misshandeln som tog hennes liv.

Vi måste diskutera båda sidorna. Hur vi hjälper kvinnorna bryta. Men fan också hur vi skyddar dem mot denna typen av män.

Jag tror inte på dödsstraff. Men i Martins fall hade jag kunnat göra ett undantag. För det är bara frågan om tid tills han skadar fler.
Jag har helt andra erfarenheter när det gäller trådarna här på Flashback.
Här dyker alltid "väninnekörerna" upp och gapar om 'victim blaming', så fort en vill diskutera vad offret möjligen kunde ha gjort annorlunda för att slippa bli ännu en siffra i den förfärliga statistiken över mördade kvinnor.
Har du andra erfarenheter är du bara att gratulera.

OffT: Dödsstraff är lika förkastligt som mord.
För det är ju mord.
Och mord gillade du väl inte?
Citera
2021-09-29, 21:33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har helt andra erfarenheter när det gäller trådarna här på Flashback.
Här dyker alltid "väninnekörerna" upp och gapar om 'victim blaming', så fort en vill diskutera vad offret möjligen kunde ha gjort annorlunda för att slippa bli ännu en siffra i den förfärliga statistiken över mördade kvinnor.
Har du andra erfarenheter är du bara att gratulera.

OffT: Dödsstraff är lika förkastligt som mord.
För det är ju mord.
Och mord gillade du väl inte?

Jag har läst dina inlägg i den andra tråden…. Vi kan lämna det där.

Ja det är mord. Men han kommer att mörda igen. Det är bara en fråga om när. Så i det fallet hade det gynnat mänskligheten och honom.
Citera
2021-09-29, 21:43
Medlem
Citat:
Jag har läst dina inlägg i den andra tråden…. Vi kan lämna det där.

Ja det är mord. Men han kommer att mörda igen. Det är bara en fråga om när. Så i det fallet hade det gynnat mänskligheten och honom.
Gynnat "honom"?
Det kan du avgöra? Åt honom?

Att du inte då tar kontakt med Martin och berättar för honom vad du har kommit fram till?
Eller skall du stå knivförsedd och vänta på honom när han muckar och göra jobbet åt honom när han inte tycks ha förstått att du har uppmuntrat honom att suicidera?
Citera
2021-09-30, 01:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nä du har faktiskt helt fel. Det går att diskutera båda sidorna. Kvinnorna som bryts ner. Beroendet av kickarna. Destruktiviteten. Svårigheten att bryta. Hur kvinnorna förändras. Internaliserar mannens beteende. Det går absolut att diskutera och diskuteras om och om igen.

Men mer intressant är männen som gör så här. Martin har ju misshandlat innan. Och gjort det om och om igen. Oavsett vad Lotta eventuellt kunde ha gjort så finns det INGET som motiverar den misshandeln som tog hennes liv.

Nu råkar det faktiskt mest vara män som råkat ut för MJ:s våldsutbrott, Lotta däremot valde honom som pojkvän efter ha bjudit in honom i sitt liv trots att hon visste om att han suttit på kåken och hon uppmuntrade dessutom honom till fortsatt umgänge in i det sista enligt sms-tömningen.

Varför skulle det vara mer synd om henne som faktiskt valde att umgås med MJ helt frivilligt än männen som råkade komma i hans väg av en ren slump?

https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonssons-valdsamma-liv/
Citera
2021-09-30, 22:43
Medlem
kukflashs avatar
Nu pratar man om detta fall ”I huvudet på en mördare”. När är det okej att börja ifrågasätta kvinnors val av partners?

Vi lever i ett samhälle med offentlighetsprincipen. Alla handlingar finns att tillgå ett knapptryck bort. Men ändå så väljer man att inleda förhållande med tatuerade bolatorskar som har mindervärdeskomplex. MJ har för fan hoppat ihjäl en oskyldig man och har över 50 åtalspunkter. Kom inte med tjafset om Victim-blaming, ge fan i att uppmärksamma och beblanda er med dessa avskum.
Citera
2021-10-01, 03:59
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romaniraklo

Utveckla? vem är JG? varför väntar som på han?
Citera
2021-10-01, 07:27
Medlem
Det sjuka med de där dokumentärerna att det bara är svenska mördare. inga babbar. Rasism.
Citera
2021-10-01, 16:10
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Det sjuka med de där dokumentärerna att det bara är svenska mördare. inga babbar. Rasism.
Blattelito var väl med i ett avsnitt
Citera
2021-11-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Stolle.
Citera
2021-11-18, 14:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu råkar det faktiskt mest vara män som råkat ut för MJ:s våldsutbrott, Lotta däremot valde honom som pojkvän efter ha bjudit in honom i sitt liv trots att hon visste om att han suttit på kåken och hon uppmuntrade dessutom honom till fortsatt umgänge in i det sista enligt sms-tömningen.

Varför skulle det vara mer synd om henne som faktiskt valde att umgås med MJ helt frivilligt än männen som råkade komma i hans väg av en ren slump?

https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonssons-valdsamma-liv/
Så du menar att Lotta fick skylla sig själv? Du har ingen aning om vad han har tutat i henne, jag tror knappast att han inleder ett samtal till en tjej han är intresserad av med
- Hej, jag har hoppat sönder en killes huvud och han är en grönsak nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in